Připravujeme online reportáž

USA 2016

expedice Jiřího Pruši kolem USA (2016)

Dneska, v pondělí ráno jsme odstartovali z malého letiště severozápadně od Charlestonu a letěli jsme kolem malebného pobřeží přes dvě hodiny směrem na jih až na letiště městečka St Augustine, které založili Španělé již v půlce 17. století a je tak nejstarším nepřetržitě obývaným městem v USA. Odsud jsme pak odstartovali na druhou část dnešního letu vedoucí na letiště Opa Locka ležící severně od Miami. Z tohoto letiště odstartovala v roce 1937 Amelia Erhart ke svému letu kolem světa, který však skončil smrtelnou havárii v Tichém oceáně. Z Opa Locky jsme se pak ještě vydali na oblet Miami a z něj jsme plynule přešli do poslední, dvouhodinové etapy cesty kolem USA.

V 17.59 jsme přistáli na letišti North Airpark severně od Orlanda. Na letadle jsme kvůli povinné údržbě směli odletět maximálně 100 hodin. Po přistání bylo na počítadle celkem 99,1 hodin. Vyčerpali jsme tedy maximum, které šlo. Celkově jsme uletěli přes 20 000 km a spotřebovali asi 5500 litrů benzínu. Letadlo – Cessna 182 N24568 letěl celou cestu spolehlivě a tak jsme rádi, že jsme celou akci mohli splnit téměř tak, jak jsme ji naplánovali.

Děkujeme za podporu a zájem a těšíme se na příští expedici.

Prave jsme pristali na letisti FA 83. Expedice skoncila ve 23:59 prazskeho a 17:59 mistniho casu.

13.9.2016

Jsme po obletu Miami a vracime se na sever na vychozi letiste FA 83 Northpark. Vse OK, jeste hodina deset minut do konce expedice.

Mijime Space Cost a timto uzavirame trat kolem Spojenych Statu. Prave zde jsme 27.9. fotili drahu pro raketoplany. Pokracujeme Miami, kochame se pobrezim a vecer planujeme navrat do Orlanda. Drzte palce.
Z letiste Berkeley County jsme se vydali podel pobrezi pres Charleston a Savanah k floridskemu Jacksonvillu. Podarilo se nam vyfofit vojenska plavidla prave opoustejici zakladnu Mayport. Jsme v St. Augustine a planujeme vyfotit spanelskou pevnost pak dale k Miami.

Dneska v neděli, jsme proletěli trasu z Filadelfie do Charlestonu - celkem 5 hodin a 20 minut letu. Počasí bylo vražedně horké, kouřmo a v pozdním odpoledni silné bouřky. Průlet nad městem ve Filadelfii nevyšel úplně podle našich očekávání, protože nás odtamtud řídící trochu odehnal, ale přelet letiště vyšel zato výborně. Asi po hodině letu jsme přelétli vojenskou základnu v Norfolku, Virginie, kde jsme měli skvělý pohled na vojenský přístav a letiště. Pak jsme měli možnost přistát a projít celé letiště i památník na letišti First Flight v Kitty Hawk, Severní Karolina. Tady 17. přosince 1903 bratři Wrightové uskutečnili svůj první let s letadlem těžším vzduchu a poháněným motorem.

Po dalších téměř třech hodinách letu a trpění v neúprosném horku jsme se dopracovali k Charlestonu, kde jsme chtěli ale i museli přistát - obklopily nás bouřky a docházel benzín. Zítra máme asi 5 hodin do Orlanda - ještě se rozhodujeme jak závěr expedice zorganizujeme. Víc dám vědět zítra.

12.9.2016
jsme na letisti First Flight v Kitty Hawk. Natocili jsme dve kratka videa ale nejde tu internet, tak je nahrajeme az pozdeji. Je tu kolem 40 stupnu vedra ale velmi zajimave misto. Za chvili odletame do Charlestonu.
jsme po odletu z Filadelfie. Oblet a foceni mesta trochu omezil ridici APP. Dnes je vyroci 11. Zari a tak to ma mozna take vliv. Prelet a foceni letiste ale bez problemu. Nyni smerujeme do Kitty Hawk, jeste 1:20 letu.

V sobotu jsme proletěli trať z Bostonu na Long Island - letiště Republic a odsud pak oblet Manhattanu kolem břehů řeky Hudson. Trošku nás zlobila vlna veder - až 37 stupňů, která způsobila opar nad Manhattanem i Bostonem a tím snížila kvalitu fotek. Letově ale vše ok a jsme rádi, že se nám tento přelet podařil.

Přistáli jsme pak na letišti Northeast u Philadelphie a večer jsme strávili s Kevinem Mc Namarou, který nedávno publikoval skvělou knihu o našich legionářích v Rusku. Studovali jsme možnosti letět dnes do Washingtonu, ale bohužel jsme zjistil, že security požadavky jsou natolik tvrdé, že je nelze takto zvládnout. Museli bychom mít registraci, je zpracování trvá nějaký čas a také absolvovat kurz na bezpečnostní postupy. Takže Washington zůstane bohužel nesplněný. Dneska tedy chceme přeletět město Filadelfie a pokračovat na letiště First Flight v Kitty Hawk, kde létali bratři Wrightové. Pak do Charlestonu, kde chce Honza jít na kurz tance. Tam plánujeme také přespat.

11.9.2016

Podarilo se preletet a zdokumentovat Boston mesto, letiste i prominentni ostrov Martha's Vineyard. Nyni letime podel Long Island smerem k New Yorku. Pred pruletem New Yorkem sedneme na letisti Republic.

Pátek večer amerického času/dvě ráno sobota pražského – den 14. Právě jsme přistáli na letišti Bedford (KBED) v severním předměstí Bostonu.

Počasí dnes přálo a tak jsme uletěli přes 1700 km. Nafilmovali a nafotili jsme Detroit, Cleveland, Buffalo a Niagarské vodopády. Nálada dobrá, zítra se chystáme na Boston a New York. Ukončení expedice plánujeme na úterý večer amerického času.

10.9.2016

Niagara Falls vyfoceny v odpolednim slunci, mirime k Bostnu, letiste KBED, Hanscom Bedford

Detroit obleten. Pokracujeme nad pobrezim Ohia k destinaci Niagara Falls.

Po vzletu ze Schaumburgu a tesnem preletu Sears Tower pokracujeme k Detroitu. Na techn. mezipristani jsme si vybrali male letiste Oakland Southwest Y47. Planujeme prelet Detroitu a Niagara Fall Intl.

Dneska – čtvrtek, den 13 expedice se nám podařilo proletět z letiště International Falls přes Mineapolis do Chicaga a taky přeletět jeho střed.

Počasí nakonec nebylo tak špatné, jak jsme se obávali a tady v Chicagu je vlastně hodně teplo a svítilo slunce. Plánované bouřky se nekonaly. Plán na pátek zahrnuje přelet Detroitu a pokus o přelet Niagárských vodopádů. Po té chceme přeletět na východní pobřeží USA – ještě jsme se nerozhodli, zda k Bostonu nebo New Yorku. Museli jsme se ale rozhodnout neletět až do severovýchodního výběžku USA, protože počasí je hodně nejisté a my se potřebujeme do úterý dostat zpět na Floridu a program je stále hodně bohatý (New York, Philadelphia, Washington, Miami atd.).