Návštěvník má v Kunssthalle možnost porovnat McQueenovy starší filmy s těmi nejnovějšími. Hlavně mladší generaci osloví jeho netradiční portrét hudebníka a skladatele jménem Tricky, jenž McQueen pořídil přímo v nahrávacím studiu, kde Tricky točil novou desku. Ve snímku Bear z roku 1993 zase kamera krouží kolem dvou nahých mužů černé pleti a zachycuje tichou, dráždivou atmosféru konfrontace tělesné přitažlivosti a agresivity. Tělesná přítomnost, sebeovládání a sebekontrola jsou hlavními tématy také dalších autorových filmů.
Užitečné informace Prezentace Steve McQueena trvá do 19. srpna. Kunstahalle sídlí v Halle 2 v komplexu MuseumsQuartier, na náměstí Museumsplatz 1, v 7.vídeňském obvodu. Otevřena je denně od 10 do 19 hodin, ve čtvrtek až do 22 hodin. Vstupné činí 80 šilinků, zlevněné 60 šilinků. Více informací na internetové adrese: www.kunsthallewien.at. |
Velkou výzvu pro McQuuena představují také samotné technické možnosti filmu, to je patrné zejména v experimentálním filmovém triptychu Drumroll z roku 1998, který McQueen sám označil za newyorský muzikál. V plechovém sudu valícím se po Manhattanu jsou umístěny tři kamery, jejichž záběry zprostředkovávají pohled na americkou metropoli z netradiční perspektivy. Scény z ulic velkých měst zachycují také snímky Exodus (1992/97) a Current (2000).
Ukázka z filmových snímků Stevea McQuuena |