Jeden zamilovaný pár kdesi pod šumavským Pancířem vyrazil po žluté. Na mapě vypadal výlet neškodně a velmi romanticky. Ve skutečnosti se stal nekonečným drncáním po obnažených kořenech ztepilých šumavských smrků, které by na-dchlo snad jen ty nejskalnější "bikaře". Dívka měla chvilkami pěknou zlost, ale nakonec hlavně notně otlučený zadeček. Z výletu se tak stala drsná zkouška pevnosti onoho svazku. Taky to někdy není na škodu, řeknete si, ale proč zbytečně pokoušet čerta. Proto první zásada zní: hlavně vyberte dobře trasu, a to zejména tak, aby sedla nikoli tomu nejlepšímu, ale nejslabšímu z vás. Na kole se dá "jezdit" i po schodech, ale ten, kdo už nějaký cyklovýlet absolvoval, ví, že to moc nemá smysl po frekventovaných silnicích a po krkolomných značených turistických stezkách. Největší legraci si na kolech užijete,když budete střídat terén. Tu úzká silnička, širší lesní stezka, písková cesta mezi poli. Dejte si přitom pozor i na profil trasy. Ti slabší by se neměli moc vydávat do hor, protože tříkilometrový "zalamovák" sebere všechny síly už na začátku výletu. Začátečníkům lze doporučit pozvolnější terény. Stejně důležité je i pokusit se odhadnout optimální délku trasy. Pro začátek to nemusíte přehánět. Počítejte s celým dnem, ale dejte si předem dvě varianty - kratší a delší. Řekněme do 25 a do 35 km. Vyražte radši brzy a pomalejším tempem, dělejte zastávky na piknik, na koupání v rybníku, na krásy přírody. To se to dobře radí, ale jak tohle všechno zjistit předem? Nejlepší je zakoupit cyklistickou mapu příslušné oblasti jsou už dnes celkem běžně k dostání. Povedou vás nejen atraktivními místy, ale i stezkami vhodnými pro cyklisty, které vám dají na výběr. Druhá zásada zní mít kolo čisté a v pořádku. Vždy předem zkontrolujte alespoň brzdy, utažení předního a zadního kola, občas promažte řetěz, přehazovačku a převodník. Nejezděte na podhuštěných gumách a kdykoli začne kolo špatně brzdit, přehazovat či skřípat a vrzat, svěřte svůj stroj servisu. Pokud kolo ještě nemáte a chcete si je koupit, platí následující. Kolo horské se silnými plášti a hrubým vzorkem se hodí hlavně do náročného terénu, ale dá se s ním jezdit i po silnici. Se silničním kolem v drsném terénu nikoli. Kdo ví, že bude šlapat do pedálů hlavně po dobrých cestách, zvolí asi kolo trekkingové - odlehčenou variantu horského. Odborníci varují před koupí kol v ceně kolem tří čtyř tisíc. Brzy budete muset utahovat, seřizovat a opravovat. Kdo chce jezdit opravdu dlouho a bez problémů, měl by kupovat kolo v ceně od sedmi tisíc výše. Dejte si však pozor, abyste neutratili i zbytečně moc. Za deset tisíc většinou koupíte opravdu dobré kolo, které vám bude výborně a dlouho sloužit. Pokud nejezdíte denně,rychle, ostře a sportovně,nepotřebujete duralový rám ani odpruženou vidlici (ty levné nestojí za nic) a bohatě vám vystačí 21 převodů. Třetí zásada je úplně nejdůležitější: dbejte na bezpečnost, svou i ostatních. Sobě kupte helmu, dobrou, nešetřte na tom. Nikdy na ni nezapomínejte, náhoda je "blbec". Když můžete, vyhýbejte se frekventovaným silnicím, naši řidiči nejsou k cyklistům ohleduplní. Vy sami ale buďte maximálně opatrní na ostatní cyklisty a hlavně na chodce v přírodě. I na cyklistických a turistických stezkách dochází k těžkým úrazům. Z kopce sportovní "bikaři" běžně jezdí rychlostí kolem 60 km/h. V základní výbavě byste měli mít také rukavice bez prstů s výstelkou (zachrání vám dlaně při pádu) a sportovní brýle proti létajícím kamínkům, slunci a muškám. Když si přitom nezapomenete přibalit pláštěnku, zasunout do nosiče obyčejnou láhev dobré vody a vzít náhradní duši, nemůže vás už na výletě nic překvapit.
Jak na cyklistický výlet
Jeden zamilovaný pár kdesi pod šumavským Pancířem vyrazil po žluté. Na mapě vypadal výlet neškodně a velmi romanticky. Ve skutečnosti se stal nekonečným drncáním po obnažených kořenech ztepilých šumavských smrků, které by na-dchlo snad jen ty nejskalnější "bikaře". Dívka měla chvilkami pěknou zlost, ale nakonec hlavně notně otlučený zadeček. Z výletu se tak stala drsná zkouška pevnosti onoho svazku. Taky to někdy není na škodu, řeknete si, ale proč zbytečně pokoušet čerta. Proto první zásada zní: hlavně vyberte dobře trasu, a to zejména tak, aby sedla nikoli tomu nejlepšímu, ale nejslabšímu z vás. Na kole se dá "jezdit" i po schodech, ale ten, kdo už nějaký cyklovýlet absolvoval, ví, že to moc nemá smysl po frekventovaných silnicích a po krkolomných značených turistických stezkách. Největší legraci si na kolech užijete,když budete střídat terén. Tu úzká silnička, širší lesní stezka, písková cesta mezi poli. Dejte si přitom pozor i na profil trasy. Ti slabší by se neměli moc vydávat do hor, protože tříkilometrový "zalamovák" sebere všechny síly už na začátku výletu. Začátečníkům lze doporučit pozvolnější terény. Stejně důležité je i pokusit se odhadnout optimální délku trasy. Pro začátek to nemusíte přehánět. Počítejte s celým dnem, ale dejte si předem dvě varianty - kratší a delší. Řekněme do 25 a do 35 km. Vyražte radši brzy a pomalejším tempem, dělejte zastávky na piknik, na koupání v rybníku, na krásy přírody. To se to dobře radí, ale jak tohle všechno zjistit předem? Nejlepší je zakoupit cyklistickou mapu příslušné oblasti jsou už dnes celkem běžně k dostání. Povedou vás nejen atraktivními místy, ale i stezkami vhodnými pro cyklisty, které vám dají na výběr. Druhá zásada zní mít kolo čisté a v pořádku. Vždy předem zkontrolujte alespoň brzdy, utažení předního a zadního kola, občas promažte řetěz, přehazovačku a převodník. Nejezděte na podhuštěných gumách a kdykoli začne kolo špatně brzdit, přehazovat či skřípat a vrzat, svěřte svůj stroj servisu. Pokud kolo ještě nemáte a chcete si je koupit, platí následující. Kolo horské se silnými plášti a hrubým vzorkem se hodí hlavně do náročného terénu, ale dá se s ním jezdit i po silnici. Se silničním kolem v drsném terénu nikoli. Kdo ví, že bude šlapat do pedálů hlavně po dobrých cestách, zvolí asi kolo trekkingové - odlehčenou variantu horského. Odborníci varují před koupí kol v ceně kolem tří čtyř tisíc. Brzy budete muset utahovat, seřizovat a opravovat. Kdo chce jezdit opravdu dlouho a bez problémů, měl by kupovat kolo v ceně od sedmi tisíc výše. Dejte si však pozor, abyste neutratili i zbytečně moc. Za deset tisíc většinou koupíte opravdu dobré kolo, které vám bude výborně a dlouho sloužit. Pokud nejezdíte denně,rychle, ostře a sportovně,nepotřebujete duralový rám ani odpruženou vidlici (ty levné nestojí za nic) a bohatě vám vystačí 21 převodů. Třetí zásada je úplně nejdůležitější: dbejte na bezpečnost, svou i ostatních. Sobě kupte helmu, dobrou, nešetřte na tom. Nikdy na ni nezapomínejte, náhoda je "blbec". Když můžete, vyhýbejte se frekventovaným silnicím, naši řidiči nejsou k cyklistům ohleduplní. Vy sami ale buďte maximálně opatrní na ostatní cyklisty a hlavně na chodce v přírodě. I na cyklistických a turistických stezkách dochází k těžkým úrazům. Z kopce sportovní "bikaři" běžně jezdí rychlostí kolem 60 km/h. V základní výbavě byste měli mít také rukavice bez prstů s výstelkou (zachrání vám dlaně při pádu) a sportovní brýle proti létajícím kamínkům, slunci a muškám. Když si přitom nezapomenete přibalit pláštěnku, zasunout do nosiče obyčejnou láhev dobré vody a vzít náhradní duši, nemůže vás už na výletě nic překvapit.
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Vstup zakázán! Ostrovu Morgan vládnou tisícovky pokusných makaků
Mohutné duby porostlé chomáči lišejníků, husté křoviny a šest úzkých písečných pláží. Morgan Island...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte země světa podle jediné fotografie?
Existují místa, která jsou tak výjimečná, že se dají zařadit pouze do jedné konkrétní země. Poznáte...
Nejpomalejší rychlík světa. Ledovcový Express nabízí úchvatnou jízdu
Tentokrát jsme se za švýcarskými panoramaty vydali s vlaky Rhétských drah, tedy typicky červenými...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Na palubě české La Grace: Vlny tu kradou jídlo a medúzy ucpávají kohoutky
Dnes brzy ráno odstartoval ve Francii největší námořní festival ve Středozemním moři. Letos má i...
OBRAZEM: Nejdivnější armáda světa. Tisíce mužů chrání posmrtný klid císaře
Až osm tisíc bojovníků bylo zrozeno z hlíny, podobně jako golem, aby chránili posmrtný klid jednoho...
Český výletník: Říkali mi, že v Kolíně nic není. Tak jsem tam vyrazil
Všichni si myslí, že ho znají, protože přes něj jezdí každý někam vlakem. Ale doopravdy ho zná...
Děravé království v údolí Loiry. Nejen zámky, ohromí skalními domy i koktejly
Premium V některých se pěstují houby, v jiných zpracovávají jablka, v dalších farmáři chovají bource...
Sedadlo v třinácté řadě v letadlech nehledejte. Chybí tu i další čísla
Třináctka má v Evropě pověst smolného čísla. Pokud se vám ale podařilo zasednout v letadle na...
Pronájem, Kanceláře, 50 m2 - Praha - Čakovice
Oderská, Praha 9 - Čakovice
11 000 Kč/měsíc