VIDEO: Norové v reklamě ukazují, jak spouští loď na vodu pravý profík

  • 7
Takový styl spuštění lodi na vodu umí opravdu málokdo. Video, které natočila norská organizace AV-OG-TIL, se stalo hitem internetu posledních dní. Překvapením je, že nejde o propagaci mistrovské práce zkušeného mořského vlka, ale o reklamu proti alkoholu.

Rozsáhlá kampaň organizace AV-OG-TIL se snaží odradit Nory od užívání alkoholických nápojů při řízení automobilu, sportování, těhotenství, práci nebo při trávení volného čas s dětmi. A výjimkou není ani řízení plachetnice. Vtipné video má dokázat, že i mistné spuštění lodi na vodu se dá zvládnout bez jediné kapky povzbuzovacího moku. A stejně tak se dá i plout.

„Čtení map, zapisování trasy a schopnost vypořádat se s nenadálými technickými problémy je činnost náročná sama o sobě. A špetka bílého vína na této náročnosti jenom přidá,“ říká Kari Brink z nadace AV-OG-TIL.

„Když k tomu ještě přidáte večerní soumrak a pár piv u grilování, může vám to přerůst přes hlavu. Díky alkoholu pak mizí rozdíl mezi amatérem a zkušeným mořským vlkem.“

Na Čechy, milovníky piva a vodáckých sportů, může kampaň působit směšně, ovšem Norové v souvislosti s loděmi každý rok zapisují do statistik zhruba 30 úmrtí. A čtvrtina z nich se připisuje opilým lidem.

„Na světě není moc věcí, které by byly trapnější než vaše problémy se spouštěním lodi na vodu.“ říká Andreas Melvær, který na natáčení spotu dohlížel. „Vždycky víte, že vás přitom bude někdo pozorovat a že budou mluvit právě o vás. Mysleli jsme si, že by se s tím lidé mohli ztotožnit.“