Zaradovali se ještě víc, když zjistili, že jsou zřejmě první, neboť po jejich rivalech, usilujících o totéž, není ještě vidu ani slechu. Což znamenalo, že mají navíc v kapse deset tisíc liber - pohádkovou prémii, vypsanou listem Daily Mail pro první osádku, jež přímým letem, bez mezipřistání, překoná libovolným směrem Atlantik mezi Severní Amerikou a Evropou. Psal se teprve rok 1919. Uběhlo pouhých deset let od chvíle, kdy Louis Blériot vyvolal světovou senzaci přeletem Doverské úžiny. T eď šlo o let stokrát delší a nesrovnatelně náročnější. Utopie. Šílenství. Alcock a Brown to však dokázali. V otevřeném kokpitu nového britského bombardéru V ickers V imy, který už nestihl zasáhnout do první světové války, překonali tři tisíce kilometrů kanadským Newfoundlandem a Irskem za 16 hodin 27 minut. Jejich perfektně zrenovovaný stroj je k vidění ve Science Museum na londýnské Exhibition Road. Člověku se nechce věřit: s tímhle že se dal přeletět Atlantik? Přitom je cestou potkaly vichřice, krupobití, vánice. Alcock musel vynaložit všechno své umění a sílu, aby V imy udržel ve vzduchu. T raduje se, že Brown dokonce několikrát vylezl na křídlo a nožem odstraňoval námrazu, dusící motory a hrozící katastrofu. Vzápětí poté, co tak brilantně sehráli svůj part, odešli oba muži z různých důvodů ze scény letecké historie a skoro se na ně zapomnělo. Snad i proto, že příliš předběhli svou dobu. (Podobně jako pár týdnů po nich posádka britské vzducholodi R34, která pod velením majora G. H. Scotta přeletěla Atlantik dokonce v obou směrech!) Teprve po desetiletích byli Alcock a Brown jaksi znovuobjeveni. Pokud vás někdy cesta zavede na londýnské letiště Heathrow , můžete tam vedle kontrolní věže spatřit na kamenném kvádru dvě bílé postavy v leteckých overalech. T o jsou oni. Nad hlavami jim denně burácejí desítky transoceánských letounů, jimž kdysi ukázali cestu.
První skok přes velkou louži Magenta Yellow Black
Zaradovali se ještě víc, když zjistili, že jsou zřejmě první, neboť po jejich rivalech, usilujících o totéž, není ještě vidu ani slechu. Což znamenalo, že mají navíc v kapse deset tisíc liber - pohádkovou prémii, vypsanou listem Daily Mail pro první osádku, jež přímým letem, bez mezipřistání, překoná libovolným směrem Atlantik mezi Severní Amerikou a Evropou. Psal se teprve rok 1919. Uběhlo pouhých deset let od chvíle, kdy Louis Blériot vyvolal světovou senzaci přeletem Doverské úžiny. T eď šlo o let stokrát delší a nesrovnatelně náročnější. Utopie. Šílenství. Alcock a Brown to však dokázali. V otevřeném kokpitu nového britského bombardéru V ickers V imy, který už nestihl zasáhnout do první světové války, překonali tři tisíce kilometrů kanadským Newfoundlandem a Irskem za 16 hodin 27 minut. Jejich perfektně zrenovovaný stroj je k vidění ve Science Museum na londýnské Exhibition Road. Člověku se nechce věřit: s tímhle že se dal přeletět Atlantik? Přitom je cestou potkaly vichřice, krupobití, vánice. Alcock musel vynaložit všechno své umění a sílu, aby V imy udržel ve vzduchu. T raduje se, že Brown dokonce několikrát vylezl na křídlo a nožem odstraňoval námrazu, dusící motory a hrozící katastrofu. Vzápětí poté, co tak brilantně sehráli svůj part, odešli oba muži z různých důvodů ze scény letecké historie a skoro se na ně zapomnělo. Snad i proto, že příliš předběhli svou dobu. (Podobně jako pár týdnů po nich posádka britské vzducholodi R34, která pod velením majora G. H. Scotta přeletěla Atlantik dokonce v obou směrech!) Teprve po desetiletích byli Alcock a Brown jaksi znovuobjeveni. Pokud vás někdy cesta zavede na londýnské letiště Heathrow , můžete tam vedle kontrolní věže spatřit na kamenném kvádru dvě bílé postavy v leteckých overalech. T o jsou oni. Nad hlavami jim denně burácejí desítky transoceánských letounů, jimž kdysi ukázali cestu.
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Unikátní přírodní úkaz na Litovelsku: povodně protrhly meandr řeky Moravy
Odborníci z Agentury ochrany přírody a krajiny (AOPK) a vědci z katedry geoinformatiky Univerzity...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Jako v pohádce. Japonský park pokryly koberce modrých květů hajniček
Turisté z celého světa míří v těchto dnech do veřejného parku Hitači na ostrově Honšú. Na 350...
Chmury otce Fouras. Pevnosti Boyard hrozí zkáza, ničí ji nápory vln
Pevnost Boyard, která se stala dějištěm populární televizní soutěže, ohrožují rozmary počasí. Kvůli...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Biologické zbraně, hadi a plyn. Ostrovy, které jsou plné podivností
Některé byste nejspíš ani vidět nechtěli, jiné zase vidět nesmíte. Další mizejí z atlasů, objevují...
Nevzdávejte cestovatelská předsevzetí. Jaro jen ten pravý čas procestovat Evropu
Advertorial Evropské metropole jsou známé tím, že jsou v létě plné turistů. Předběhněte je a vydejte se na...
Poutní místa v Česku zažívají renesanci, říká autor populární knihy
Lidé stále častěji hledají lokality, kde mohou uniknout před dnešním komplikovaným světem. Návod na...
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
VIDEO: Nahlédněte do Indie očima české poutnice hnutí Hare Krišna
Indická republika je sedmá největší a s více než miliardou obyvatel jednou z nejlidnatějších zemí...
Prodej chalupy 250m2, pozemek 1309m2.
Osek - Vitinka, okres Rokycany
3 927 000 Kč