Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


V St. Antonu je nejlepší lyžování v Rakousku. A jedno z NEJ v Evropě

aktualizováno 
Nemají tu ani zdaleka nejvíc propojených kilometrů a nelyžuje se tu nejvýš. Přesto tu najdete nejlepší sjezdování v Rakousku. St. Anton nabízí úžasné scenérie, parádní sjezdovky, závratný volný terén, hodně sněhu, skvělé služby a zázemí. Jen jediné nás může na St. Antonu štvát. Je totiž pěkně drahý.

Rakousko, St. Anton | foto: Petr Pravda, iDNES.cz

Pět prestižních hvězdiček

St. Anton je součástí velké zóny Arlberg na pomezí Tyrolska a Vorarlbergu, k níž patří ještě propojená oblast Lech Zürs. Reprezentativní Ski atlas ADAC dává tomuto báječnému lyžařskému cirkusu maximální počet pěti hvězdiček, zábavě a après ski taky. Můžeme potvrdit, že právem. iDNES.cz v půli ledna vyzkoušel, že tato ocenění jsou zasloužená.

Samotná oblast St. Anton, která spojuje ještě místa St. Christoph a Stuben, má dohromady 133 propojených kilometrů sjezdovek (Lech Zürs má pak dalších 220 km).

Rakousko, St. AntonRakousko, St. Anton

Výborné lyžování pro pokročilé a dobré sjezdaře

Začíná se lyžovat v takové nadmořské výšce, kde v Česku už to výš prakticky nejde, ve 1 300 metrech nad mořem. Nejvyšší bod, skalnatá špice Valluga, má 2 800 metrů. Nejdelší sjezd z Vallugy dolů do St. Antonu měří 10 kilometrů a má převýšení 1 350 metrů.

Nejtěžší sjezdovkou je obávaná sjezdová trať Kandahár, kde se v roce 2001 jel mužský sjezd mistrovství světa.

Zdejší sjezdové tratě jsou všech kategorií, ale najdete hodně náročných a velmi členitých, které se vlní mezi skalami. St. Anton prostě nabízí ideální lyžování pro pokročilé a dobré sjezdaře, zejména pak pro ty, kteří rádi kombinují náročné sjezdovky s volným terénem. 

Rakousko, St. Anton, Valluga

Rakousko, St. Anton, Valluga

Lanovka, nebo letadlo?

Rakušané určitě prominou, ale lyžař se tu už ani moc necítí jako v Rakousku, ale jako někde ve "velkých" Alpách ve Švýcarsku nebo ve Francii. Všechno je zde nějak větší a rozlehlejší. Třeba velká "jumbo" lanovka z vrcholu Galzig (zhruba 2 100 m n. m.) na hřeben Vallugagrat (2 650 m n. m.) letí v jednom momentě po nebi v takové výšce, že zezdola připomíná letadlo. Z lanovky Valfagehr zase uvidíte přes rozervané skály jedno z nejkrásnějších zimních alpských údolí.

Z výše položených sjezdovek lze takřka kdykoli odbočit do volného prostoru. Díky členitému terénu a velkému množství sněhu je tady možností pro freeride mnohem víc než jinde.

Rakousko, St. Anton

Rakousko, St. Anton

Střediska každému "na míru"

Kdo chce superlyžařské městečko s veškerým zázemím a hojností zábavy, ať zůstane v St. Antonu. Kdo potřebuje sportovní, klidný luxus s perfektním přístupem k nejvyšším lyžařským pasážím, měl by si vybrat malý St. Christoph. Kdo touží kromě skvělého lyžování i po noblesních hotelích, krásných obchodech, drahých buticích a setkáních s celebritami, ať zamíří do Zürsu. A kdo chce načinčanou tradici, ať jede do Lechu. Mimochodem ať nikdo nepočítá, že si tu v dobrém hotelu nebo restauraci dá láhev dobrého rakouského vína pod 35 eur.

Kdo na St. Anton nemá a přesto si tam chce zalyžovat, najde snesitelnější cenové relace ubytování i stravování v nedalekém městečku Landeck.

Rakousko, Lech Am Arlberg

Rakousko, Lech Am Arlberg

Zajímavé to tady mají s lanovkami. V nejvytíženějších místech najdete ta nejmodernější přepravní zařízení. V zapadlejších zónách, kam míří víc freerideři, se ale posadíte i na docela obstarožní dvoj a trojsedačky, které nepřibrzďují při nástupu. V Trentinu, ale i na Lipně by je už dávno vyměnili. Nepodařilo se nám zjistit, proč tomu tak je. Že by snad trošku pýcha? My jsme i tak nejlepší a lidi sem stejně budou jezdit a platit víc než jinde?

Ale to je snad to jediné, co by se dalo St. Antonu vytknout. Jinak tu zákazník najde včetně lyžování to nejlepší. Špičkové hotely s domácí atmosférou a top wellness zázemím, skvělé restaurace i do rána hučící bary a diskotéky. Nejživější aprés ski je přímo v St. Antonu nebo v Zürsu.

Opravdu stojí za to sem aspoň jednou za život jet.

Může se hodit

Jak se tam dostat
Cesta je jednoduchá a navzdory tomu, že St. Anton je daleko, vůbec netrvá dlouho. Nejrychlejší je jet přes Mnichov, Kufstein a Innsbruck. Jede se skoro pořád po dálnici a cesta se dá zvládnout z Prahy za šest hodin.

Kolik stojí skipasy
Celodenní 44,50 eur (děti 26,50), pětidenní 185 eur (děti 111 eur).

Šetřící tip
Kdo chce podobné lyžování jako v St. Antonu včetně skvělých možností freeridu, ale za přijatelnější ceny včetně ubytování, může zkusit nedaleký Warth-Schröcken (ze St. Antonu cca 25 km). Celodenní skipas je tu za 39,50 eur (děti platí 21).

Užitečný web

www.stantonamarlberg.com/winter

Autor:




Nejčtenější

Zdroje Gangy jsou smíšené. Na horním toku jsou to především tající ledovce, na...
Tři řeky dostaly za poslední týden stejná práva jako živoucí bytosti

První řekou, která minulý týden oficiálně získala status živé osoby, byla novozélandská Whanganui. Stala se prvním krajinným prvkem světa, který úřady...  celý článek

Značkaři dostávají od Libereckého kraje málo peněz. Na snímku Jindřiška Brabcová z Liberce.
Klub českých turistů slaví výročí, stovka pochodů projde Českem

Klub českých turistů zahájí 25. března speciální seriál pochodů ke 100. výročí vzniku Československé republiky a ke 130. výročí svého vzniku. Akci nazvanou 100...  celý článek

Ohromující Čína v okolí města Jang-šuo (Yangshuo) v provincii Kuang-si
Originální rybolov a kouřový čaj. Ohromující Čína v provincii Kuang-si

Přála bych si Čínu procestovat křížem krážem, ale je tak obrovská, že mých plánovaných pět týdnů by na to nestačilo ani náhodou. I tak jsem ale navštívila plno...  celý článek

Nekonečná přistávací dráha podle představ projektu The Endless Runway.
Nekonečná přistávací dráha by byla dopravní revolucí. Ale není bezpečná

„Nekonečná“ kruhová přistávací dráha by měla letištím přinést především zásadní zvýšení kapacity. V jednom okamžiku by mohlo přistávat několik letadel naráz....  celý článek

Titanic. Bezesporu nejznámější lodní katastrofa zaujímá co do počtu obětí...
Cestovka nabídne ponory k vraku Titaniku, dobrodruzi zaplatí miliony

Sen mnoha dobrodruhů se už příští rok naplní. Britská cestovní kancelář hodlá nabízet ponory k vraku Titaniku. Během netradičního výletu se cestující podívají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.