Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


VIDEO: V souboji 26 versus 29 vítězí větší kola, říká odborník

aktualizováno 
V nekončící diskusi o tom, která horská kola jsou lepší, zda menší 26palcová, nebo ta nová větší 29palcová, jsme tentokrát požádali o radu odborníka, bývalého olympionika Radima Kořínka. Jeho názor je celkem jednoznačný. I běžným uživatelům, kteří si dosud nevybrali, doporučuje mtb s většími koly.

V minulých dílech našeho seriálu nám Radim Kořínek společně se svým mechanikem představil zajímavé triky pro rychlé opravy přímo v terénu. Teď jsme ho požádali o radu, zda by doposud nerozhodnutým milovníkům horských kol vybral stroj s klasickými 26palcovými koly, nebo s většími, 29palcovými koly.

Fotogalerie

Náš bývalý špičkový jezdec jednoznačně volí kola větší. Zde jsou jeho hlavní argumenty.

"S devětadvacítkou má cyklista v terénu lepší komfort jízdy, zejména při přejíždění překážek," říká. Další výhodou je podle něj níže položené středové složení, čímž kolo například lépe reaguje při prudším stoupání a jezdec nepřepadává dozadu a cítí se bezpečněji. Díky větší styčné ploše kol se zemí pak dává stroj větší jistotu i při sjezdech, a to dokonce i méně zdatným jezdcům.

Radim proto doporučuje velká kola skoro každému. Třeba ženám nebo obecně jezdcům, kteří nejsou tak zdatní.

Zajímavé ale je, že u 29" na druhé straně neexistuje nějaký univerzální návod. Pocity jsou hodně individuální. Někomu to prostě sedne víc, někomu míň.

Náš závěr je následující. Kdo si přednedávnem koupil dobrou 26" a má rád náročný terén, určitě nebude zklamaný. Kdo si pořídil nebo pořídí 29", bude nadšený v táhlých dlouhých stoupáních a v jednodušších terénních sjezdech.

V dalším a posledním dílu našeho seriálu, který jsme připravili spolu s Depem Kooperativy, se podíváme s horským kolem na pořádný singletrack.

Video také na: http://youtu.be/u7Onk-gFOOc

Autor:




Nejčtenější

V červnu 2016 byly otevřeny nové turistické stezky v Adršpachu.
Jak vyzrát na Adršpach. Fronty a přeplněná místa přenechte nezkušeným

Adršpašské skalní město praská ve švech pod náporem turistů a fronty se stojí na vstup do skal i na parkoviště. Jak z toho ven a současně si bizarní pískovcové...  celý článek

Šílený přístav v Bangladéši
VIDEO: Nás nedostanou. Kurz přežití v šíleném přístavu v Bangladéši

Bangladéšský přístav v Dháce je stejný jako celá země. Přelidněný, přeplněný, plný odpadků a boje o přežití. Míchají se zde staré bárky s moderními loděmi,...  celý článek

V Sieře Leone přišlo po masivním sesuvu půdy o život až tisíc lidí. (14. srpna...
Jak bahno utopí tisíc lidí. V přelidněném Freetownu katastrofě sami pomohli

Při masivních sesuvech půdy v metropoli západoafrické Sierry Leone Freetownu zemřelo více než 400 lidí, z toho zhruba sto dětí. Dalších 600 se stále pohřešuje,...  celý článek

Bunkr Atlantického valu, který Němci postavili za druhé světové války, aby...
Nizozemsko odkrývá nacistické bunkry. A s nimi i bolestnou historii

U pláží nedaleko Haagu pokryl písek bunkry, které tu byly postaveny na Hitlerův rozkaz. Jakoby tento písek schoval i bolestivé vzpomínky, které bunkry...  celý článek

Tanečník ze Sepiku je připravený na kulturní show v Madangu.
My máme hodinky, oni mají čas. Co udělají mobily s Papuánci?

Martin Soukup letos dostal cenu Neuron, udělovanou nejlepším vědcům. Mimo jiné za to, že sleduje, jak žije asi patnáct set lidí v odlehlém údolí ostrova...  celý článek

Další z rubriky

Dlouhé stráně
Jak si prožít Tour de France v Česku. Vyzkoušejte si parádní české kopce

Přirovnání ke Staré dámě cyklistiky je samozřejmě nutné brát s nadsázkou, nicméně i v Česku se najdou pořádně dlouhé a prudké kopce, na kterých můžete alespoň...  celý článek

Pohled z Plešivce na centrální Brdy
Někdy musíte pěšky, ale stojí to za to. Na kole po nejvyšších kopcích Brd

Vydejte se s námi na horském kole na vrcholy několika brdských kopců. Na přibližně 60kilometrové trase navštívíme například Studený vrch (nejvyšší v oblasti...  celý článek

Zadní karbonové kolo Roval CLX 32 Disc
Vyšší rychlost, lepší akcelerace. Otestovali jsme silniční karbonová kola

Podobně jako při předchozích ročnících Tour de France jsme se i letos podívali na jednu technickou zajímavost. Porovnali jsme přímo v akci, jak stejné silniční...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.