Připravujeme online reportáž

Evropské ostrovy z letadla

Jiří Pruša se vydal v malém letadle nad evropské ostrovy, cíl je na Kanárských ostrovech a Madeiře.

Zpět na přílohu on-line z nebe nad Evropou.

12:13
Panorama uzasne - nalevo Afrika, napravo Evropa, prede mnou gibraltarsky pruliv.
10:51
Opet ve vzduchu. V Melille neuveriterna byrokracie a chaos. Odlet trval skoro 2 hodiny. Popisi pozdeji. Kvuli tomu i kvuli pocasi - vitr, a omezenemu benzinu i musim vynechat Gibraltar a letet do Jerezu ve Spanelsku.
10:30
Odletam smer Gibraltar.
11:12
25.4.2014
18:42
Pristani bylo v silnem narazovem vetru, takze trochu nervozni az do konce. Taky jsem stravil temer hodinu zajistovanim letadla na noc proti vetru. Pri pristani jsem videl ostnate ploty oddelujici Melillu od Maroka jako za dob zelezne opony u nas. Vice zitra.
18:07
Pristal jsem. Vse ok.
17:29
Uz mam zase signal. Jsem par km od marockeho pobrezi. Je mozne, ze nyni doraz i starsi sms, ktere jsem se snazil poslat na zacatku, ale neodesly kvuli ztrate signalu. Pristavat v Melille budu kolem 17.40.
17:19
Uz komunikuji s vezi v Melille. Pocasi vyborne. Vse ok!
17:18
Vidim uz pobrezi Afriky, vitr porad silny. Zacinam klesat, abych setril trochu benzin. Jeste asi 120 km.
16:33
Protivitr sili. Slunce pali do oci, protoze letim na zapad. Motor letadla ale dobre bezi, tedy vse OK. Jeste asi hodinu deset.
15:43
Jsem za pulkou cesty do Melilly. Jeste 330 km. Silny protivitr, vyska 2000 m.
15:21
Mam silny protivitr, asi 60 km/h a tak postupuji jen 170 km/h. Pristavat bych mel kolem pul seste.
14:50
Jsem na ceste do Melilly, ztratil jsem mobilni signal. Mam pred sebou 3 hodinovy let nad morem. Kvuli aktivnimu vojenskemu prostoru me odklonili smerem na Alicante. Za chvili se vratim na svou trasu.
14:13
Za chvili ztratim mobilni signal, tak zkusim satelitni, s tim jsou ale u SMS problemy, tak se pripadne ozvu az z Melilly. To by melo byt po pate hodine.
14:13
Prozil jsem pres hodinu trvajici byrokraticke drama. Urednici me nechteli pustit do Melilly primo protoze to pry je mimo Schengen. Nakonec se vrchni policista rozhodl ze me pusti primo ze San Bonnet, takze jsem trikrat predelaval letovy plan. Tim jsem ztratil moznost obeda, protoze mam pred sebou skoro 4 hodiny letu nad morem a nechci dorazit az pozde vecer. Mam ale jablko od snidane, takze vse ok. Nyni uz jizne od Ibizy a mirim nad ostrov Formentera. Pak primo do Melilly.
11:31
Jsem na zemi v San Bonet, Palma. Ozvu pri odletu.
11:00
Uz jsem na vychodnim cipu Mallorky. Poletim kolem severniho pobrezi a pak na jih k San Bonet u Palmy. Pristani asi za 30 minut. Musim natankovat, pripravit a podat letovy plan do Melilly, vymenit baterie v kamerach a vyrazit pres Ibizu na Melillu
10:42
Opoustim Menorku na zapadnim cipu, stoupam do 1000 mnm a pokracuji na Mallorku. Ta uz s na obzoru vynoruje z oparu
10:36
Nemohu se nesverit jak je severni pobrezi Menorky krasne v klidnem vzduchu a rannim slunci. Vyska 300 mnm, rychlost 170 kmh. Fotim a filmuji co mohu.
10:27
pred chvilkou jsem odstartoval z Menorky a mirim na letoste St Bonet na Malorce. Filmuji severni pobrezi Menorky. Pri prihlasovani letoveho planu telefonem jsem narazil na mladou damu, ktera to delala poprve a tak jsem ztratil hodne casu vysvetlovanim co ma kam napsat..