Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Cestující museli vyplatit pasažéry, kteří opustí příliš těžké letadlo

  12:44aktualizováno  12:44
Cestující společnosti easyJet byli nuceni minulý čtvrtek řešit situaci připomínající Hlavu 22. Po nástupu do letadla, které mělo zamířit z Liverpoolu do Ženevy, se zjistilo, že stroj má 300 kg nadváhu. Posádka udělala mezi pasažéry sbírku, jejímž cílem bylo vyplatit několik lidí, kteří palubu opustí.

Pasažéři společnosti easyJet se museli složit na čtyři dobrovolníky, kteří opustí příliš těžké letadlo.

"Nejprve oznámili, že letadlo má 300 kg nadváhu a pilot požádal několik dobrovolníků, aby vystoupili s tím, že dostanou kompenzaci sto liber (asi 3 000 korun) na osobu a do Ženevy odletí o den později," vylíčil jeden z pasažérů Simon Lay pro list Daily Mail.

Na tuto žádost však nikdo z cestujících nereagoval. Pilot proto poté nabídl, že ty cestující, kteří dobrovolně vystoupí, odvezou hned do Birminghamu, kde se dostanou na let do Ženevy ještě tentýž den. Vystoupit z letadla se však ani potom nikomu nechtělo, hodně cestujících totiž mířilo do švýcarských Alp na zimní dovolenou.

Kdo půjde z kola ven

Když už to vypadalo, že situace nemá řešení a plánovaný let začal nabírat nepříjemné zpoždění, udělali sami cestující mezi sebou sbírku, aby čtyři dobrovolníky vyplatili. Skupinka vpředu letadla navrhla, aby sami cestující navýšili kompenzaci easyJetu ve výši 100 liber o dalších 100 liber a nechali kolovat plechovku. Každý pak podle svých možností přispěl a čtyři pasažéři se poté rozhodli vystoupit. Letadlo po dlouhých průtazích nakonec odletělo a v Ženevě přistálo s 1,5hodinovým zpožděním. 

"Jednání společnosti easyJet bylo absurdní a ponižující. Místo aby řešila situaci sama, nakonec se let prodražil mně a mým přátelům, s kterými jsem letěl na zimní dovolenou," rozhořčeně prohlásil Simon Lay.

Nízkonákladová aerolinka easyJet vydala k incidentu prohlášení, v němž zdůvodnila nadváhu letu nečekanou převahou mužských pasažérů a nezvyklým množstvím zavazadel. Fakt, že mezi pasažéry proběhla sbírka na čtyři dobrovolníky, prý potvrdit nemůže.

Autor:




Nejčtenější

Teploty na Faerských ostrovech se přes léto vyšplhají maximálně k 16 stupňům....
Na Faerských ostrovech chybí nevěsty, drsní seveřané si je vozí z Asie

Nejpočetnější menšinu na Faerských ostrovech dnes představují Thajky a Filipínky. Místní rodačky odcházejí do světa a muži toužící po sňatku si tak nevěsty...  celý článek

Krabí invaze v zátoce Sviní
VIDEO: Zátoku sviní obsadili krabi. Miliony jich zemřou na silnici

Zátoka podél kubánského poloostrova Zapata prožívá opět další invazi. Nejde však o vojenskou akci, ale čistě rozmnožovací. Silnice a domy totiž každý rok...  celý článek

Velký bariérový útes, obrazem
Odumírající korálové útesy může zachránit obyčejný ocet

Hvězdici trnitou, která devastuje korálové útesy napříč Tichým a Indickým oceánem, lze zlikvidovat obyčejným kuchyňským octem. Podle agentury AFP na to přišli...  celý článek

Do terénu, na polňačky nebo lesní cesty, se hodí silnější kola od průměru 20...
Koloběžky nejsou jen pro děti. Jak se na nich jezdí a jakou vybrat

Na koloběžce jezdili králíci z klobouku, Hurvínek i Krteček. Dávno to však není jen zábava pro děti nebo pohádkové postavičky. Kouzlo koloběhu objevují i...  celý článek

Vulkán Bromo v Indonésii
Rozdávají život i smrt. Podívejte se na nejkrásnější sopky světa

Jsou divoké, nespoutané, občas nebezpečné a vždy fascinující. Možná ty vůbec nejkrásnější najdete v Indonésii, ale ani na dalších místech nebudete zklamáni....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.