Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Šumavu protne trasa jen pro kola

  12:54aktualizováno  12:54
Na Šumavě vzniká první cyklostezka, která bude patřit výhradně kolařům. Více než polovina turistů mířících do šumavského národního parku jsou cyklisté a správa parku pro ně začala budovat za 21,5 milionu korun první část stezky z Gerlovy Huti na Srní. Hotová bude na začátku listopadu.

Správa chce v budoucnu propojit cyklostezkou Lipensko s Železnorudskem na západě Čech. "Dobré jsou pro cykloturisty stezky třeba z Nové Pece do Lenory, ale v centrální části Šumavy je minimum cest a cyklisté musí jezdit po silnicích pro automobily či po stezkách pro pěší a dochází ke střetům," poznamenal náměstek ředitele parku Vladimír Silovský.

Vedení parku počítá s tím, že během několika let propojí Lipensko na jihu Čech s Železnorudskem na západě. Plánované náklady jsou 200 milionů korun.

"Kilometr cyklostezky stojí až dva miliony korun, protože jsou potřeba speciální úpravy terénu. Cyklostezky totiž vedou třeba přes podmáčené louky," vysvětlil ředitel správy šumavského národního parku Alois Pavlíčko.

Cyklisté se trasy, která bude sloužit jen jim, nemohou dočkat. "Není špatné jet po silnicích pro auta. Horší je to v místech, kde se cyklisté musí vyhýbat turistům, jako například u Stožce. Tam dochází i ke kolizím," řekl Jan Zoubek z Písku, který jezdí na Šumavu v létě pravidelně.

Stavba první šumavské cyklostezky je jedním z bodů, které pro letošní rok správa parku chystá. Turisté se dočkají i například bohatšího programu, který díky oslavám patnácti let existence parku nabízí 140 akcí.

 

Autoři:




Nejčtenější

V červnu 2016 byly otevřeny nové turistické stezky v Adršpachu.
Jak vyzrát na Adršpach. Fronty a přeplněná místa přenechte nezkušeným

Adršpašské skalní město praská ve švech pod náporem turistů a fronty se stojí na vstup do skal i na parkoviště. Jak z toho ven a současně si bizarní pískovcové...  celý článek

Bunkr Atlantického valu, který Němci postavili za druhé světové války, aby...
Nizozemsko odkrývá nacistické bunkry. A s nimi i bolestnou historii

U pláží nedaleko Haagu pokryl písek bunkry, které tu byly postaveny na Hitlerův rozkaz. Jakoby tento písek schoval i bolestivé vzpomínky, které bunkry...  celý článek

Tanečník ze Sepiku je připravený na kulturní show v Madangu.
My máme hodinky, oni mají čas. Co udělají mobily s Papuánci?

Martin Soukup letos dostal cenu Neuron, udělovanou nejlepším vědcům. Mimo jiné za to, že sleduje, jak žije asi patnáct set lidí v odlehlém údolí ostrova...  celý článek

V Sieře Leone přišlo po masivním sesuvu půdy o život až tisíc lidí. (14. srpna...
Jak bahno utopí tisíc lidí. V přelidněném Freetownu katastrofě sami pomohli

Při masivních sesuvech půdy v metropoli západoafrické Sierry Leone Freetownu zemřelo více než 400 lidí, z toho zhruba sto dětí. Dalších 600 se stále pohřešuje,...  celý článek

Šílený přístav v Bangladéši
VIDEO: Nás nedostanou. Kurz přežití v šíleném přístavu v Bangladéši

Bangladéšský přístav v Dháce je stejný jako celá země. Přelidněný, přeplněný, plný odpadků a boje o přežití. Míchají se zde staré bárky s moderními loděmi,...  celý článek

Další z rubriky

Na kole si  kolem Litoměřic užijete parádní výhledy do kraje i na řeku, přívozy...
Na kole kolem Litoměřic. Brána Čech, židovské ghetto i vinařská stezka

Jedno z nejkrásnějších historických sídel České republiky je nespravedlivě ve stínu Prahy či Českého Krumlova. Litoměřice jsou nejen úžasnou víkendovou...  celý článek

Řeka, vodník, mořská panna, zlaté rybky, vrbička. Tak vypadá idylka na Ohři.
Slavný opilec, rybářský ráj a město piva. Lehký cyklovýlet okolím Žatce

Cyklotoulky v okolí Žatce, by se klidně mohly jmenovat chmelové či pivní. Ale nejen pivem živ je člověk, takže k němu přidáme ještě projížďku kolem řeky až k...  celý článek

Výhled z Velkého Javorového
Pět tipů, jak se v Beskydech pěkně zřídit na horském kole

Žádný strach, nehodláme vás posílat sjíždět nejhlubší a nejprudší beskydské rokle. Ale pokud si na cyklovýletech vedle kochání zároveň rádi dáte do těla, mohly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.