Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Budoucnost letecké dopravy. Zruší se třídy, sedět se bude jako v úle

  3:00aktualizováno  3:00
Tradiční sedadla v letadle i rozdělení do tří tříd by se mohlo brzy stát minulostí, napsal britský list Telegraph. Londýnští designéři totiž navrhli nová sedadla ve tvaru futuristických kokonů, která by cestujícím během letu nabídla dosud nevídané soukromí.

Návrh nových sedadel do letadla od společnosti Factorydesign | foto: Factorydesigns

Designérská studia se v posledních letech předhánějí v návrzích nových sedadel do letadel. Přestože se tradiční uspořádání interiéru v letadle zatím nijak radikálně nezměnilo, je to jen otázka času, tvrdí znalci.

Fotogalerie

S poslední novinkou přišla britská firma Factorydesign, která vytvořila prototyp nových sedadel pro Zodiac Seats, což je společnost, která dodává vybavení pro řadu velkých aerolinek včetně třeba British Airways. Atypické kokony kulovitého tvaru představují revoluční řešení uspořádání sedadel v letadle, kdy by cestující seděli v řadách nad sebou. Celá formace přitom připomíná včelí úl.

Nová sedadla jsou pohyblivá, dá se v nich sedět nebo ležet. Každá buňka má vlastní projektor a obrazovku, dokovací stanici i individuální osvětlení, které se dá přizpůsobit potřebám a náladě cestujícího.

Soukromí, pohodlí a prostor

Nová sedadla ocení zejména cestující, kteří chtějí mít soukromí a nechtějí komunikovat s jinými pasažéry, uvedl ředitel firmy Factorydesign Adam White. „Zodiac po nás chtěl, abychom vytvořili něco neobyčejného, něco zcela nového. My jsme do toho šli s tím, že zároveň chceme přijít s nějakým chytrým nápadem, který by řešil místo a prostor,“ vysvětlil. Námitky, že se do těchto kokonů bude obtížně nasedat, Adam White odmítl s tím, že je to podobně náročné jako nastoupit do terénního vozidla. Připustil však, že pro cestující s omezenou pohyblivostí sedadla vhodná nebudou. Přístup do sedadel by usnadnila speciální stupátka.  

Návrh nových sedadel do letadla od společnosti Factorydesigns.
Návrh nových sedadel do letadla od společnosti Factorydesigns.

 

Největší výhodou nových sedadel by z pohledu aerolinek bylo, že do letadla by se vešlo o 30 procent víc lidí, z pohledu cestujícího pak získání většího osobního prostoru. Sezení uvnitř kokonu by bylo také mnohem pohodlnější, každý by si nastavil polohu podle svých pocitů, aniž by to nějak omezovalo ostatní spolucestující.

Nové uspořádání sedadel by mohlo vést postupně i k zavedení jiných konfigurací v letadle než klasické rozdělení do ekonomické, byznys a první třídy, napsal list Telegraph. Místo toho by se mohly zavést různé zóny a seskupení sedadel podle potřeb pasažérů. Nová sedadla společnosti Factorydesign každopádně cílí hlavně na klienty, kteří cestují sami a preferují soukromí.

Líbí se vám návrh nových sedadel od společnosti Factorydesign?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 25. listopadu 2014. Anketa je uzavřena.

ANO 2383
NE 228

Svou vizi letadel budoucnosti představili nedávno britští inženýři. Letoun by místo oken měl displeje:

Autor:






Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
United Airlines chtějí zavést poplatky za použití skříněk nad hlavami

Jeden z největších leteckých dopravců světa čelí ostré kritice poté, co zveřejnil záměr zpoplatnit používání prostoru pro zavazadla nad hlavami cestujících při...  celý článek

V Jerichu po osmdesáti letech odkryli vzácnou mozaiku v Hišámově paláci.
Vzácná mozaika v Jerichu má 827 metrů čtverečních a 7 milionů dlaždic

Tvoří ji sedm milionů dlaždiček a je největší podlahovou mozaikou na Blízkém východě. Po osmdesáti letech odkryli památkáři tuto fantastickou mozaiku na jediný...  celý článek

Lyžařské brýle SHRED AMAZIFY TROOPER
Vyhřívané rukavice, kvalitní helmy. Vánoční vychytávky pro lyžaře

Od lyží, bot, oblečení až po helmy, páteřáky a spodní prádlo. V našem výběru letošních vánočních dárků pro náruživé lyžaře jsme se snažili vybrat produkty,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.