Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Obrazovky v letadlech končí. Aerolinky chtějí využít tablety pasažérů

aktualizováno 
Vestavěné obrazovky v sedačkách na dálkových letech i vyklápěcí obrazovky k promítání filmů se brzy stanou minulostí. Kanadská společnost WestJet, která začne od příštího roku provozovat nízkonákladové lety z Londýna přes Atlantik, oznámila, že její dálkové letouny Boeing 767ER už těmito systémy vybaveny nebudou.

Místo toho budou aerolinky v letadlech nabízet vlastní zábavní systém, k němuž se cestující připojí pomocí vlastního chytrého telefonu nebo tabletu. Systém ponese název WestJetConnect a cestujícím poskytne přístup k internetu, satelitní televizi i obsáhlé off-line databázi filmů, e-knih nebo her.

Cestující se po stažení speciální aplikace připojí k zábavnímu systému, který bude zdarma, nebo k internetu, což by mělo být zpoplatněno částkou asi 5 liber (cca 190 korun) na celý let. Místa budou vybavena zásuvkami pro dobíjení mobilních zařízení. A kdo chytrý telefon nebo tablet nemá, bude si ho na palubě moci rovněž za poplatek zapůjčit.

Obrazovka je zastaralá, už když ji nainstalujeme

„Více než 80 procent cestujících nastupuje do letadla s mobilním zařízením,“ uvedl Richard Bartrem, viceprezident společnosti WestJet. „Nový systém jim poskytne ještě lepší a vhodnější služby.“

„Obrazovky jsou zastaralé už ve chvíli, kdy je do letadel nainstalujeme. iPad je prostě lepší než jakákoli obrazovka v ekonomické třídě,“ souhlasí Lee Mondale, prezident společnosti Inmarsat Aviation, která vlastní síť satelitů využívaných také pro komunikaci v letectví.

Důvody jsou především ekonomické

Důvodem ke zprovoznění mobilního zábavního systému není jen vstřícnost k cestujícím (podle anket leteckých přepravců je možnost připojení k internetu přes vlastní mobilní zařízení jedním z nejčastějších přání cestujících), ale také ekonomické důvody. Na první pohled se to nezdá, ale současné vestavěné zábavní systémy v sedačkách nejsou úplně lehké. Například zmiňovaný Boeing 767 se po jejich demontáži odlehčí o téměř 700 kg, což se projeví na spotřebě paliva.

Absence obrazovek a elektrických rozvodů se do jisté míry projeví i v pořizovací ceně nových letounů, které výrobci vybavují na přání aerolinek. WestJet plánuje nový zábavní systém zprovoznit nejen v „dálkových“ strojích B767, ale také v některých menších letounech B737 verze Next Generation, určených na kratší tratě.



Témata: Boeing , Londýn




Nejčtenější

Největším letadlem ve flotile ČSA je dálkový Airbus A330 pronajatý od května...
Po Evropě do dvou tisíc. ČSA zlevněním přeskočily konkurenci

Češi létají čím dál více, ale hlavně se zahraničními dopravci. To by se mohlo v příštích měsících změnit. České aerolinie výrazně změnily své tarify a...  celý článek

Královské apartmá v hotelu Burdž al-Arab
Padesát odstínů přepychu. Jak vypadá noc v hotelu za 300 tisíc

Je to prý nejluxusnější hotel na světě. V nadsázce se dokonce říká, že to je jediná sedmihvězda. Navštívili jsme nejdražší apartmá v dubajském hotelu Burdž...  celý článek

Ideální podmínky přilákaly o víkendu do Jizerských hor běžkaře i lyžaře (3....
Reklama na zimu. Jizerky jsou v obležení běžkařů, podmínky jsou ideální

Jizerské hory zažily první výrazný nápor lyžařů. V sobotu jich sem dorazilo několik tisíc. Přilákalo je nejen bezmračné nebe a teploty lehce pod nulou, ale i...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.