Hoteliéři už tuší: hosté chtějí internet

Může člověk, který se ubytuje v některém z místních hotelů, očekávat, že bude mít přístup na internet? Ukazuje se, že zatím spíše sporadicky. Ale situace se bude asi rychle měnit. Pro hotelového hosta je běžné, že najde ve svém pokoji rozhlasový přijímač, televizor a telefon, v recepci směnárenské služby a třeba i bankomat. Ale místnost, ve které by si mohl zasurfovat na internetu? "Ještě pro internet nemáme zvláštní místnost, ale když host má takové přání, umožníme mu to na našem provozním oddělení. Do hotelu si může nechat posílat i elektronickou poštu," říká ředitel zlínského hotelu Moskva Robert Klívar.

 Nyní to jsou jen jednotlivci, ale požadavků tohoto druhu stále přibývá. "Ještě před půl rokem bylo přání hosta dostat se k internetu zcela výjimečné. Teď už přicházejí s takovým požadavkem jeden až dva hosté za týden," dodal Klívar. Zřízení zvláštní místnosti pro tuto službu bude v hotelu Moskva jen otázkou času. Hotel Moskva je ovšem v tomto směru spíše avantgardou. "S takovým požadavkem se u nás nesetkáváme," tvrdí recepční v hotelu Apollo ve Valašském Meziříčí. Marně budou hledat spojení s internetem také hosté například v hotelu Vsacan ve Vsetíně, Oskol v Kroměříži nebo Ondráš ve Zlíně. V uherskohradišťském hotelu Grand mohou sice hostům půjčit přenosný počítač, ale bez modemu a bez připojení k webu. "Pro internet zatím nemáme místnost. Zatím se tento požadavek ani neobjevuje. Ale do budoucna i o této službě uvažujeme," dodává ředitel Grandu Jiří Nosterský. Ve zlínském hotelu Garni jsou ještě vstřícnější: "Zatím jsme takový požadavek neměli, ale hosta bychom u nás k internetu pustit mohli." A měl by to prý bez příplatku. Větší hotely už totiž vlastní připojení (ne pro klienty) k internetu v kancelářích mají. Internet se pro ně totiž začíná stávat i důležitým prostředkem reklamy a příjmu objednávek. Pro člověka, který pracuje s počítačem, je nejjednodušší najít si ubytování v místě, kam cestuje, na internetu. Hotel, který nemá webovou stránku, pro tuto skupinu zákazníků jako by neexistuje. "Mohu vám říct, že v minulosti u nás převažovaly objednávky ubytování zasílané běžnou poštou nebo telefonicky. Dnes už dostáváme největší procento rezervací faxem. Pomalu však začíná přibývat i objednávek e-mailem," říká Jiří Nosterský z hotelu Grand.