Timeshare stále obchází českou kotlinou

Říkají vám něco firmy International Vacation Club, Horizont Travel či jiné, které nabízejí svým budoucím klientům "pohádku" v podobě doživotní dovolené? Neodolali jste "výjimečné" nabídce a vydražili reklamní dovolenou, která by přitom měla být zadarmo, za bratru dvacet tisíc? Pak jistě patříte k těm, kteří absolvovali prezentaci timesharingové firmy a nechali se zlákat sliby a nabídkami. Timeshare je způsob cestování, kdy si zákazník od timesharingové firmy zakoupí v konkrétním objektu v přímořské turistické destinaci jeden či více týdnů v roce. Navždy.

S takovým týdnem pak může libovolně nakládat - prodat ho, odkázat, přenechat, vyměnit za jiný týden i jinou lokalitu. Doživotní svoboda, doživotní starosti za závratnou cenu. Částka se pohybuje v řádech statisíců.

Předtím však společnosti potenciálním členům systému nabízejí reklamní dovolenou. Ta je  zdarma a klient se na ní sám  přesvědčí, jestli mu takový způsob cestování vyhovuje. Tak by to mělo být. Realita je v naší zemi jiná. 

Pokud i vy máte pocit, že jste byli ošizeni cestovním klubem International Vacation Club či jinou společností, která se zabývá tímto způsobem cestování, dejte nám vědět na E-mail alena.dankova@mfdnes.cz nebo na adresu Mladá fronta Dnes, redakce Test, Na Příkopě 31, 111 21 Praha 1 - heslo "Timeshare". Na září připravujeme speciální vydaní týkající se tohoto problému. 

Timesharu se věnovala Mladá fronta Dnes, příloha Test, 23. května 2001