"Střední Eropa se prezentuje světu, svět se prezentuje střední Evropě"
Veletrh Holiday World se poprvé představil v Praze v roce 1991 a zúčastnilo se ho okolo 153 vystavovatelů. Po deseti letech se nad těmito čísly mohou organizátoři jen pousmát. Veletrh si získal velmi dobrou pověst a díky svým kvalitám byl v roce 1998 začleněn do portfolia londýnské společnosti ITE Group Plc. Právě tato skutečnost zajištuje neustálé zvyšování již tak nadprůměrné kvality služeb. Loňská čísla již hovoří o 883 vystavovatelích z 69 zemí světa. Je jasné, že veletrh nabízí tisícům návštěvníků jedinečnou možnost vybrat si svojí vysněnou dovolenou, ale prioritou veletrhu je především mezinárodní obchod. Střední Evropa se svými 80 miliony obyvatel, u nichž se odhaduje roční výdej peněz za cestování okolo 4 miliard dolarů, v sobě skrývá velký potenciál jak pro outgoingové, tak i pro incomingové společnosti. I čeští vystavovatelé přichází s nabídkou svých produktů nejen pro návštěvníky ze zahraničí, ale také pro své obchodní partnery z domova. Procento českých vystavovatelů se v loňském roce zvýšilo jen nepatrně, přibyly však země účastnící se Holiday Worldu poprvé: Argentina, Brazílie, Laos, Kambodža, Vietnam, Libanon a Sýrie. Jistě i letos bude mít veletrh své nováčky.
Veletrh Holiday World začne na pražském Výstavišti 7. února a potrvá čtyři dny. První dva dny budou jako každoročně věnovány odborné veřejnosti, sobota a neděle jsou pak určeny ostatním návštěvníkům, vždy od 9-18.00. Každý návštěvník, který řádně vyplní hrací kupon na vstupence a vhodí jej do slosovacího osudí, má možnost vyhrát některou z cen ve Velké hře Holiday World.
I pro letošní rok je připravena řada doprovodných akcí. Za zmínku stojí přednáška a promítání Miroslava Zikmunda či světová premiéra filmu z archivu Eduarda Ingriše, cestovatele, dobrodruha a mimo jiné i autora známé písně Teskně hučí Niagára. Nebudou chybět ani soutěže o nejpůsobivější stánek, nejzajímavější tiskový materiál, ceny o nejhezčí turistickou pohlednici ČR 2001 či o nejlepší autoatlas ČR 2001.
K veletrhu patří neodmyslitelně i Region World, který umožnuje prezentaci okresním a městkým úřadům, regionálním sdružením, informačním centrům a ostatním subjektům neziskové sféry za zvýhodněných podmínek. Návštěvníci si také budou moci prohlédnou expozici Spa World, věnovanou evropskému lázeňství, fitness a zdravotní turistice.
Cestování iDNES se na veletrhu Holiday world prezentuje jako internetová kavárna. |
Takhle to vypadalo na veletrhu cestovního ruchu Holiday World loni! |
Na veletrhu se představují země, které lákají české turisty na letní sezónu 2001. |
iDNES prezentoval na loňském veletrhu své aktivity v podobě internetové kavárny. |
První návštěvníci vcházejí do areálu. |
První návštěvníci obléhali Výstaviště už od časných ranních hodin. |
Vchod do veletržní haly, ve které se nalézala i internetová kavárna iDNES CAFÉ. |
V loňském roce se veletrhu účastnilo na 883 vystavovatelů z celého světa. |