Pařížská radnice ubírá automobilům místo

Poté, co nové vedení pařížské radnice vyvolalo polemiku uzavřením nábřeží Seiny automobilové dopravě, vzbudilo další rozruch rozhodnutím omezit prostor pro automobily na hlavních pařížských tepnách a vyčlenit velkou část těchto ulic jen autobusům, cyklistům a taxíkům. Za poslední týden ve městě vyrostlo několik kilometrů autobusových koridorů, které jsou široké 4,5 metru a jsou ohraničeny deset centimetrů vysokou a 70 centimetrů širokou zídkou. Nové opatření vyvolává polemiku, protože koridory zabírají třetinu a někde dokonce polovinu dosavadní jízdní dráhy.

Například na rušné rue Rivoli se vytvářejí zácpy už teď, kdy je velká část Pařížanů na dovolené.

Zatím jsou koridory v provozu na sedmi kilometrech ulice Rivoli a bulvárů Sébastopol a Strasbourg, ale dalších několik desítek kilometrů jich má být za 210 miliónů franků postaveno v následujících týdnech a během podzimu.   

Náměstek pařížského starosty Denis Baupin ze strany Zelených připouští, že zpočátku budou koridory způsobovat dopravní problémy, ale současně zdůrazňuje, že jejich cílem je právě omezit objem automobilové dopravy. Jde o dlouhodobou politiku, tvrdí Baupin a připomíná, že polovina Pařížanů nemá auto.
   

Radnice zdůrazňuje, že nové koridory budou na rozdíl od dosavadních, které byly užší a pouze vyznačeny barvou na asfaltu, konečně respektovány. Autobusy budou tak jezdit mnohem rychleji a především pravidelněji než dosud a mělo by je používat mnohem více lidí.
   

Nové levicové vedení pařížské radnice vyvolalo rozruch již v červenci, když rozhodlo o uzavření nábřeží na pravém břehu Seiny, které bylo měsíc přístupné jen chodcům, cyklistům a jezdcům na kolečkových bruslích.