S prototypem sedadla, nazvaného NWF (Not for Wimps, volně přeloženo Ne pro 'chudinky'), přišli návrháři z britské firmy Contour Aerospace Ltd a Factorydesign.
Nejvýraznějším prvkem modelu je obloukové rameno, vybíhající zpoza sedadla, na jehož konci je umístěný supermoderní monitor. Ten slouží jako herní a zároveň dokovací stanice, takže si na ni cestující mohou připojit i vlastní přístroje.
Sedadlo i rameno jsou vyrobené z lehkých materiálů, které jsou směsí kompozitu kevlaru a uhlíkových vláken.
"Sedadlo NVF osloví zejména zákazníky na dlouhých letech, kteří místo spánku preferují trávit čas hrami a podobnou zábavou," uvedl ředitel společnosti Factorydesign Adam White pro britský Telegraph.
"Jsem přesvědčený, že některé podnikavé aerolinky našich sedadel rády využijí. Několik řad by mohly vyčlenit třeba pro byznys třídu," řekl Adam White s tím, že odlehčené sedadlo může letecké společnosti přinést i značnou úsporu paliva.
Se sedadly v letadlech už některé letecké společnosti experimentují. Kontroverzní sedadla vypadající jako sedlo na koně představily v roce 2009 nízkonákladové aerolinky Ryanair. Projekt, jehož cílem bylo vtěsnat do letadla více cestujících a zvýšit zisky, ale Evropská unie nakonec zamítla.
Air New Zealand loni zavedl na dálkových letadlech v ekonomické třídě tzv. skycouch, možnost zarezervovat si za příplatek řadu tří sedadel vedle sebe a rozložit je do pohodlné pohovky. Novinku si pochvalují hlavně páry a rodiny.