Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Otestovali jsme vítězné MTB enduro. Jede jako raketa

aktualizováno 
Horské kolo Canyon Strive CF 8.0 je čistokrevné enduro. Přesně splňuje nároky na moderní hodně zábavné horské kolo. Tedy kolo do těžkého terénu, které jede hlavně výborně z kopce, ale zároveň na něm lze téměř jakýkoli kopec vyjet. Není divu, že vyhrálo první cenu na jarním veletrhu FOR BIKES v Praze.

Horské kolo Canyon Strive CF je čistokrevné enduro | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Výborná geometrie, lehký, ale pevný rám, skvělé pružící/tlumící jednotky s ďábelským zdvihem 160 mm, trendová kola 27,5". Toto kolo je synonymem svobody a volnosti pohybu v terénu.

Pokusů měnit za jízdy geometrii a zdvih kola už tu bylo hodně, ale ten od Canyonu vypadá hodně povedeně. Funguje snadno a proměna kola ze stoupavého „téměř“ XC speciálu (kola pro rychlou až závodní jízdu v lehčím až středně těžším terénu) na hodně sjezdově laděné enduro a zase zpět je dokonalá.

Ve sjezdu pak jede jako raketa.
Testování horského kola Canyon Strive CF

Jeden stisk za jízdy a máte jiné kolo

Technologie Shapeshifter umožňuje nastavit geometrii, zdvih a celkovou dynamiku odpružení za jízdy jediným stiskem páčky. Systém tvoří plynový píst umístěný v přepákování tlumiče, který ovládáte páčkou přímo z řídítek. Jednoduchým přepnutím tak přenastavíte charakteristiky mezi DH (sjezdovým) módem s ploššími úhly a 160 mm luxusního zdvihu a XC módem s příkřejšími úhly a 130 mm zdvihu pro extra efektivitu.

Fotogalerie

Chválí i odborníci. „Mění se jak geometrie (sedlový a hlavový úhel), tak výška středu a hlavně zadní zdvih, zkrátka během pár zlomků vteřin je tu jiné kolo. My jsme testovali ještě o chlup vyšší model 9.0 pro květnové vydání časopisu Velo a v hodnocení jsme nešetřili superlativy,“ řekl iDNES.cz Martin Raufer z časopisu Velo.

„Skvěle laděné pružící jednotky (vidlice a tlumič) patří k nejlepším vůbec, vynikající je také komponentové vybavení. Otázkou, na níž zatím neznáme odpověď, je životnost těsnění pístku ShapeShifter. Vyplatí se pozorně číst návod a pohrát si s individuálním nastavením, aby kolo dávalo vše, co umí. Zkrátka mít zkušenost, nebo dobrého rádce pro nastavení kola,“ dodal Raufer.

Downhillová raketa pro fajnšmekry

Testujeme vítěze z FOR BIKES

Canyon Strive je druhým výrobkem, který získal nejvyšší ocenění v anketě na nedávném veletrhu FOR BIKES v Praze. Prvním je cyklohelma POC AVIP Octal MIPS

Musíme přiznat, že nastavení kola tedy není žádná legrace, je to záležitost pro opravdu šikovné ručičky. Také těch páček na řídítkách není málo: zmíněný ShapeShifter, ovladač hydraulické sedlovky, řadící páčky... Ale stojí to za to.

Kolo nás velmi příjemně překvapilo už v jízdě po rovině a pak hlavně do kopce. Dvojpřevodník se ukázal jako ideální i pro méně „namakané“ jedince, dají se s ním vyšlapat docela slušné stojky.

Páčka ShapeShifteru, která mění zdvihy.

Páčka ShapeShifteru, která mění zdvihy.

Páčka, která mění výšku sedlovky.

Páčka, která mění výšku sedlovky.

Ale není to žádný univerzál na celodenní ježdění, i když  by se s ním tak jezdit nakonec i dalo. Tohle kolo už něco stojí (námi testovaná verze stojí 105 tisíc korun) a je určeno pro fajnšmekry. Pro takové, kteří chtějí tvrdé sjezdy, ale k nim se dopracovat relativně komfortně po vlastní ose.

Jízda dolů je pak lahůdkou. Tlumící prvky skvěle pracují, vepředu chytá nerovnosti plášť Continental Trail King Black Chili 2.4, vzadu je pak ten samý, ale o dvě desetiny užší. A Strive se chová téměř jako sjezdová raketa.

„Domnívám se, že Strive ocení lidé, kteří na biku opravdu jezdí, kteří jezdí tvrdě a pro zvládnutí terénu zasunou sedlovku hodně dolů, a kteří také neohrnují nos ani nad pořádnými stoupáními a umějí ze všech sil šlápnout do pedálů. Ti se handicapu nedočkají za žádné situace. Pro projížďky Polabím je to zbytečný luxus, jehož výhody ve zdejším terénu ani nedoceníte,“ vysvětluje Martin Raufer.

Autor:




Nejčtenější

Takto Igor Brezovar brázdil národní parky v USA společně s manželkou.
Na dvou kolech projel celý svět. S motorkou ukecal i bandity

V 17 letech měl Igor Brezovar sen: projet svět na motorce. Dnes její počítadlo ukazuje 372 tisíc kilometrů a svoji misi si už dávno splnil. „Milionář svět...  celý článek

Českoslovenští legionáři v Itálii na historickém snímku legionářů
Země skropená krví borců. Výlet za českými legionáři u Lago di Gardy

Několik míst v blízkém okolí severního cípu jezera Lago di Garda nese zřetelné české/československé stopy, nejčastěji v souvislosti s událostmi 1. světové...  celý článek

Oblazy: horní mlýn
Neznámé perly Slovenska. Výlet do krásných soutěsek Chočských vrchů

Vápencové soutěsky Slovenska nadchnou svou divokostí a odvážně vedenými turistickými trasami po žebřících, visutých lávkách a ocelových lanech. K těm spíše...  celý článek

Další z rubriky

Cyklistka na elektrokole v Hraběticích v Jizerských horách.
Česko má nový cyklistický hit. Poptávka po elektrokolech prudce roste

V letošním roce se podle odhadů prodá až 50 tisíc elektrokol, poptávka tak meziročně vzroste až o 50 procent. Nové modely si můžete prohlédnout v pražských...  celý článek

Do terénu, na polňačky nebo lesní cesty, se hodí silnější kola od průměru 20...
Koloběžky nejsou jen pro děti. Jak se na nich jezdí a jakou vybrat

Na koloběžce jezdili králíci z klobouku, Hurvínek i Krteček. Dávno to však není jen zábava pro děti nebo pohádkové postavičky. Kouzlo koloběhu objevují i...  celý článek

Italové plánují vybudovat cyklostezku kolem celého jezera Garda.
Cyklisté dostanou 140 km dlouhou cyklostezku kolem jezera Garda

Italské ministerstvo infrastruktury a dopravy po dohodě s Lombardií, Benátskem a autonomní provincií Trentino zahájilo projekt „Garda na kole“ - stavbu nové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.