Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Pařížská radnice ubírá automobilům místo

  19:27aktualizováno  19:27
Poté, co nové vedení pařížské radnice vyvolalo polemiku uzavřením nábřeží Seiny automobilové dopravě, vzbudilo další rozruch rozhodnutím omezit prostor pro automobily na hlavních pařížských tepnách a vyčlenit velkou část těchto ulic jen autobusům, cyklistům a taxíkům. Za poslední týden ve městě vyrostlo několik kilometrů autobusových koridorů, které jsou široké 4,5 metru a jsou ohraničeny deset centimetrů vysokou a 70 centimetrů širokou zídkou. Nové opatření vyvolává polemiku, protože koridory zabírají třetinu a někde dokonce polovinu dosavadní jízdní dráhy.

Například na rušné rue Rivoli se vytvářejí zácpy už teď, kdy je velká část Pařížanů na dovolené.

Zatím jsou koridory v provozu na sedmi kilometrech ulice Rivoli a bulvárů Sébastopol a Strasbourg, ale dalších několik desítek kilometrů jich má být za 210 miliónů franků postaveno v následujících týdnech a během podzimu.   

Náměstek pařížského starosty Denis Baupin ze strany Zelených připouští, že zpočátku budou koridory způsobovat dopravní problémy, ale současně zdůrazňuje, že jejich cílem je právě omezit objem automobilové dopravy. Jde o dlouhodobou politiku, tvrdí Baupin a připomíná, že polovina Pařížanů nemá auto.
   

Radnice zdůrazňuje, že nové koridory budou na rozdíl od dosavadních, které byly užší a pouze vyznačeny barvou na asfaltu, konečně respektovány. Autobusy budou tak jezdit mnohem rychleji a především pravidelněji než dosud a mělo by je používat mnohem více lidí.
   

Nové levicové vedení pařížské radnice vyvolalo rozruch již v červenci, když rozhodlo o uzavření nábřeží na pravém břehu Seiny, které bylo měsíc přístupné jen chodcům, cyklistům a jezdcům na kolečkových bruslích.
   

Autor:




Nejčtenější

Ilustrační foto
Židé, prosím, sprchujte se. Cedule v švýcarském hotelu naštvaly Izrael

Malý alpský hotel ve Švýcarsku vyvolal pobouření, když ve svých prostorách umístil cedule s pokyny pro židovské hosty. Po vlně kritiky, ke které se připojila i...  celý článek

Čeští turisté se koupou na Makarské. K moři do Chorvatska jich ročně míří skoro...
A zase to Chorvatsko. I letos bude pro Čechy nejoblíbenější destinací

Chorvatsko bude letos podle Asociace cestovních kanceláří opět nejoblíbenější destinací českých turistů - stejně jako loni a spoustu předchozích let. Asociace...  celý článek

Antropolog Martin Soukup
My máme hodinky, oni mají čas. Jak vědec zkoumá Papuánce s mobilem

Martin Soukup letos dostal cenu Neuron, udělovanou nejlepším vědcům. Mimo jiné za to, že sleduje, jak žije asi patnáct set lidí v odlehlém údolí ostrova...  celý článek

První fotky pořízené pod mořskou hladinou dokazují, že potápění u zříceného...
Dokud je čas. Potápění u zříceného Azurového okna se stalo hitem

Ještě přes svým zřícením do moře bylo Azurové okno na Maltě jednou z největších turistických atrakcí světa. A jak to vypadá, kolaps této nádherné skalní stěny...  celý článek

Estonský hrad Kuressaare (Arensburg)
100 POHLEDŮ: Důstojníci na procházce u hradu v Kuressaare - Arensburgu

Pro období let 1890 až 1914 se vžilo označení Belle Époque - „krásná doba“. Právě v tomto období vznikla většina fotografií, které jsme zařadili do seriálu 100...  celý článek

Další z rubriky

Antropolog Martin Soukup
My máme hodinky, oni mají čas. Jak vědec zkoumá Papuánce s mobilem

Martin Soukup letos dostal cenu Neuron, udělovanou nejlepším vědcům. Mimo jiné za to, že sleduje, jak žije asi patnáct set lidí v odlehlém údolí ostrova...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Jak létají Češi. Letenka za 300 tisíc a cesty kolem světa

Kolik jste ochotni zaplatit za letenku na vysněnou dovolenou či pracovní cestu? Český rekord za poslední půlrok drží letenka za bezmála tři sta tisíc korun....  celý článek

Zbytky čumu (stanu) Evenků
Sibiří na koloběžce. Tělo fňuká, ale přizpůsobí se, říká dobrodruh

Přešel pěšky Bajkal, jako první na světě přejel Pamír na tříkolce a teď podniká na koloběžce cestu přes Sibiř dlouhou přes 2500 kilometrů. Třiašedesátiletý...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.