Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Obrazovky v letadlech končí. Aerolinky chtějí využít tablety pasažérů

aktualizováno 
Vestavěné obrazovky v sedačkách na dálkových letech i vyklápěcí obrazovky k promítání filmů se brzy stanou minulostí. Kanadská společnost WestJet, která začne od příštího roku provozovat nízkonákladové lety z Londýna přes Atlantik, oznámila, že její dálkové letouny Boeing 767ER už těmito systémy vybaveny nebudou.

Místo toho budou aerolinky v letadlech nabízet vlastní zábavní systém, k němuž se cestující připojí pomocí vlastního chytrého telefonu nebo tabletu. Systém ponese název WestJetConnect a cestujícím poskytne přístup k internetu, satelitní televizi i obsáhlé off-line databázi filmů, e-knih nebo her.

Cestující se po stažení speciální aplikace připojí k zábavnímu systému, který bude zdarma, nebo k internetu, což by mělo být zpoplatněno částkou asi 5 liber (cca 190 korun) na celý let. Místa budou vybavena zásuvkami pro dobíjení mobilních zařízení. A kdo chytrý telefon nebo tablet nemá, bude si ho na palubě moci rovněž za poplatek zapůjčit.

Obrazovka je zastaralá, už když ji nainstalujeme

„Více než 80 procent cestujících nastupuje do letadla s mobilním zařízením,“ uvedl Richard Bartrem, viceprezident společnosti WestJet. „Nový systém jim poskytne ještě lepší a vhodnější služby.“

„Obrazovky jsou zastaralé už ve chvíli, kdy je do letadel nainstalujeme. iPad je prostě lepší než jakákoli obrazovka v ekonomické třídě,“ souhlasí Lee Mondale, prezident společnosti Inmarsat Aviation, která vlastní síť satelitů využívaných také pro komunikaci v letectví.

Důvody jsou především ekonomické

Důvodem ke zprovoznění mobilního zábavního systému není jen vstřícnost k cestujícím (podle anket leteckých přepravců je možnost připojení k internetu přes vlastní mobilní zařízení jedním z nejčastějších přání cestujících), ale také ekonomické důvody. Na první pohled se to nezdá, ale současné vestavěné zábavní systémy v sedačkách nejsou úplně lehké. Například zmiňovaný Boeing 767 se po jejich demontáži odlehčí o téměř 700 kg, což se projeví na spotřebě paliva.

Absence obrazovek a elektrických rozvodů se do jisté míry projeví i v pořizovací ceně nových letounů, které výrobci vybavují na přání aerolinek. WestJet plánuje nový zábavní systém zprovoznit nejen v „dálkových“ strojích B767, ale také v některých menších letounech B737 verze Next Generation, určených na kratší tratě.



Témata: Boeing , Londýn


Nejčtenější

Věž Bajterek v hlavním městě Kazachstánu Astaně.
Balte kufry, do Kazachstánu se letos podíváme i bez víz

Mezi státy, kam se mohou čeští turisté vypravit, aniž by potřebovali víza, se letos přidal také Kazachstán. Od ledna do konce roku 2017 můžeme v této...  celý článek

Ledový hotel za polárním kruhem letos nerozmrzne.
Nádherný ledový hotel ve Švédsku konečně neroztaje a vydrží i v létě

Zimomřiví hosté tu mají smůlu, ale milovníci zimy se těší na léto. Ledový hotel ve švédském Jukkasjärvi za severním polárním kruhem přišel na to, jak přežít i...  celý článek

Beduínská pouštní skalní obydlí
Čundr za historií. Sto kilometrů pěšky po Izraeli a Západním břehu Jordánu

Rozhodl jsem se, že si projdu po svých a sám oblast Dolní Galileje a Západního břehu Jordánu. Prostě si udělám trek - čundr se stanem, spacákem, karimatkou,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.