Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Jako šnek - na kole s vlastním domkem. Dán vymyslel cyklokaravan pro dva

aktualizováno 
Takhle vypadá skutečně nezávislé cestování. Dánský designér Mads Johansen přišel s nápadem na cyklokaravan. Budka, ve které by se měli pohodlně vyspat dva lidi, se dá zapřáhnout za kolo a můžete s ní zastavit téměř kdekoliv.

Cyklokaravan se dá jednoduše rozložit a složit. | foto: widepathcamper

Skládací domeček nazvaný The Wide Path Camper má dvě kola a váží 45 kilo, takže se dá na rovinatém terénu docela dobře utáhnout. K obývání je připraven během chvíle, má totiž čtyři polohovací nohy, které zajistí stabilitu i na nerovném terénu. Uvnitř by se na pěnových matracích měli podle autora pohodlně vyspat dva dospělí s dítětem, ale na oficiálních stránkách uvádí rozměry matrace jen 97 x 200 cm.

Složená postel se promění v místo na sezení a uprostřed poslouží jednoduchý skládací stolek. Prostor uvnitř je jen na sezení, výška střechy je 130 centimetrů.

Fotogalerie

S myšlenkou na cyklodomek přišel Mads Johansen už v roce 2012. “Říkal jsem si, jak vylepšit možnost přenocování na dovolené na kole. Přišel jsem s několika návrhy a zúčastnil se i podnikatelské soutěže, vyhrál jsem kancelář a odborné rady na rok zdarma,” uvedl v rozhovoru pro britský Daily Mail. Hlavní myšlenkou podle něj bylo užívat si kempování bez mokrého stanu a spacáku.

Na rovných silnicích a za bezvětrného počasí to vypadá na ideální způsob, jak na cyklovýletě přespat na libovolném místě. Ovšem 45kilový přívěs může být až dvojnásobkem toho, co na kole veze cyklista s plným nákladem, tedy stanem, spacákem a plnými brašnami. Silnější poryv větru nebo vír od předjíždějícího většího vozidla může jezdce na kole s přívěsem snadno strhnout do příkopu nebo do protisměru, varuje BBC. Navíc karavan nemá žádnou brzdu, takže jízda z kopce může být víc než dobrodružná.

Podle Madse byla ale budka testována na nárazy větru o síle 33 mph, což je asi padesátikilometrová rychlost, a udržela stabilitu.

Velká cyklistická anketa

Milovníci kol mají do konce listopadu možnost zapojit se do prestižní cyklistické ankety, která mapuje zvyklosti cyklistů v Česku.

Základní verze cyklokaravanu má stát 2500 eur, tedy 67 500 korun. Za příplatek 1250 eur (33 750 Kč) dostane budka 12V solární panel, který zajistí nabíjení mobilních telefonů, cyklonavigací a dalších elektronických hraček.

Prodávat se bude v Dánsku, Švédsku, Norsku, Německu, Nizozemsku, Belgii a Velké Británii. K dispozici by měl být příští rok v létě. Budoucí majitelé by asi měli už teď začít docházet na lekce spinningu.

Autor:




Nejčtenější

Tři šerpové vynesli na Sněžku v rámci tradiční Svatovavřinecké pouti tři...
Krkonoše jsou podle sčítačů navštěvovanější než americký Yellowstone

Krkonošský národní park v loňském roce navštívilo o milion lidí více než slavný americký Yellowstone, kam ročně přijedou čtyři miliony lidí. Ukázaly to...  celý článek

V Argentině se chystá na migraci milion tučňáků
VIDEO: V Argentině si dalo dostaveníčko milion tučňáků

Argentinský poloostrov Punta Tombo, kde je největší kolonie tučňáků magellanských na světě, si pro letošní sezonu hnízdění vybral přes milion těchto ptáků....  celý článek

Vrcholem karnevalu je přistání krásného anděla přímo na náměstí sv. Marka.
VIDEO: Anděl sestoupil z nebes, karneval v Benátkách vrcholí

Benátský karneval patří mezi nejnavštěvovanější akce svého druhu na světě, každý rok se na něj přijedou podívat až tři miliony návštěvníků. Vrcholem je...  celý článek

Gandalf na cestě po Novém Zélandu
OBRAZEM: Čaroděj Gandalf na cestách po Novém Zélandu

Asi těžko byste hledali lepšího průvodce po Novém Zélandu, než je právě Gandalf. Mocného čaroděje z Pána Prstenů vyfotil na slavných filmařských místech...  celý článek

Zadělávané „malostranské“ dršťky se žampiony, šunkou a brambůrky
Dršťky jsou lahůdka na celém světě. Se sýrem, zázvorem i telátky

Legendární dršťková polévka podávaná snad ve všech nádražních restauracích Rakouska-Uherska sice zažívá pozvolný ústup ze slávy, ale ve světě platí dršťky...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.