Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Na kole ze Špindlu za skvělými výhledy. Nic pro padavky

  7:00aktualizováno  7:00
Na tomhle cyklovýletě se projedeme krásnou trasou v nitru hor údolím Labe a na závěr nás čeká odměna - famózní výhledy na část Krkonoš.

Cyklovýlety po nejvyšších českých horách nabízejí krásné výhledy. | foto: WWW.CZECHTOURISM.CZ

Odkud kam: Špindlerův Mlýn, Pudlavský vodopád, Bouda u Bílého Labe, Špindlerův Mlýn
Délka: 22 km
Obtížnost: střední
Typ kola: horské nebo trekkingové

Dva kilometry ze Špindlu to šlape samo

Výlet začíná skoro jako nějaká lázeňská projížďka podél Labe po hladké asfaltové silničce. Kilometr dva z centra Špindlu to šlape úplně samo.

Všude kolem samé hotely a penziony - hned za mostkem přes Labe ještě v centru Hotel Hubertus, pak o kousek dál a výš Hotel Nechanický, za chvíli po levé straně Restaurant Švejk a po pravé Restaurace Labužník.

Ještě jste se ani nezahřáli a jste u dojezdu sjezdovky Medvědín s dalším občerstvením. Asfaltka se zužuje a začíná mírně stoupat vzhůru. Přijde soutok Labe, informační budka se suvenýry a další možností malého občerstvení.

Tady se dáme doleva a stále mírně stoupáme těsně kolem potoka Labe vzhůru do lůna hor. Jsme v lese, kolem zurčí voda. A než se nadějeme, je tu poslední stoupání a první větší odpočinek s výhledem u Pudlavského vodopádu.

Most přes Labe

Cyklotrasa začíná ve Špindlerově Mlýně podél řeky Labe

Za čertovským stoupákem do Čertova dolu

Dál už cesta pro kolo nevede. Musíme se otočit a krásným volným odpočinkovým sjezdem sjet zpátky k soutoku Labe, kde se dáme doleva přes mostek, tentokrát kolem Labe Bílého. Za chvíli míjíme rozcestí Pod Jeleními boudami, pak přijde soutok s Hřímavým potokem, který padá odněkud shůry, a jsme v Čertově dole.

Tady poznáme, jak zrádný byl lázeňský dojem ze začátku cesty. Máme za sebou už více než 10 km a hodně přituhuje.
Cesta začíná skoro čertovsky stoupat vzhůru.

Odměnou jsou první krásné výhledy na zalesněný Kozí hřbet, který se po pravé straně pne až do výšky přes      1 300 metrů. První opravdu náročná etapa trasy končí u Boudy U Bílého Labe, kde je povinné občerstvení - nejlépe oběd.

Kde je lepší kolo tlačit

Po odpočinku na tomto krásném místě přijde asi nejnáročnější část celé trasy. My doporučujeme (s výjimkou kopcůchtivých tatínků a zdatných synů) vzít kola za řídítka a do nejprudšího kopce je chvíli vést pěšky. Nebojte, nebude to trvat věčně. Po trochu namáhavém tlačení vzhůru se kopec konečně zlomí - to už jsme někde kolem 1 200 metrů nad mořem - a jako odměna přichází ta nejhezčí část celé trasy.

Dolů to trochu drncá po kamenech, ale výhledy z úbočí Kozího hřbetu jsou famózní. Krkonoše a jejich vršky jsou tu jako na dlani a s nimi i slavné horské boudy. Špindlerovka, Medvědí, Moravská, Petrova a desítky dalších krkonošských bud s rozlehlými horskými pláněmi kolem.

Teď už je to pořád dolů, jen to chce na nerovné cestě pevněji držet řídítka. Za chvíli už spatříme Špindlerův Mlýn, jasná zpráva o tom, že se blíží nikoli konec světa, ale konec trasy.

Dojem: Nijak dlouhá, ale docela sportovní trasa na hranici střední a těžší náročnosti, která díky slušným stoupáním většině běžných cykloturistů pěkně protáhne svaly. Určitě není pro flákače. Milovníci přírody ocení kombinaci lesních scenérií s výhledy na hřebeny Krkonoš. Možností občerstvení je zejména v první části dostatek. Nedoporučujeme jet s malými dětmi.

Tipy MF DNES

  • Krásné krkonošské výhledy v poslední pasáži po výstupu od Boudy U Bílého Labe
  • Na oběd lze doporučit Boudu U Bílého Labe

Klikněte na cyklomapu a pohodlně tiskněte na A4

Mapa © PLANstudio s.r.o.

Autoři: ,




Nejčtenější

Specialized Turbo Vado 4.0
Jak se přilepit hobíkovi na záda. Test elektrokola do města i na výlet

I největší skeptici už vidí, že expanzi elektrokol nic nezastaví. Po velkém průlomu v Německu, Rakousku a Švýcarsku v uplynulých letech definitivně zasahují i...  celý článek

Typický obrázek z německé Rujany: plážové „domečky“ jako ochrana před stálým...
Hrachovka z pytlíku, vlny studené. Jak se za Československa jezdilo k moři

Praotec Čech nás zavedl do středoevropské kotliny, rok 1918 nás v ní hranicemi uzavřel. Výsledek: nemáme moře. A přece jsme po jeho vlnách vždycky toužili....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Zdevastovaná zastávka Medzilaborce-město
Dobre tu už bolo. Bizarní svět kolem Lupkovského tunelu na Slovensku

Pokud máte dojem, že tunely souvisí s politikou, pak pro Lupkovský tunel na severovýchodním Slovensku to sedí stoprocentně. Po několikaleté pauze přes něj...  celý článek

Italský ostrov Ischia zasáhlo zemětřesení (21.8.2017)
Italský ostrov Ischia zasáhlo zemětřesení, zemřeli nejméně dva lidé

Jihoitalský ostrov Ischia v pondělí večer zasáhlo zemětřesení o síle 4. Agentura Reuters uvedla, že se zřítilo několik budov. Italský list Corriere della Sera...  celý článek

Další z rubriky

Piešťany jsou nejproslulejší slovenské lázně.
Kde se lidé koupali v krvi i bahně. Poznejte nejhezčí lázně Slovenska

S rozmachem wellness se posouvá i dnešní pojem lázeňství. Neustále přibývají nová a nová místa, která lákají za odpočinkem a relaxací spojenou s poznáváním...  celý článek

Bratislavský hrad je po právu hlavní dominantou.
Cyklovýlet okolím Bratislavy: 40 kilometrů naplněných pohodou a vínem

Poloha na Dunaji, poblíž Podunajské nížiny z jihovýchodní strany a Malých Karpat ze severní strany, právem dělá z Bratislavy skvělou turistickou destinaci. A...  celý článek

Zadní karbonové kolo Roval CLX 32 Disc
Vyšší rychlost, lepší akcelerace. Otestovali jsme silniční karbonová kola

Podobně jako při předchozích ročnících Tour de France jsme se i letos podívali na jednu technickou zajímavost. Porovnali jsme přímo v akci, jak stejné silniční...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.