Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Česká firma vynalezla spací polštář do letadla. Má jen dva konkurenty

aktualizováno 
Jak se co nejpohodlněji uložit na dlouhých cestách, aby si člověk co nejvíce odpočinul a ideálně se i prospal? Zkušení cestovatelé vědí, že pouhým zapřením do opěrky to moc dobře nejde.

Cestovní polštář má usnadnit odpočinek a spánek v letadle. | foto: Archiv APUS Projects

Česká firma APUS Projects se rozhodla jít jinou cestou než většina výrobců cestovních polštářů. Ty obvykle mají tvar podkovy a člověk s nimi spí s hlavou na stranu, což po delším spánku vede k nepříjemnému „naležení“ šíje.

Nafukovací polštář, který nazvali APUS Relax (Apus je latinsky rorýs, čili jeden z mála ptáků, který dokáže spát za letu), svým tvarem vzdáleně připomíná krychli. Dutý polštář v sobě má větrací otvory a nahoře je otevřený tak, aby si bylo možné opřít o něj obličej. Cestující umístí nafouklý polštář na sklopný stolek a opře se o něj v předklonu čelem. Obličej „zapadne“ do otvoru, takže lze volně dýchat.

Taková poloha je podle odborníků mnohem vhodnější než sezení s hlavou opřenou z boku. Také dosavadní zákazníci si ji pochvalují. „Někteří lidé na našem polštáři prospali osmihodinový let a už bez něj odmítají létat,“ líčí pozitivní zkušenosti Michal Čeřovský, ředitel společnosti APUS Projects.

V konkurenci by obstál

Podle výrobce je český polštářek unikátem i ve světovém měřítku. Firma ví pouze o dvou konkurenčních produktech umožňujících spaní v předklonu. Ty však jsou o něco větší, těžší (český Apus váží 300 gramů, zahraniční výrobky mají shodně přes 400 g - což při omezené hmotnosti kabinového zavazadla může hrát roli) a také o něco dražší (při nákupu z ČR). Odlišná je také jejich konstrukce - konkurent nazvaný Cloud Nine Pillow se opírá o kolena cestujícího a je hodně vysoký, což způsobuje nestabilitu. Konkurent s názvem SkyRest zase nemá otvor pro tvář.

Fotogalerie

Polštář se vyrábí v České republice ze zdravotně nezávadného měkčeného plastu, z něhož se vyrábějí například dětské nafukovací hračky. To znamená, že se dobře udržuje. Na druhou stranu však umělý povrch může být někomu nepříjemný - například kvůli pocení. „To jde ale jednoduše vyřešit například přehozením šátku,“ upozorňuje Čeřovský.

Polštářek jsme v redakci vyzkoušeli. Při položení na pracovním stole se na něm odpočívá pohodlně. Celá poloha je poměrně příjemná a skutečně svádí k usnutí. Po zaboření obličeje do výklenku je cítit typické aroma gumy. Vzhledem k tomu, že testujeme nový výrobek, však lze předpokládat, že časem vyvane. Drobnou výhradu lze vznést také k nafukovacímu ventilku, který by mohl mít zpětnou záklopku, aby vzduch neunikal. Tím však výhrady končí - sečteno a podtrženo se APUS Relax jeví jako nadějný společník, který může usnadnit dlouhé cesty.

Pořídili byste si spací polštář do letadla?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 1. května 2016. Anketa je uzavřena.

ANO 1221
NE 298

Výrobek jsme zatím vyzkoušeli pouze v redakci. Aby se dalo posoudit, jak užitečným pomocníkem spací polštář opravdu je, muselo by ho více lidí otestovat v letadlech během různých letů.



Témata: anketa, Cloud, hračky


Nejčtenější

Podle odhadů to vypadá, že plavat ve skutečnosti neumí polovina populace, tedy...
Proč Češi neumějí plavat aneb Jak neutopit doktora Mráčka

V Česku se každý rok utopí asi 200 lidí. A právě teď, během tropických letních týdnů, jich utone v rybnících, řekách a lomech nejvíc. Příliš často podceňujeme...  celý článek

Vyhlídka na Kornati z vrcholu ostrova Smokvica patří k nejhezčím na Jadranu.
Osamělé Chorvatsko. Výlet po stopách pirátů v nádherném parku Kornati

Chorvatské souostroví Kornati patří právem mezi klenoty Jadranu. Jeden z osmi národních parků Chorvatska tvoří 89 vápencových ostrovů, připomínajících perly...  celý článek

Kolona na francouzské dálnici před terminálem Eurotunelu. Stojící a...
Evropu čeká dopravně nejnáročnější víkend. Vyražte v úterý, radí autokluby

S mnohahodinovými kolonami a dopravně nejvypjatějším víkendem léta musí počítat Češi, Němci nebo Rakušané, kteří se o víkendu vydají na cestu k Jaderskému...  celý článek

Vodáci mají šanci zajistit si splutí nejkrásnější části Vltavy.
O splutí Teplé Vltavy za 500 korun je zájem, zdražení vodáky neodradilo

Zájem o splouvání Teplé Vltavy, která vede šumavským národním parkem, neklesl ani poté, co letos musí zájemci za plavbu zaplatit více než loni. Úsek mezi...  celý článek

Plzeňan Martin Kopřiva přešel napříč Českou republikou. Za třináct dní urazil...
Student přešel Českou republiku za třináct dní, je to nový rekord

Za třináct dní, sedm hodin a čtyřicet sedm minut přešel napříč Českou republikou Plzeňan Martin Kopřiva. Vyrazil z Ašska a doputoval až do nejvýchodnějšího...  celý článek

Další z rubriky

Podle odhadů to vypadá, že plavat ve skutečnosti neumí polovina populace, tedy...
Proč Češi neumějí plavat aneb Jak neutopit doktora Mráčka

V Česku se každý rok utopí asi 200 lidí. A právě teď, během tropických letních týdnů, jich utone v rybnících, řekách a lomech nejvíc. Příliš často podceňujeme...  celý článek

Cihlové červené domy (dřevo tehdy nebylo) jsou zásadně třípatrové, s různě...
Od prádelen až po UFO. Poznejte genius loci hornických Katovic

Polské Katovice se sotva dvousetletou historií se v novém tisíciletí vydávají směrem moderního města. Sází na sport, hudbu i kongresovou turistiku. A přeměna...  celý článek

O Aveiru se často mluví jako o portugalských Benátkách. Dost tomu napomáhají i...
Kláštery, hory a pravé portské. Vzhůru na týdenní cestu Portugalskem

Sedm dnů za volantem i na sedadle spolujezdce při jakémkoliv roadtripu zcela jistě ovlivní perspektivu vnímání navštívené země. A tak pro mě Portugalsko bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.