Öresundské vlaky jezdí se zpožděním

Třebaže od otevření Öresundského mostu mezi dánskou Kodaní a švédským Malmö uplynuly již téměř dva měsíce, vlaková doprava přes tuto monumentální stavbu se ještě stále potýká s velkými "začátečnickými" problémy.
Cestující jsou až překvapivě často na nádražích buď zdržováni, nebo znervózňováni průběžným rušením jednotlivých spojů. "Öresundské vlaky mají málo personálu a spojení je tak velmi citlivé například na nemocnost strojvedoucích," uvádí na vysvětlenou tiskový mluvčí dánských drah DSB Henrik Overgaard.
Řidičů lokomotiv je prý přesně tolik, kolik vlakových souprav samotných a v době onemocnění, jež jsou nyní na konci studeného a deštivého skandinávského léta vcelku častá, tak chybí za
nepřítomné řidiče náhrada. Konsorcium Adtranz, pověřené velkou zakázkou k dodání zcela nových vlakových souprav, navíc nedodalo nové vlaky včas a zkomplikovalo tím nejen dopravu samotnou, ale i školení personálu a s ním související další změny.
Jen osobních vlaků jezdí mezi Kodaní a Malmö denně plných 124, což znamená jeden odjezd každých dvacet minut. Nucená zpoždění nebo dokonce zrušení se přitom každodenně dotýkají nejméně desítky spojů, nejednou však i více.
Podle mluvčího DSB Overgaarda budou cestující nuceni počítat s nepříjemnými překvapeními i nadále, a to nejméně po několik příštích týdnů.

Témata: Dánsko, Kodaň, Malmö, Vlak