Na Okoř je cesta, jako žádná ze sta...

V další části seriálu o pražských cyklostezkách se projedeme podél Vltavy až ke zřícenině hradu Okoř. Stezka v celkové délce okolo 50 kilometrů není výškově náročná, ale zároveň není vhodná pro silniční kola. Pro rodiny s dětmi se na trase nabízí i několik zajímavých zastávek.

Od Národního divadla vede stezka přes most Legií na Újezd a pokračuje přes Kampu, Klárov, zadem okolo Strakovy akademie přes Letnou do Stromovky. Trasa objíždí celý park až k podjezdu trati v Bubenči.

Z Papírenské ulice pokračuje cesta podél Vltavy okolo zříceniny na Babě až k odbočce na Roztoky u Prahy. I když je tato cesta oficiálně značená jako cyklotrasa, na úzké silničce vinoucí se po břehu Vltavy se nemusí cyklisté cítit zrovna nejlépe.

Zastávka v muzeu
V Roztokách mohou cyklisté na chvíli sesednout ze svých strojů a navštívit středočeské muzeum v budově původní tvrzi, dnes zámku. Do 31. srpna tam probíhá výstava průmyslového designu - více ZDE.

Na mapku trasy - bohužel jen černobílou - se podívejte ZDE.

Po chvíli oddechu mohou pokračovat od muzea přes parkoviště k Tichému údolí. Lesní cesta lemuje Únětický potok ve stínu stromů až do Únětic. Odtud pokračuje stezka mírným stoupáním po polní cestě směrem na Úholičky a na křižovatce se silnicí uhýbá doleva po cyklostezce do Velkých Přílep.

Na hradě Okoři
Na konci obce odbočuje cyklostezka doprava na Noutonice, kde zahýbá nejprve doleva a posléze odbočuje doprava a svažuje se přes železniční přejezd až k Okoři. Cyklisté tu opět mohou najít několik zpestření. Téměř každý víkend tu probíhají ukázky historického šermu.

Z Okoře se cyklisté mohou vydat zpět po cyklotrase číslo 78, která vede na Lichoceves a v ní po snadno přehlédnutelném odbočení doprava na Tuchoměřice, Přední Kopaninu a Nebušice. Pozvolným kopcem potom už budou cyklisté jen sjíždět Šáreckým údolím až k Vltavě a zpět na Národní.