Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Internet dobývá cestovní služby

aktualizováno 
-
Zkuste si na internetu najít adresy www.travelocity.com, nebo www.asiatravel.com či www.brochuresonline.com. Čím jsou zajímavé? I s jejich pomocí si stále více lidí plánuje a zajišťuje své cesty po světě. Jak se shodují odborníci na počítače i experti z oblasti cestovního ruchu, celosvětová síť internet se již definitivně prosadila i v obchodu, jenž souvisí s cestováním.

Minulý rok si například téměř 34 milionů Američanů naplánovalo svoje cesty (na prázdniny či služební) pomocí informací z internetu. Polovina všech cestujících ve Spojených státech, kteří použili letadlo, také využila počítačovou síť a pořídili si takzvané »elektronické letenky«. Velké hotely v thajském Bangkoku zase oznámily, že kolem deseti procent všech objednávek hostů k nim také putuje elektronickou poštou. Podobné zkušenosti zaznamenávají i letecké společnosti, cestovní kanceláře a další firmy, jež v turistice podnikají. Zajímavé je, že počítačová technika přitom již prorazila na některých místech i do zemí, o nichž se návštěvníci dodnes domnívají, že voní pouze exotikou a provází je jakási tajemná nedotčenost. Podle dostupných informací se od roku 1996 ve světě každý měsíc rychle zvyšuje objem turistických objednávek přes internet. Přitom tento trend je trvalý. Navíc například mnohé hotely ve světě poskytují při elektronických objednávkách určité slevy, většinou ve výši deseti až patnácti procent. »Obchod související s cestováním« by se tak měl již v roce 2002 stát největším sektorem služeb, jež se nabízejí na internetu. A jaká je situace u nás? »Zvýšený prodej přes internet zaznamenáváme i u nás. V současnosti je to asi deset procent všech zákazníků. Přitom pomalu jejich podíl stoupá,« říká tisková mluvčí CK Fischer V ěra Kudynová. Jenže upozorňuje i na specifika elektronického obchodu v turistice. »Pro objednání letenky či hotelu je internet velmi výhodný, ale například při nákupu rodinné dovolené tomu tak není. Většina obchodů při rodinných dovolených se podle všeho ani nikdy pomocí internetu odehrávat nebude,« připomíná Kudynová. Proč? Zákazníci totiž většinou ještě nemají přesně ujasněno, co vlastně chtějí, spíše situaci sondují, získávají při návštěvě cestovních kanceláří další informace a pak často své plány upravují. A to při přímém internetovém prodeji není možné. V íce objednávek v České republice ale nezaznamenávají pouze cestovní kanceláře. »Objednávek pokojů elektronickou cestou neustále přibývá,« říká například Diana V opatová z pražského hotelu Diplomat. Pracovníci rezervačního oddělení Intercontinentalu, dalšího velkého hotelu v Praze, také potvrzují, že emailem přichází v současnosti pět až deset procent všech objednávek. Podle odborníků se dá tedy počítat s tím, že internet bude v příštích letech stále více ovlivňovat cestování ve světě. Nejenže nabízí prakticky nepřeberné množství nejrůznějších informací ze všech zemí, ale stává se čím dál více i prostředkem přímého obchodu (ideální je pro tento způsob nakupování samozřejmě kreditní karta) v turistice.

Autor:




Nejčtenější

V červnu 2016 byly otevřeny nové turistické stezky v Adršpachu.
Jak vyzrát na Adršpach. Fronty a přeplněná místa přenechte nezkušeným

Adršpašské skalní město praská ve švech pod náporem turistů a fronty se stojí na vstup do skal i na parkoviště. Jak z toho ven a současně si bizarní pískovcové...  celý článek

Bunkr Atlantického valu, který Němci postavili za druhé světové války, aby...
Nizozemsko odkrývá nacistické bunkry. A s nimi i bolestnou historii

U pláží nedaleko Haagu pokryl písek bunkry, které tu byly postaveny na Hitlerův rozkaz. Jakoby tento písek schoval i bolestivé vzpomínky, které bunkry...  celý článek

Provensalské Grasse je hlavní město francouzských parfémů
Kde nos potřebujete víc než oči. Výlet do města, kde voní každá ulice

Letní návštěva jihofrancouzské Provence se nemusí omezit jen na notoricky známá místa a přímořská letoviska. Vyrazte pár kilometrů do vnitrozemí, kde se mezi...  celý článek

Další z rubriky

Romantická skaliska na jižním okraji vrcholové plošiny Brostschbergu
Stezkami čarodějnic v Alsasku. Magický svět ve francouzských Vogézách

Do Alsaska se jezdí hlavně kvůli znamenitým vínům. Dalším tamním oblíbeným lákadlem jsou samozřejmě divukrásné Vogézy s holými hřebeny i vodopády. Kromě nich...  celý článek

Podvečerní „poušť“ ve slovenském Záhorie
Jen tak si prožít poušť ve střední Evropě. Záhorie miluje i armáda

Nejrozsáhlejší písečné duny ve střední Evropě jsou tak dokonalou replikou pouště, že si je oblíbili i vojáci a ti, kteří jejich techniku vyrábějí. Vždyť...  celý článek

Provensalské Grasse je hlavní město francouzských parfémů
Kde nos potřebujete víc než oči. Výlet do města, kde voní každá ulice

Letní návštěva jihofrancouzské Provence se nemusí omezit jen na notoricky známá místa a přímořská letoviska. Vyrazte pár kilometrů do vnitrozemí, kde se mezi...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.