Jsem nad morem - posledni usek letu na letiste St. Mary´s. Mam jeste asi 13 minut do pristani. Je sluncem prosviceny opar, takze viditelnost spatna. Doufam, ze se to zlepsi.
Opet ve vzduchu. Letim kolem jizniho pobrezi Anglie na zapad. Trochu jsem vydesil svuj zachranny tym, protoze z nejakeho duvodu muj satelitni telefon vyslal emergency zpravu. Musim zjisti proc, muselo to byt pro ne velmi neprjemne..
Prave jsem pristal a dojel k pumpe letiste Exeteru. Ozvu se pred odletem.
Uz nad pobrezim Anglie jizne od Exeteru. Pocasi tady po mlze a vetru cestou je uz zase krasne. Pomalu klesam na pristani. Bude to draha 08 protoze fouka vitr 35 km/h ze severovychodu.
Alderley jsem obletel a ted pokracuji pres VOR radiomajak Berry Head (BHD) do Exeteru. Tam konecne vstoupim do opravdove Anglie, natankuji, trochu se osvezim a budu pokracovat na zapad na Scilly Isles - male soustrovi zapadne od nejzapadnejsiho vybezku anglicke pevniny prihodne nazvane Land´s End.
Obletel jsem a nafilmoval Guernsey a ted letim k Alderney. Ostrov Sark se nesmi preletavat, tak jsem ho jen vyfotil ze strany. Pocasi mirne pod mrakem, vitr 40 km/h. Rizeni letoveho provozu velmi pratelske.
Jsem po startu z Jersey a letim ke Guernsey, ten chci obletet a pokracovat nad Alderley. Odsud pak do Exeteru. Pocasi skvele, vyska 300 m n.m. a rychlost 160 km/h.
Prohledl jsem nemecka opevneni na Jersey a za chvili budu startovat. Musim ale nejdrive do Exeteru (EGTE), protoze Jersey je mimo EU a pokud bych letel na letiste bez pasovky, tak bych mel problemy. To mi rekli tady v baru u kavy na letisti...
Prave jsem pristal na Jersey (EGJJ). Pocasi tady je krasne, jen trochu vetru. Zustanu tu na noc. Zitra uz by melo byt vse jednodussi, protoze neletim pres hranice.
Letovy plan se ztratil, takze jsem musel podat novy a cekat. Ted uz jsem nad Jersey. Obletavam ho a fotim i filmuji.
Let na Jersey mam prihlaseny na treti hodinu, tak se jdu chystat.
Od chvilky, kdy jsem dopsal (ale uz nestacil odeslat) uplynula hodina, behem ktere celnici, kdyz zjistili ze letim do 40 minut vzdalene Anglie, vyndali vse z meho letadla a systematicky vse rozbalíi a prohledali vcetne mych kapes. Snad je za to ceka povyseni a alespon je videt, ze ve Francii neco funguje. Taky jsem si pripomnel mladsi leta na hranici s Vychodnim Nemeckem. Podat letovy plan zde ale nelze, tak jsem to musel udelat pres Prahu.
Blizi se cas tankovani a pocasi se trochu zlepsuje. Poletim dneska asi jen na ostrov Jersey.
Vlastne to vsechno ma logiku - restaurace otevira v 15, takze vsichni, vcetne hasicu, musi na obed do mesta a to trva hodinu a pul, takze se musi zavrit i pumpa...
Chtel jsem si dat obed v letistni reatauraci, abych si cekani na benzin a pocasi trochu zprijemnil. Restaurace ale otevira v 15 hodin...
Podarilo se mi doplizit na letiste Dinard u St Malo (LFRD). Tady musim pro zmenu hodinu a pul cekat, az prijde letistni hasic z obeda a umozni mi natankovat. Celkem huste prsi. Jak se to vyvine neni ted jasne.
Mraky sly uplne na zem, tak jsem musel zmenit smer a trochu klickovat mezi prehankami. Nedaleko ode mne napravo leti helikoptera, ktera si nasla stejny tunel v mracich smerem k St. Malo. Silny protivit, sedivo.
Tak jsem dostal zpravu, ze satelitni GPS zpravy uz dochazeji. Nocni snaha prijit na problem a vyresit jej tedy slavi uspechy. Mam radost...
Rano byla krasne, modra obloha, a tak jsem se radoval. Ted se zatahlo souvislymi mraky ve vysce kolem 1000 metru. Uvidime jak se to bude vyvijet.