Němci mají u nás ještě co objevovat

Stupeň poznání sousedních nebo nedalekých zemí ve střední a východní Evropě u Němců stále ještě úzce souvisí a historickou zkušeností posledních 50 let. Zatímco lidé z východu Německa, kteří chtěli po pádu železné opony poznat i západní cizinu, se po útlumu z počátku 90. let opět rádi vracejí, Němci ze západu země čím dál víc nové turistické oblasti objevují.

I když se říká, že každý Němec už byl aspoň v Praze, stále to ještě není pravda, prohlásil zjara na Mezinárodní turistické burze v Berlíně náměstek českého ministra pro vnitřní rozvoj Čestmír Sajda. Na ty, kdo dosud do ČR nezavítali, chce česká
turistika ve vztahu k sousednímu Německu sázet.
   

Ani klientela ze západu Německa přitom není zcela jednolitá. Zatímco Bavoři zpoza Šumavy znají východní sousedy poměrně dobře a vědí, kam jedou, odlehlejší severozápad Německa má co objevovat.

Němci přitom tvoří v ČR největší díl zahraniční klientely. Jestliže loni přijelo do ČR přes 104 miliónů návštěvníků (včetně jednodenních cest), z Německa jich bylo 41,5 miliónu, tedy asi dvě pětiny. Hlavními cíli jsou Praha, západočeské lázně, jakož i
nejznámější hrady a zámky. Renesanci návštěvnosti východoněmeckými turisty zažívají blízké Krkonoše nebo Jizerské hory.


České nebo slovenské hory, jakož i maďarský Balaton, kam rádi jezdili už lidé ze zaniklé NDR, nechybí v Německu v žádném katalogu větších nebo i menších specializovaných cestovních kanceláří. Pro mnohé z těch, kdo v těchto krajích nebyli, je magnetem nejen nové poznání, ale stále ještě příznivé ceny ubytování, stravování a dalších služeb.