"Ryhlorandící" let z Londýna do Benátek je jen jednou z částí projektu Holidate, sociálního experimentu, který zorganizovala internetová cestovní agentura Expedia a internetová stránka Doingsomething.co.uk.
Na programu je využití spojení mezi láskou a cestováním skrz čtyři rande během 24 hodin. Dvě proběhnou v Británii, na prvním účastníci nemohou mluvit o cestování, na druhém ano. Další je speed-dating v oblacích a poslední v Benátkách. Tam dva potenciální partneři dělají společně aktivitu, o kterou se oba zajímají. Informoval o tom server telegraph.co.uk.
Expedia rozjela projekt poté, co zjistila, že cestování je v Británii jedno z nejčastějších konverzačních témat na prvním rande. Preferuje ho 44 procent lidí. Následují ti, kteří si na prvním setkání nejraději povídají o muzice (41 procent lidí) a pak lidé, co upřednostňují hovory o práci (39 procent).
Nedostatek cestovatelských zkušeností odrazuje nápadníky
Výzkum také zjistil, že zcestovalost je klíčová vlastnost. Jeden z deseti Britů přiznává, že lže o svých cestovatelských zkušenostech, aby nalákal potenciálního partnera.
Čtvrtina oslovených připouští, že je nedostatek cestovatelských zkušeností odrazuje. Agentura pracuje také s informací, že méně než třetina Britů je přesvědčena o tom, že mohou toho pravého poznat už na prvním rande. Čtyři během jednoho dne mají podle organizátorů zajistit, že vám ideální partner neunikne. "Domníváme se, že tento druh aktivity pomáhá k poznání lidí mnohem intenzivněji. Účastníci už mají navíc minimálně jednu věc společnou," uvedl Matt Janes, ředitel serveru Doingsomething.co.uk.
Metody k seznámení jsou stále kreativnější. Loni se například rychlorandění na lodi během plavby po Seině zúčastnily stovky zapálených Pařížanů. Využít cestování jako příležitost k seznámení chtěl i Pražský dopravní podnik, když přišel s nápadem vyhradit poslední vagon metra pro nezadané a dát jim tak příležitost k poznávání potenciálních partnerů. Přečtěte si: Dopravní podnik ladí detaily, vůz pro nezadané bude uprostřed metra