Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Test lyží: jak jezdí hit sezony, „surfové“ BBR

  3:00aktualizováno  3:00
Tyhle salomonky udělaly v sezoně 2011/12 díru do světa ještě, než vyjely na sníh. Takovou změnu designu a tvaru už lyžařský průmysl dlouho nezažil. Vyzkoušeli jsme je a můžeme potvrdit. Vypadají šíleně, ale přitom nejedou vůbec špatně.

Když se poprvé objevily, napadlo každého, že to je vynikající marketingový tah, ale zároveň, že tyhle lyže asi moc nepojedou. Opak je pravdou.

Salomon BBR

Ne náhodou vypadají jako dvě surfová prkna. Vznikaly totiž v dílně surfaře Bertranda Kraffta, přezdívaného BeBeR. "Všechny prožitky a pocity, které jsem našel v surfování, jsem přenesl do lyžování. Nejdůležitější je hravost a svoboda jít, kam chcete a kdy chcete. A o tomhle jsou moje lyže, o svobodě a zábavě," řekl Krafft. Jsou k mání v délkách 166, 176 a 186 cm. Parametry při délce 176 cm jsou 147/88/110 mm, rádius 12,5 m. Ženy mají k dispozici i zářivou červenou barvu. S vázáním Z14 stojí od 11 tisíc korun.

iDNES.cz dostal možnost je vyzkoušet v různorodém terénu. Z BBRek se vyklubaly zábavné univerzálky, které ale jedou jinak než běžné univerzálky. Navíc je všichni lyžaři neustále okukují a obdivují.

Nejprve jsem je vyzkoušel kvůli nedostatku sněhu jen na sjezdovce. A tohle bylo asi největší překvapení. Slalomák Haunold v Hochpustertalu, kde se mimo jiné jezdí světový pohár ve skicrossu, je zralý na ostré obřačky nebo slalomky.

Napoprvé to bylo na BBRkách skutečně trochu neobvyklé, tak dvě jízdy jsem si musel zvykat. Hlavně na tu trochu plovoucí širokou SURFšpičku. Když jsem ale lyže postavil pořádně na hrany, začaly krájet oblouky jako slalomky. Jen to přehranění, na rozdíl od slalomek, vyžaduje trošku víc síly a grifu.

Kvalitní jízda v širokém spektru terénů

Tento trend potvrdily i další kilometry na sjezdovkách v korutanském Nassfeldu. Dá se na nich vyvinout slušná rychlost a pořád se cítíte v pohodě, máte jízdu pod kontrolou. Lyže je dobře ovladatelná, má překvapivě snadné nasazení oblouku, je celkem klidná a v zatáčce jede jak po kolejích. Jediný problém byl občas na hodně tvrdé pistě při výjezdu z oblouku. Tam mi na hodně umrzlém manžesteru relativně úzké patky někdy ustřelovaly, jakoby mě někdo zezadu zatáhl a zkusil přetočit.

Fotogalerie

Jakmile ale přišel prašan, lyže začaly být hravé a zábavné. Začal se u nich skutečně projevovat jakýsi surfový vznášecí efekt. Asi bych BBRky nedoporučil pro extrémní freeride v obtížných podmínkách, tam jim chybí jistější vedení. Ale jako lyže pro zábavu do lehčího a středního terénu i na rozbité sjezdovky nejsou vůbec špatné. Jako když mám najednou na kole odpruženou vidlici. Umím si představit, že budou na čas moje hlavní lyže. Každému bych doporučil aspoň je zkusit. Objeví novou dimenzi.

"Je to něco, co nečekáte, jako když na vás někdo náhle promluví neznámou řečí a až po chvilce možná zjistíte, že jí intuitivně rozumíte," uvedl po testu těchto lyží šéfredaktor časopisu Snow Petr Socha. "Nejsou pro toho, kdo lpí na starých návycích. Odměnou je mimořádně široké spektrum terénů, kde můžete plnohodnotně jezdit. Nejlepší jsou ale na všem měkkém a rozbitém."

Testy lyží na iDNES.cz

Dobrý český lyžař je tradicionalista a nerad zbytečně zkouší novoty, když je zvyklý na své polozávodní obřačky nebo slalomky. Rozhodli jsme se proto nabídnout našim sjezdařům občasný test zajímavých lyží z druhého křídla lyžařského spektra. Zaměříme se spíš na lyže kategorie all-mountain, freeride nebo freestyle, lyže s novou technologií rocker a budeme porovnávat, jak se chovají v rozdílném prostředí včetně sjezdovky.

Autor:


Témata: Průmysl, Socha


Nejčtenější

V červnu 2016 byly otevřeny nové turistické stezky v Adršpachu.
Jak vyzrát na Adršpach. Fronty a přeplněná místa přenechte nezkušeným

Adršpašské skalní město praská ve švech pod náporem turistů a fronty se stojí na vstup do skal i na parkoviště. Jak z toho ven a současně si bizarní pískovcové...  celý článek

Provensalské Grasse je hlavní město francouzských parfémů
Kde nos potřebujete víc než oči. Výlet do města, kde voní každá ulice

Letní návštěva jihofrancouzské Provence se nemusí omezit jen na notoricky známá místa a přímořská letoviska. Vyrazte pár kilometrů do vnitrozemí, kde se mezi...  celý článek

Typický obrázek z německé Rujany: plážové „domečky“ jako ochrana před stálým...
Hrachovka z pytlíku, vlny studené. Jak se za Československa jezdilo k moři

Praotec Čech nás zavedl do středoevropské kotliny, rok 1918 nás v ní hranicemi uzavřel. Výsledek: nemáme moře. A přece jsme po jeho vlnách vždycky toužili....  celý článek

Specialized Turbo Vado 4.0
Jak se přilepit hobíkovi na záda. Test elektrokola do města i na výlet

I největší skeptici už vidí, že expanzi elektrokol nic nezastaví. Po velkém průlomu v Německu, Rakousku a Švýcarsku v uplynulých letech definitivně zasahují i...  celý článek

Další z rubriky

Skiareál v Janských Lázních na Černé hoře
Větší areály slibují lyžování do konce března, menší už skončily

Zatímco většina menších či níže položených lyžařských středisek už ukončila provoz, velké skiareály nabízejí návštěvníkům příjemné jarní lyžování, navíc bez...  celý článek

Nejvýše položená otáčivá restaurace na světě Drehrestaurant Mittelallalin leží...
Celosezónní skipas v Alpách za pět tisíc. Bomba švýcarského Saas Fee

Těžko byste hledali jiné místo, které lépe dokazuje, že lidská touha lyžovat nezná překážek. Systém lanovek a tunelů vás v Saas-Fee dostane do neskutečné...  celý článek

Alta Badia
Pravé lyžování po italsku: od chaty k chatě za knedlíky a vínem

Lyžařské středisko v samém srdci Jižního Tyrolska nabízí ve výškách od 1 300 do 2 500 metrů zhruba 130 kilometrů sjezdových tratí. Byť jsou skvěle upravené a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.