Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Česko mění své turistické logo i vizuální styl

  9:56aktualizováno  9:56
Agentura CzechTourism představila ve čtvrtek nové turistické logo a vizuální styl, kterým se bude Česko propagovat jako ideální turistická destinace především v zahraničí. Ve výběrovém řízení uspělo se svým návrhem známé grafické studio Marvil. Nové logo i kampaň jsou postaveny na slovní hříčce Czech Repub-like (Republic).

"Lajkování už v češtině zdomácnělo. Inspirace Facebookem je zjevná," řekl iDNES.cz kreativní šéf vítězného studia Marvil Pavel Zelenka. "Ale pouze na první pohled. Pod povrchem této vizuálně jednoduché destinační značky je esence toho, čím jsme my Češi proslulí: improvizace, nápaditost a hravost. Žádná z konkurenčních zemí nepoužívá oficiální název země jako destinační značku. Proč také, když mají takové pěkné známé jednoslovné názvy – Rakousko, Slovensko, Polsko či Maďarsko? Jen Česká republika nemá univerzální a dostatečně zavedené jednoslovné označení. A tak jsme se rozhodli z nevýhody udělat přednost. Repub-like!"

Možnosti použití nového loga

Možnosti použití nového loga

Podle Zelenky jednoduchá textová podoba značky s podtržením není jen reakcí na přezdobená klišé sluníček, srdíček, motýlků a dalších emotivních malůvek v nezapamatovatelné houštině okolních značek. Je to i praktické řešení, jak značku učinit schopnou dalšího rozvoje. A takové značky, jak ukazuje moderní marketing, přežívají nejdéle. "Možná značka na první pohled působí troufale a sebevědomě, ale to je v pořádku. V téhle zemi toho máme opravdu hodně, co si zaslouží 'like', a neměli bychom se ostýchat dát o tom všem na první pohled vědět," říká Zelenka z Marvilu.

Kdo je Marvil

Studio Marvil patří k nejvýznamnějším grafickým studiím v Česku. V roce 1995 ho založili Václav Sinevič a Pavel Zelenka, který je dodnes jeho kreativním ředitelem. Nejznámější realizace studia jsou logotyp a vizuální styl Skupiny ČEZ, Lesů ČR a Burzy cenných papírů Praha nebo loňský redesign týdeníku Euro. Ze spolupráce s českými výrobci designového zboží vznikl vizuál kolekce skla Fresh from Moser, katalogy firmy TON nebo firemní identita pro sklárny Bohemia Machine a Brokis. V kulturní oblasti přinesl Marvil návrh výstavy Cartier na Pražském hradě či souborné výstavy Karel Škréta. Práce studia byly opakovaně oceněny v soutěžích Nejkrásnější kniha roku a Zlatý středník, v roce 2010 k nim pak přibyla i jedna z nejrespektovanějších mezinárodních cen - Red Dot Design Award. Studio se zabývá také úpravou knih a periodik.

Návrh studia Marvil, který stál agenturu CzechTourism 2,5 milionu korun, vybrali hodnotitelé jednoznačně. "Vítězný návrh vizuálního stylu naplnil naše očekávání. Obsahuje v sobě pozitivní emoce, je jedinečný a odlišný od ostatních destinačních značek. Koncept like navíc nabízí široké možnosti pro další využití zejména v on-line marketingu, kterému se chceme podle naší marketingové strategie věnovat stále více," uvedl generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.

Do výběrového řízení se přihlásilo 12 renomovaných grafických studií. Do druhého kola jich na základě předložených referencí postoupilo šest. Návrhy hodnotila komise složená ze zástupců grafických designérů, partnerů a zadavatele. V komisi zasedli rovněž představitelé ministerstva pro místní rozvoj, ministerstva zahraničních věcí a Českých center.

"Vizuální styl a logo, které je jeho základem, jsou výsledky zdařilé profesní práce. Jsou svým výrazem současné a sebevědomé. Výhodou loga, které nepoužívá žádný obrazový symbol, je jeho nadčasovost, navíc není závislé na barevnosti. Vítězný vizuální styl také vytváří vhodný prostor pro práci s fotografií," uvedl profesor Rostislav Vaněk z Vysoké školy uměleckoprůmyslové.

Agentura CzechTourism mění podobu destinační značky Česka po deseti letech. Nový vizuální styl má pomoci zvýšit atraktivitu země u zahraničních návštěvníků.

Nejnovější trendy ukazují, že Česká republika má potenciál stát se jedničkou v oblasti poznávací turistiky ve střední Evropě. CzechTourism se snaží prezentovat Česko jako zemi příběhů, které může návštěvník objevovat a prožívat. Zvolený vizuální styl by měl do této koncepce zapadnout.

Možnosti použití nového loga

Možnosti použití nového loga

Autor:




Nejčtenější

Šílený přístav v Bangladéši
VIDEO: Nás nedostanou. Kurz přežití v šíleném přístavu v Bangladéši

Bangladéšský přístav v Dháce je stejný jako celá země. Přelidněný, přeplněný, plný odpadků a boje o přežití. Míchají se zde staré bárky s moderními loděmi,...  celý článek

V Sieře Leone přišlo po masivním sesuvu půdy o život až tisíc lidí. (14. srpna...
Jak bahno utopí tisíc lidí. V přelidněném Freetownu katastrofě sami pomohli

Při masivních sesuvech půdy v metropoli západoafrické Sierry Leone Freetownu zemřelo více než 400 lidí, z toho zhruba sto dětí. Dalších 600 se stále pohřešuje,...  celý článek

Hydroelektrárna Spálov v detailu. Po předešlé domluvě si ji můžete prohlédnout...
Putování krajinou skla. Na kole za největším podzemním jezerem Česka

Železný Brod bývá označován za ideální turistické rozcestí Českého ráje, Jizerských hor a Krkonoš. Byla by ovšem škoda vyrážet za tak dalekými cíli a...  celý článek

Ilustrační foto
Židé, prosím, sprchujte se. Cedule v švýcarském hotelu naštvaly Izrael

Malý alpský hotel ve Švýcarsku vyvolal pobouření, když ve svých prostorách umístil cedule s pokyny pro židovské hosty. Po vlně kritiky, ke které se připojila i...  celý článek

Estonský hrad Kuressaare (Arensburg)
100 POHLEDŮ: Důstojníci na procházce u hradu v Kuressaare - Arensburgu

Pro období let 1890 až 1914 se vžilo označení Belle Époque - „krásná doba“. Právě v tomto období vznikla většina fotografií, které jsme zařadili do seriálu 100...  celý článek

Další z rubriky

Každý rok iglú ve Speikbodenu roztají a každý rok tu postaví nové. Ráz...
Kde se dá koupat na sněhu a bobovat jako mistr. Tip do neobjevené Itálie

Jen pár hodin cesty autem na jih leží region Jižní Tyrolsko, který láká na nádherné sjezdovky až do druhé poloviny dubna. Některá zdejší lyžařská střediska...  celý článek

Zimní inspekce prověřila lyžování na Králickém Sněžníku.
VIDEO: Zimní inspektor: Lyžování na Dolní Moravě milují i profesionálové

Populární lyžařské středisko na Králickém Sněžníku si oblíbil Ondřej Bank i Eva Samková. V moderním areálu si na své přijdou rodiny s dětmi i zkušení lyžaři a...  celý článek

Zatím největší lavina letošní zimy měla délku 425 metrů a parametry střední...
Největší lavina zimy měla 425 metrů, sjela do krkonošské Kotelní jámy

Zatím největší lavina letošní zimy spadla v polovině února do Malé Kotelní jámy v Krkonoších. Podle lavinového specialisty Horské služby Krkonoše Pavla Cingra...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.