Fischer v loňském roce zvyšoval náskok na svého úhlavního soka

Bezmála dvojnásobný počet klientů a dvouapůlnásobný obrat. Srovnání dvou hlavních cestovních kanceláří na českém trhu - Fischera a Čedoku - vyznívá ve prospěch prvně jmenované. Pro svou zahraniční dovolenou si v roce 2000 zvolilo služby Fischera 330 tisíc lidí, tržby firmy se vyšplhaly na šestimiliardovou mez. Společnost očekává zisk okolo 45 milionů korun. "V letošním roce počítáme s mírným nárůstem, který bude kopírovat celkový růst trhu, ve výši asi pěti procent.

Další růst je možný v souvislosti s ekonomickým růstem, který by otevřel leteckou turistiku širším vrstvám obyvatel,“ uvedla mluvčí Fischera Věra Kudynová. Podle ní se zlepšení hospodářské situace v cestovním ruchu zpravidla projevuje s určitým odstupem, a nebylo tedy hlavním motorem loňského vzestupu. „S tímto vlivem tedy můžeme počítat nejdříve v letoším, možná až v příštím roce,“ míní Kudynová, která hlavní vliv na loňském zlepšení přičítá marketingové strategii cestovní kanceláře.

Tradičně turisticky nejsilnější zemí zůstalo u Fischera i loni Španělsko, kam s touto cestovní kanceláří v hlavní sezoně týdně odlétá přes 2500 lidí. „Na druhém místě následuje Řecko, ke změně došlo v případě Turecka, které se díky silnému nárůstu dostalo na třetí místo a předstihlo Tunisko,“ upřesnila Kudynová.

V oblasti domácí turistiky očekává letos cestovní kancelář Fischer prodej osmnácti až dvaceti tisíc zájezdů, což by znamenalo zvýšení o tři až pět tisíc. Také v příjezdové turistice očekává Fischer nárůst odbavených klientů. Letos by jich mělo být 25 tisíc, meziročně o deset tisíc více. Zahraniční klientelu společnosti tvoří především Španělé, Islanďané, Malťané a Italové.

Výsledky letecké společnosti Fischer Air, která v roce 1999 vykázala zisk ve výši 49,7 milionu při obratu 1,74 miliardy, zatím nejsou k dispozici.

,