Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Kaprun po havárii lanovky ztratil lyžaře

  13:28aktualizováno  13:28
Katastrofální požár tunelové lanovky v rakouském Kaprunu, při kterém loni v listopadu zahynulo 155 osob včetně jedné Češky, způsobil sezónní pokles turistiky v v kaprunském regionu o dvacet procent. "Bez neštěstí by byl počet přenocování vyšší než v předchozích letech," řekl šéf kaprunského svazu cestovního ruchu Hans Wallner s tím, že takto region naopak pětinu obratu ztratil.

Vzápětí po katastrofě Kaprun neměl čtyři týdny prakticky žádné turisty, protože jim ani neměl moc co nabídnout - podzemní lanovka byla ochromena vrakem vyhořelých vagónů a povrchová lyžařská lanovka byla využívána pro přepravu záchranářů,
vyšetřovatelů a vyprošťovacích techniků.

"Kromě toho jsme si všimli, že turističtí operátoři se k nám v té době zachovali značně macešsky," poznamenal Wallner, i když objektivně připustil, že neštěstí "vyvolalo určitou nejistotu" na turistickém trhu. Zklamán je kaprunský svaz cestovního ruchu i postojem vlády. První žádost ke kancléři Wolfgangu Schüsselovi o
mimořádnou výpomoc tří miliónů šilinků byla zamítnuta a na druhou ani nedostali odpověď, postěžoval si Wallner.

Další osud Kaprunu je spojen například s vybudováním nové povrchové lanovky, která by do určité míry nahradila kapacitu dlouhodobě vyřazené tunelové lanovky v přepravě lyžařů na ledovcové sjezdovky. Ke zklidnění situace by napomohlo také zjištění skutečných příčin neštěstí; odborníci zatím žádné závěry neoznámili a všechna dosavadní "odhalení" postupně se objevující v tisku označili stručně za
"čistou spekulaci" médií.

Nad rakouským Kaprunem vlaje černá vlajka připomínající tragický požár kolejové lanovky v tunelu, 14. listopadu 2000

Autor:




Nejčtenější

Typický obrázek z německé Rujany: plážové „domečky“ jako ochrana před stálým...
Hrachovka z pytlíku, vlny studené. Jak se za Československa jezdilo k moři

Praotec Čech nás zavedl do středoevropské kotliny, rok 1918 nás v ní hranicemi uzavřel. Výsledek: nemáme moře. A přece jsme po jeho vlnách vždycky toužili....  celý článek

Panorama Nepomuku s neodmyslitelnou kulisou Zelené hory.
Krajinou Černých baronů a milované historie. Cyklotoulky okolím Nepomuku

Zvlněná a přátelská krajina luk, polí a remízků v okolí Nepomuku byla osídlená generacemi předků, jejichž dávné působení můžeme pocítit v drobných i...  celý článek

Některé turistické stezky a cyklotrasy v Národním parku Šumava jsou po...
Šumavský park chce zakázat vstup do lesů. Na stezky padají stromy

Nevyrážejte do lesů kolem Nové Pece a Stožce, mnoho turistických tras je stejně neprůchodných. Takové varování vydal ráno Národní park Šumava. Silný vítr o...  celý článek

Specialized Turbo Vado 4.0
Jak se přilepit hobíkovi na záda. Test elektrokola do města i na výlet

I největší skeptici už vidí, že expanzi elektrokol nic nezastaví. Po velkém průlomu v Německu, Rakousku a Švýcarsku v uplynulých letech definitivně zasahují i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Lidé procházejí kolem protituristického graffiti v historickém centru...
V Evropě se zvedá odpor proti turistům. Je jich moc, zlobí se místní

Protesty v Benátkách a Barceloně, zvláštní opatření v Římě a Dubrovníku. V nejpopulárnějších turistických destinacích Evropy se šíří protituristické nálady....  celý článek

Typický obrázek z německé Rujany: plážové „domečky“ jako ochrana před stálým...
Hrachovka z pytlíku, vlny studené. Jak se za Československa jezdilo k moři

Praotec Čech nás zavedl do středoevropské kotliny, rok 1918 nás v ní hranicemi uzavřel. Výsledek: nemáme moře. A přece jsme po jeho vlnách vždycky toužili....  celý článek

Šílený přístav v Bangladéši
VIDEO: Nás nedostanou. Kurz přežití v šíleném přístavu v Bangladéši

Bangladéšský přístav v Dháce je stejný jako celá země. Přelidněný, přeplněný, plný odpadků a boje o přežití. Míchají se zde staré bárky s moderními loděmi,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.