Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Horor v Tunisku - plíseň, smrad a bakšiš ve čtyřhvězdičkovém hotelu

aktualizováno 
Reklamní slogan na Tunisko - země, která předčí vaše očekávání - dostalo pro některé turisty zcela jiný rozměr. Ve čtyřhvězdičkovém hotelu na ně čekaly pokoje s plísní, zápach a personál, který neustále vyžadoval bakšiš. A z nabízených služeb sportovního vyžití nefungovalo skoro nic. Tohle opravdu předčilo naše očekávání, shodují se klienti.

Pláž čtyřhvězdičkového hotelu zdobily kromě řas i odpadky | foto: Eva Moravcová

"Nalákali nás podle katalogu na jacuzzi, masáže, vodní střiky, minigolf a lukostřelbu, ale nefungovalo vůbec nic,“ vylíčila Jitka Bláhová. Podle svých slov tak za třicet tisíc korun zažila nejhorší dovolenou v životě.

Hotel Chiraz v tuniském Monastiru nabízí cestovní kancelář Blue Style jako čtyřhvězdičkový. Skutečnost na místě byla ale podle některých klientů naprosto odlišná.

Po příletu do hotelu našli pokoje neuklizené, prostěradla zapáchala a v koupelně vesele bujela plíseň. Celým hotelem se táhl zápach a společné prostory - například hlavní chodba - byly promáčené.

Ze stropu tekla voda a odpadávaly kusy zdiva.

Tunisko, hotel Chiraz, Monastir

Rada nad zlato

V pokoji Jitky Bláhové a jejího přítele nešla vypnout klimatizace, která neustále chladila. Delegátka cestovky slíbila zařídit opravu. Ale montér z hotelu jen pokrčil rameny, že je klimatizace centrální a nejde vypnout.

Delegátka tedy klientům poradila, aby si otevřeli okno na balkon. "Bohužel jsme měli pokoj nad místem, kam se z kuchyně vyhazovaly odpadky, a ten zápach prostě nešlo vydržet,“ popisuje turistka.

V pokoji měli takovou zimu, že museli spát v několika vrstvách oblečení. "Spali jsme ve všem, co jsme si s sebou přivezli. A domů jsme si přivezli angínu,“ líčí Jitka Bláhová.

Moravcovi zase měli na pokoji dalšího podnájemníka -pěkně velkého švába. Z pražské centrály Blue Style jim na reklamaci odpověděli: "Kulturní a hygienické zvyklosti v jižních zemích jsou odlišné od našich. Tamní hygienické předpisy jsou mnohem tolerantnější.“

Tunisko, hotel Chiraz, Monastir

Kelímky na více použití

Cestovní kancelář zájezd do hotelu Chiraz prodává se stravováním All inclusive. Většinou to znamená, že klienti mají k dispozici jídlo a nealko nápoje bez dalších poplatků po celý den.

"Personál nám odmítal vydat nápoje a jídlo bez zaplacení bakšiše. A plastové kelímky na nápoje vybírali z odpadků, omyli je a znovu používali,“ vypráví Jiří Paleček.

Za sportem - bez sportu

Ve svém katalogu cestovní kancelář Blue Style nabízí v hotelu Chiraz pestré sportovní vyžití. Jacuzzi, saunu, kurt na tenis, fitness, lukostřelbu nebo plážový volejbal. V době, kdy tady trávili dovolenou Moravcovi, nefungovalo vůbec nic.

Fotbal se hrál až tehdy, když čeští turisté nabídli svou vlastní pumpičku na nafouknutí míče.

"Chtěli jsme si půjčit náčiní na lukostřelbu, ale od animátorů nám bylo řečeno, že to není možné, jelikož je to nebezpečné a oni nemají čas tam s námi jít. Chtěli jsme si tedy půjčit náčiní na tenis. Dostali jsme rakety s prasklým výpletem ohnuté jako luk a tenisové míčky měly povrch oholený až na gumu,“ popisuje Eva Moravcová.

Tunisko, hotel Chiraz, Monastir

Minigolf se nedal hrát vůbec. O stavu hřiště vypovídá fotografie.

"Navíc je zde k dispozici jen jedna hůl, která je určena pro dětský animační program u bazénu. Plážový volejbal jsme mohli hrát jen s vlastním míčem a až poté, co jsme vybrali nečistoty z hřiště“, dodává Jitka Bláhová.

Vše bylo v pořádku

Ještě na místě sepsalo celkem 16 klientů hromadnou reklamaci. Podle delegátky odpovídaly služby hotelu popisu v katalogu.

Některým klientům cestovní kancelář vrátila peníze - 1 500 až 2 500 korun na dospělou osobu.

To, že servis neodpovídal čtyřhvězdičkovému hotelu, vysvětluje tím, že oficiální kategorie hotelu Chiraz je 3 a půl hvězdičky. Hodnocení čtyřmi hvězdičkami je doporučení CK Blue Style.

"Pokud si dovolíte hodnotit hotel jako čtyřhvězdičkový, tak to musí taky tak vypadat. Byl jsem v Tunisu několikrát ve čtyřhvězdičkovém hotelu a tam to vypadalo zcela jinak,“ namítá Jiří Moravec.

Tunisko, hotel Chiraz, Monastir

Půjdeme k soudu

Vyplacení pár tisícovek za zážitek ze špinavého hotelu, ve kterém nefungovalo téměř nic z toho, co cestovka nabízela v katalogu, považují klienti za výsměch. A požadují vrátit polovinu ceny zájezdu.

"My si nemůžeme dovolit dovolenou u moře každý rok. Sčítali jsme výdaje a pět tisíc korun za nás oba se nám nezdá dostatečné odškodnění vůči tomu, co jsme prožili,“ vysvětluje Jitka Bláhová.

"To nebyla dovolená v žádném případě. To bylo spíš o přečkání času mezi příletem a odletem,“ dodává.

Cestovní kancelář Blue Style už hotel Chiraz v nabídce nemá. Klienti si na něj stěžovali velmi často.

"Pochopitelně to hrálo roli,“ přiznává šéf reklamačního oddělení Martin Slaný.

Spor s cestovkou ještě neskončil. Naštvaní turisté uvažují o společné žalobě.


Vyjádření CK Blue Style

"Naše  cestovní kancelář v současné době stále ověřuje některé skutečnosti týkající se kvality služeb poskytnutých ze strany hotelu, aby mohlo dojít k takovému řešení, se kterým budou klienti maximálně spokojeni.“

Reklamace zájezdu - jak na to

- Pokud nejste spokojeni se službami cestovní kanceláře a domníváte se, že CK nedodržela podmínky stanovené v cestovní smlouvě, máte možnost zájezd reklamovat. Na služby cestovního ruchu se ale nevztahuje obvyklá záruční lhůta, a proto máte šanci zájezd reklamovat maximálně do tří měsíců od skončení zájezdu.

- Reklamaci můžete učinit buď okamžitě přímo na místě pobytu, nebo po návratu z dovolené. Dejte dohromady co nejvíce argumentů a dokladů, které potvrdí, že vaše stížnost je oprávněná a že cestovní kancelář porušila svoje závazky vyplývající z cestovní smlouvy.

- Reklamaci uplatněte písemně a to i raději v případě, že vaše cestovní smlouva stanoví, že ji můžete učinit ústně (co je psáno, to je dáno). Reklamaci pošlete buď doporučeně na adresu cestovní kanceláře, nebo si nechte na kopii potvrdit její převzetí přímo v provozovně CK.

- V případě soudního sporu by to byl důležitý dokument, který by prokazoval, že jste opravdu u dané cestovní kanceláře nesplněné služby reklamovali.


Autoři: ,




Nejčtenější

V červnu 2016 byly otevřeny nové turistické stezky v Adršpachu.
Jak vyzrát na Adršpach. Fronty a přeplněná místa přenechte nezkušeným

Adršpašské skalní město praská ve švech pod náporem turistů a fronty se stojí na vstup do skal i na parkoviště. Jak z toho ven a současně si bizarní pískovcové...  celý článek

Provensalské Grasse je hlavní město francouzských parfémů
Kde nos potřebujete víc než oči. Výlet do města, kde voní každá ulice

Letní návštěva jihofrancouzské Provence se nemusí omezit jen na notoricky známá místa a přímořská letoviska. Vyrazte pár kilometrů do vnitrozemí, kde se mezi...  celý článek

Bunkr Atlantického valu, který Němci postavili za druhé světové války, aby...
Nizozemsko odkrývá nacistické bunkry. A s nimi i bolestnou historii

U pláží nedaleko Haagu pokryl písek bunkry, které tu byly postaveny na Hitlerův rozkaz. Jakoby tento písek schoval i bolestivé vzpomínky, které bunkry...  celý článek

Další z rubriky

Pont suspendu de la Riviére de l'Est
Au-pair z říše snů. Na Réunionu je na všechno dost času, říká Češka

Znáte ten pocit, kdy se doslova topíte ve svém životě? Všechno je špatně. Přesně tak jsem se cítila ke konci roku 2015. Rozhodnutí opustit práci, partnera,...  celý článek

Finsku se přezdívá země tisíců jezer.
Místní lidé nepodvádějí. Nemají to v genech, píše Čech z Finska

Jako dvacetiletý neználek, který nechtěl strávit dalších pět let svého života studiem v nejbližším univerzitním městě, jsem se rozhodl odjet do Finska. Studium...  celý článek

Na střelnici nedaleko Longyearbyenu nás půl dne v teplotách okolo minus dvaceti...
Kurz přežití a pušku s sebou. Tak se studuje na Špicberkách, píše Češka

Je to jediná vysoká škola na světě, kde musíte nejdřív absolvovat kurz přežití, aby vás přijali. Univerzitní centrum na Špicberkách je nejseverněji položená...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.