Zůstal jsem už na letišti Fife [EGPJ]. Carlisle si nechávám na zítřek, protože bych rád pořádně nafilmoval Hadriánovu zeď. Takže zítra mě čeká jednak úsek Fife – Carlisle a pak taky Carlisle – Biggin Hill. Zkusím ještě přeletět Lockerbie, kam v roce 1989 spadly trosky B747 spolenosti Pan Am. Pro dnešek končím.
Skoncil jsem nataceni severniho pobrezi Irska a preletam do Skotska. Musel jsem se vyhybat desti a take to bylo krasne, tak jsem tam chvilku stravil.
Rychle jsem proběhl Belfast – už se tady sice nestřílí, ale město je rozdělené zdí, která se zamyká na noc a v neděli, aby místní mladíci z obou stran proti sobě ve chvílích volna nebojovali a neházeli zápalné láhve. Za 30 minut plánuji odstartovat do Fife severně od Edinburku
Přistál jsem v Belfastu. Na finále velmi silný boční vítr. Vše ok. Nyní se proběhnu hodinu po Belfastu a pak pokračuji do Skotska.
Prave jsem preletel hranici mezi republikou Irsko a Severnim Irskem/Velkou Britanii. Vse OK, pocasi se ppmalu zlepsuje.
Letim z Dublinu do Belfastu. Vyska 2400 stop. Jsem jeste pod TMA Dublin. Pocasi ted zrovna OK. Jeste asi 30 min letu.
Tak zase začalo pršet, doufám, že jen na chvilku...
Kontrola počasí hned po probuzení ukazuje, že mrholí. Předpověď je ale optimistická, takže plánuji odlet kolem 08.30 UTC směrem na Belfast. Je to mezinárodní let a tak jsem kvůli němu musel absolvovat trochu byrokracie a telefonování. Uvidíme, jestli jsem všechno udělal správně… Dneska se tedy chystám nejdříve letět do Belfastu a odsud pak přes Londonderry podél severního pobřeží Severního Irska nad ostrov Rathlind a pak na letiště Fife severně od Edinburghu. Odsud pak na jih k Newcastlu. Tady chci zahnout zpět na západ a sledovat slavnou Hadriánovu zeď až do Carlisle, kde bych rád přenocoval. V Británii jsou ale téměř všechna letiště na vyžádání (PPR), takže ještě čekám odpověď na moje e-maily s žádostí o přistání pro Fife a Carlisle. Věřím, že je během dne dostanu. Přikládám mapku cesty.
Pokud někoho zajímá přesná trasa tak je: EIWT – GOSEL – DODIG – EGAC – EGAE (asi bez přistání) – CBL – CLYDE – EGPJ – PIPAR – Haydon Bridge – EGNC. Pokud by se mi podařilo dostat povolení proletět CTR Edingburgh, bylo by to skvělé, ale moc s tím raději nepočítám – je to hodně frekventované letiště…
Pristal jsem na letisti Weston u Dublinu [EIWT]. Vse OK.
Pocasi se zhorsilo. Letim destem, filmovani ani foceni nelze. Za 20 minut bych mel sedat v Dublinu-Weston.
Odletel jsem z Inismore, natocil ostrov i dum me pani domaci, ktera me o to pozadala, aby si to dala na Youtube pro propagaci. Pocasi je trochu nejiste, mene slunce a trochu mrholeni. Zato ale mene vetru. Jeste asi hodinu a pul letu.
Jsem na ostrově Inismore – jednom ze tří Arannských ostrovů. Počasí nevypadá zle a tak chci pokračovat na sever podle západního pobřeží Irska. Plánuji dva lety – první na letiště Donegal a druhý pak na letiště Weston u Dublinu. Přikládám plánek.
Přistál jsem na Inishmore [EIIM].
Prave jsem udelal touch and go na letisti Shannon [EINN] a pokracuji na Araanske ostrovy. Jeste 20 minut.
Konecne letim podel zapadniho pobrezi. Je uchvatne. Pocasi slunecne, ale vitr kolem 40 km/h vytvari turbulence.
Letim z Corku na Araanske ostrovy. Ohromne turbulence brani v psani ozvu se pozdeji.