Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Pod Mont Blankem se bude jezdit až v lednu

  19:38aktualizováno  19:38
Provoz v tunelu pod Mont Blankem bude obnoven nejdříve v druhé polovině ledna. Ačkoliv se zatím předpokládalo, že osobní automobily budou moci začít využívat této cesty přes Alpy těsně před Vánocemi, nepodaří se do té doby uskutečnit všechny potřebné testy bezpečnosti rekonstruovaného tunelu. Tunel je uzavřen od března 1999, kdy v něm při požáru zahynulo 39 lidí.

Rekonstrukce a základní technické zkoušky by měly být ukončeny do 15. prosince. Poté ještě bude zapotřebí vyzkoušet bezpečnost tunelu simulovaným požárem za účasti 200 figurantů, kteří tunel neznají. Takový počet lidí by se však zřejmě na konci roku v době vánočních svátků nepodařilo svolat.
   

Francouzská a italská vláda navíc ještě mají rozhodnout o tom, jakým způsobem bude doprava v tunelu organizována. Předpokládá se, že bude zpočátku vedena pouze v jednom směru, přičemž opačným směrem by měla vést tunelem Fréjus. Otázkou však zůstává, v jakých časových intervalech se směr dopravy v tunelech
bude střídat.
   

Znovuotevření tunelu bylo již několikrát odloženo. Původně se předpokládalo, že pod nejvyšší evropskou horou bude doprava obnovena již letos v létě. Kamióny by měly začít tunelem jezdit o něco později, než osobní vozidla. Proti znovuotevření tunelu protestují obyvatelé Chamonix a dalších obcí pod Mont Blankem. Nelíbí se jim především to, že hustý provoz kamiónů znečišťuje životní prostředí.

Francouzští hasiči vycházejí z tunelu pod Mont Blankem, kde se pokoušeli uhasit ničivý požár

Autor:


Témata: Francie, Alpy


Nejčtenější

Italský ostrov Ischia zasáhlo zemětřesení (21.8.2017)
Italský ostrov Ischia zasáhlo zemětřesení, zemřeli nejméně dva lidé

Jihoitalský ostrov Ischia v pondělí večer zasáhlo zemětřesení o síle 4. Agentura Reuters uvedla, že se zřítilo několik budov. Italský list Corriere della Sera...  celý článek

Specialized Turbo Vado 4.0
Jak se přilepit hobíkovi na záda. Test elektrokola do města i na výlet

I největší skeptici už vidí, že expanzi elektrokol nic nezastaví. Po velkém průlomu v Německu, Rakousku a Švýcarsku v uplynulých letech definitivně zasahují i...  celý článek

Typický obrázek z německé Rujany: plážové „domečky“ jako ochrana před stálým...
Hrachovka z pytlíku, vlny studené. Jak se za Československa jezdilo k moři

Praotec Čech nás zavedl do středoevropské kotliny, rok 1918 nás v ní hranicemi uzavřel. Výsledek: nemáme moře. A přece jsme po jeho vlnách vždycky toužili....  celý článek

Některé turistické stezky a cyklotrasy v Národním parku Šumava jsou po...
Šumavský park chce zakázat vstup do lesů. Na stezky padají stromy

Nevyrážejte do lesů kolem Nové Pece a Stožce, mnoho turistických tras je stejně neprůchodných. Takové varování vydal ráno Národní park Šumava. Silný vítr o...  celý článek

Panorama Nepomuku s neodmyslitelnou kulisou Zelené hory.
Krajinou Černých baronů a milované historie. Cyklotoulky okolím Nepomuku

Zvlněná a přátelská krajina luk, polí a remízků v okolí Nepomuku byla osídlená generacemi předků, jejichž dávné působení můžeme pocítit v drobných i...  celý článek

Další z rubriky

Zdevastovaná zastávka Medzilaborce-město
Dobre tu už bolo. Bizarní svět kolem Lupkovského tunelu na Slovensku

Pokud máte dojem, že tunely souvisí s politikou, pak pro Lupkovský tunel na severovýchodním Slovensku to sedí stoprocentně. Po několikaleté pauze přes něj...  celý článek

Podvečerní „poušť“ ve slovenském Záhorie
Jen tak si prožít poušť ve střední Evropě. Záhorie miluje i armáda

Nejrozsáhlejší písečné duny ve střední Evropě jsou tak dokonalou replikou pouště, že si je oblíbili i vojáci a ti, kteří jejich techniku vyrábějí. Vždyť...  celý článek

Šílený přístav v Bangladéši
VIDEO: Nás nedostanou. Kurz přežití v šíleném přístavu v Bangladéši

Bangladéšský přístav v Dháce je stejný jako celá země. Přelidněný, přeplněný, plný odpadků a boje o přežití. Míchají se zde staré bárky s moderními loděmi,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.