Na nových sedadlech, koncipovaných podobně jako jezdecká sedadla, budou cestující sedět v takovém úhlu, že váhu jejich těla ponesou hlavně nohy. Umožní to zmenšit prostor na nohy ze současných 0,762 m na 0,584 m. Sedadla tak budou těsněji v závěsu za sebou a na palubu se vejde víc pasažérů.
Sedadla mají být opatřena i odkládací poličkou na příruční zavazadla a háčky na kabáty.
Nová sedadla navrhli designéři z italské firmy Aviointeriors Group, sídlící ve městě Latina v provincii Lazio. Novinku představili před pár týdny na mezinárodním veletrhu interiérů letadel v Long Beach v Kalifornii.
Souhlas k tomu, aby mohla být instalována do boeingů vyráběných v USA, musí ještě vydat americký Federální úřad pro civilní letectví.
Cestující jako kovbojové na divokém Západě
"Jsme přesvědčeni, že tuto novinku aerolinky přivítají z ekonomických důvodů s otevřenou náručí," prohlásil šéf společnosti Aviointeriors Group Dominique Menoud pro list USA Today.
Zatímco ale designéři tvrdí, že sedadla nebudou mít žádný dopad na pohodlí cestujících, sami zároveň upozorňují, že jsou vhodná jen pro kratší lety, které netrvají déle než tři hodiny. "Sedadlo je podobné jezdeckému sedlu. Kovbojové jezdí na koni každý den osm hodin a také se cítí pohodlně," argumentuje Dominique Menoud.
V současné době probíhá závěrečné testování nových sedadel, uvedla italská společnost s tím, že hlavním cílem nového výrobku je ještě snížit cenu letenky a zachovat přitom slušné zisky.
Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair před půl rokem dokonce navrhovala lety tzv. na stojáka. Tento koncept ale kompetentní úřady kvůli bezpečnosti neschválily.