Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Kilometr cyklostezky stál deset milionů, musela jí ustoupit i skála

  9:48aktualizováno  9:48
Deset milionů korun stál nový kilometr dlouhý úsek Otavské cyklostezky, který spojuje lávku pro pěší na sídlišti Portyč a Jiráskův most v Písku. Astronomickou cenu stavby zapříčinily terénní úpravy, které zahrnovaly i odstranění skály.
Cyklostezka - ilustrační snímek

Cyklostezka - ilustrační snímek | foto: Monika Hlaváčová, MF DNES

Většinu nákladů na zmíněný úsek cyklostezky pokryla dotace Státního fondu dopravní infrastruktury a Nadace Jihočeské cyklostezky.

Otavská cyklostezka

Stezka je jednou z páteřních tras pro cyklisty na jihu Čech. Začíná na Šumavě v západočeské Modravě a vede podél řeky Vydry a Otavy přes Hartmanice, Sušici, Horažďovice, Strakonice až na Zvíkovské Podhradí.

Nejnáročnější byla podle starosty Písku Ondřeje Veselého druhá část nové stezky, kde se musel odstraňovat i velký kus skály. "Kdybychom jen pokládali nový povrch, byla by investice desetinová," sdělil starosta.

Dříve byla místo současné hladké asfaltky mezi lávkou a Jiráskovým mostem neudržovaná pěšina. Tento břeh Otavy se během posledních měsíců značně změnil. Kromě nového povrchu přibylo i železné zábradlí, bylo přeloženo i veřejné osvětlení.

Místní lidé si novou stezku pochvalují. Mezi nimi i cyklista Jan Stavinoha. "Čím více stezek tu bude, tím lépe – pokud ale nebude stát každý kilometr deset milionů. Je dobré, že se tu teď dá jezdit okruh," uvedl.

Písek chce stavět další cyklostezky, letos už to ale nestihne

Na druhém břehu totiž vede jiná stezka, která bývala velmi vytížená. Nová trasa vytvořila okruh, který ihned začali využívat hlavně in-line bruslaři. Po levém břehu dojedou na konec nového úseku, přejedou Jiráskův most a pak po druhé straně jedou směrem do města.

Kilometrový úsek je součástí projektu Otavská cyklostezka Nadace Jihočeské cyklostezky. Ten počítá s vytvořením trasy od Modravy až po Zvíkovské Podhradí. Zatím jsou vybudovány jen kusy, velká část vede po běžných komunikacích, kde jezdí i auta.

Pod město Písek spadá 18 kilometrů cyklostezek. Město má v plánu i vybudování dalších, letos to už ale nebude.

"Chtěli bychom, aby cyklostezky spojovaly Písek se Smrkovicemi a Semicemi," upřesnil mluvčí radnice Roman Ondřich.

Tato trasa by se měla začít stavět příští rok a velkou část investice zřejmě opět pokryjí dotace.

Otavská cyklostezka začíná na šumavské Modravě (červený bod) a vede podél Vydry a Otavy až na Zvíkovské Podhradí (žlutý bod). Celá trasa měří 166 kilometrů.

Otavská cyklostezka začíná na šumavské Modravě (červený bod) a vede podél Vydry a Otavy až na Zvíkovské Podhradí (žlutý bod). Celá trasa měří 166 kilometrů.

Autoři:




Nejčtenější

Bunkr Atlantického valu, který Němci postavili za druhé světové války, aby...
Nizozemsko odkrývá nacistické bunkry. A s nimi i bolestnou historii

U pláží nedaleko Haagu pokryl písek bunkry, které tu byly postaveny na Hitlerův rozkaz. Jakoby tento písek schoval i bolestivé vzpomínky, které bunkry...  celý článek

V červnu 2016 byly otevřeny nové turistické stezky v Adršpachu.
Jak vyzrát na Adršpach. Fronty a přeplněná místa přenechte nezkušeným

Adršpašské skalní město praská ve švech pod náporem turistů a fronty se stojí na vstup do skal i na parkoviště. Jak z toho ven a současně si bizarní pískovcové...  celý článek

Provensalské Grasse je hlavní město francouzských parfémů
Kde nos potřebujete víc než oči. Výlet do města, kde voní každá ulice

Letní návštěva jihofrancouzské Provence se nemusí omezit jen na notoricky známá místa a přímořská letoviska. Vyrazte pár kilometrů do vnitrozemí, kde se mezi...  celý článek

Další z rubriky

Dlouhé stráně
Jak si prožít Tour de France v Česku. Vyzkoušejte si parádní české kopce

Přirovnání ke Staré dámě cyklistiky je samozřejmě nutné brát s nadsázkou, nicméně i v Česku se najdou pořádně dlouhé a prudké kopce, na kterých můžete alespoň...  celý článek

Zadní karbonové kolo Roval CLX 32 Disc
Vyšší rychlost, lepší akcelerace. Otestovali jsme silniční karbonová kola

Podobně jako při předchozích ročnících Tour de France jsme se i letos podívali na jednu technickou zajímavost. Porovnali jsme přímo v akci, jak stejné silniční...  celý článek

Z Altissima dolů ke Gardě
Sedm skvělých cyklotras v okolí jezera Garda

Pokusili jsme se najít ty nejhezčí a nejlepší trasy u jezera Garda. Zůstaneme opět u severního cípu jezera, kde jsou nejúchvatnější scenérie, nejrozmanitější...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.