Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Metropoli hrozí kolaps dopravy

  11:58aktualizováno  11:58
Hlavními městu hrozí dopravní kolaps, protože tisíce rekreantů se vracejí z dovolených a obnova provozu metra se prodlouží až na několik měsíců. Dopravní situace je o to horší, že do práce se nyní vracejí i tisíce lidí, kteří zatím kvůli povodním zůstávaly doma.

Tramvaje a autobusy nebudou stačit pro dopravu lidí z velkých sídlišť, jako jsou Jihozápadní Město a Černý Most, a metro nepojede ještě několik měsíců. Zpoždění mívá i kyvadlová doprava Českých drah.

Složitou situaci příliš nezlepší ani zprovoznění dalších tramvajových tratí. Tramvaje jezdí od soboty z Palmovky do Střelničné ulice, v úsecích Palackého náměstí - Nádraží Braník a Výtoň - Albertov. Vozy elektrické dráhy se vrátily i na nábřeží Edvarda Beneše.

Podle mluvčí městského dopravce Michaely Kuchařové je však obnovení provozu na všech tramvajových tratích postižených povodněmi otázkou týdnů. "Mnohá místa v kolejištích jsou podemletá a propadají se, proto je musí nejdříve prohlédnout statici," řekla Kuchařová.

Autobusy opět jezdí na zastávky u holešovického nádraží, některé spoje do Bohnic od pondělí vyjíždějí už od stanice metra Pražského povstání, jako náhrada za neprůjezdný úsek podzemní dráhy z Pankráce do Holešovic. Mluvčí magistrátu Martin Kupka uvedl, že tyto linky by měly přednostně využívat jízdní pruhy v okolí Rádia Svobodná Evropa na Severojižní magistrále.

Lidé si také stěžují na kyvadlovou dopravu Českých drah. Zatímco na Smíchově staniční rozhlas informuje o čase odjezdů vlaků na hlavní nádraží, v opačném městu tomu tak není. Na hlavním nádraží bývají cestující zmateni, protože železničáři pouze hlásí, kam přijede kyvadlová souprava, a nikoliv dobu odjezdů.

Michal Burian z Radotína si stěžoval na to, že vlaky jezdí v delších intervalech, než bylo vedením drah slibováno. "Říkali, že mají interval po dvaceti minutách, a já ve čtvrtek čekal na hlavním nádraží tři čtvrtě hodiny."

Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského však kyvadlová doprava nejezdí podle jízdního řádu, a proto ani výpravčí neví přesně, kdy bude vlak odjíždět. "Přednost mají pravidelné vlaky jezdící podle jízdního řádu, a proto také kyvadlová souprava může jet i později než po dvaceti minutách," řekl Šťáhlavský. "Je to problém, a proto bychom měli brzy pro kyvadlové vlaky stanovit jízdní řády," dodal.

Pro motoristy zůstávají stále otevřené pouze Barrandovský a Hlávkův most, jenom osobní auta smějí na zbraslavský most Závodu Míru, v jejich okolí jsou tak pravidlem velké dopravní zácpy.

Složité přestupy při cestování v Praze

Doprava v hlavním městě se v současné době velmi zkomplikovala. Někdy se cestování prodlouží o hodiny.

Složitě nyní cestují například lidé z Černého Mostu do Zličína. Zatímco dříve tuto trasu ujeli bez přestupů metrem zhruba za pětačtyřicet minut, nyní si musí vyhradit na tuto trasu dvě hodiny. Na Černém Mostě mohou cestující využít některou z autobusových linek, které jedou na Lehovec, popřípadě jet metrem do stanice Hloubětín. Z Lehovce nebo Hloubětína pak pojedou tramvají linky číslo 3 na Palackého náměstí. Zde přesednou na tramvaj č. 4, 10 nebo 14 a dojedou k Andělu. Zde pak nasednou na náhradní autobusovou dopravu X-B za metro a pojedou do Nových Butovic a odtud pak metrem do Zličína.

Jednoduché není ani cestování z Horních Měcholup na Dejvickou. Z tohoto sídliště musí lidé jet autobusem na Skalku, odtud metrem na Želivského a pak je čeká dlouhá cesta tramvají - linkou 26. Tato trasa nyní zabere asi hodinu a dvacet minut.

Složité je nyní i cestování mezi Barrandovským sídlištěm a Bohnicemi. Ze zastávky Pražská čtvrť se jede nejdříve autobusem linky 126 na Smíchovské nádraží, odtud tramvají šestkou na I. P. Pavlova a pak autobusem 144 k poliklinice Mazurská. Cesta trvá zhruba hodinu.

Autoři:




Nejčtenější

Typický obrázek z německé Rujany: plážové „domečky“ jako ochrana před stálým...
Hrachovka z pytlíku, vlny studené. Jak se za Československa jezdilo k moři

Praotec Čech nás zavedl do středoevropské kotliny, rok 1918 nás v ní hranicemi uzavřel. Výsledek: nemáme moře. A přece jsme po jeho vlnách vždycky toužili....  celý článek

V červnu 2016 byly otevřeny nové turistické stezky v Adršpachu.
Jak vyzrát na Adršpach. Fronty a přeplněná místa přenechte nezkušeným

Adršpašské skalní město praská ve švech pod náporem turistů a fronty se stojí na vstup do skal i na parkoviště. Jak z toho ven a současně si bizarní pískovcové...  celý článek

Provensalské Grasse je hlavní město francouzských parfémů
Kde nos potřebujete víc než oči. Výlet do města, kde voní každá ulice

Letní návštěva jihofrancouzské Provence se nemusí omezit jen na notoricky známá místa a přímořská letoviska. Vyrazte pár kilometrů do vnitrozemí, kde se mezi...  celý článek

Specialized Turbo Vado 4.0
Jak se přilepit hobíkovi na záda. Test elektrokola do města i na výlet

I největší skeptici už vidí, že expanzi elektrokol nic nezastaví. Po velkém průlomu v Německu, Rakousku a Švýcarsku v uplynulých letech definitivně zasahují i...  celý článek

Další z rubriky

Podle odhadů to vypadá, že plavat ve skutečnosti neumí polovina populace, tedy...
Proč Češi neumějí plavat aneb Jak neutopit doktora Mráčka

V Česku se každý rok utopí asi 200 lidí. A právě teď, během tropických letních týdnů, jich utone v rybnících, řekách a lomech nejvíc. Příliš často podceňujeme...  celý článek

Na kole si  kolem Litoměřic užijete parádní výhledy do kraje i na řeku, přívozy...
Na kole kolem Litoměřic. Brána Čech, židovské ghetto i vinařská stezka

Jedno z nejkrásnějších historických sídel České republiky je nespravedlivě ve stínu Prahy či Českého Krumlova. Litoměřice jsou nejen úžasnou víkendovou...  celý článek

Hřebenovka přes Orlické hory je nenáročná trasa, která sice dokáže i trochu...
OBRAZEM: Nudíte se? Projděte se v létě po hřebenech Orlických hor

Hřebenovka přes Orlické hory je nenáročná trasa, která sice dokáže i trochu zatopit, ale převážně jde o parádní relax. Projdete se botanickou zahradou a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.