Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Elektronické letenky získávají na oblibě

aktualizováno 
-
Pro cestující letadlem je to takový malý převrat: papírové letenky začnou být možná brzy na ústupu a nahradí je jejich elektronická verze. Například ve Spojených státech už »e-letenky« používá zhruba polovina všech pasažérů.

Oč se vlastně jedná? Rozdíl mezi papírovou a elektronickou letenkou je zhruba takový jako mezi poštou a elektronickou poštou. Cestující si potřebuje na letiště přinést pouze zavazadlo, kretitní kartu a průkaz totožnosti či cestovní pas. Itinerář cesty zasílají letecké společnosti většinou faxem nebo e-mailem. Elektronické letenky mají v oblibě především ti, kteří letadlem cestují často, protože je jednoduché pomocí telefonu provádět změny a odpadá chaotické hledání mezi jednotlivými letenkami, která z nich je ta správná. »Nepotřebuji se starat o to, zda jsem někde neztratil cestou na letiště svůj doklad,« pochvaluje si další výhodu jeden z uživatelů nové vymoženosti. Elektronické letenky zatím úspěšně dobývají především severoamerický trh, ale je zřejmě jen otázkou času, kdy se masově rozšíří do celého světa. Například společnost United Airlines, která má své ústředí v Chicagu, prodala v květnu tohoto roku 51 procent ze sedmi milionů vydaných letenek právě elektronickou formou. Letecké společnosti si od tohoto způsobu prodeje slibují značné finanční úspory, protože náklady na vydání letenky se tak snižují o její vytištění, zaslání a další operace, které se s její papírovou formou provádějí. »Papírové letenky jsou příliš pracné a zabírají zbytečně mnoho místa a času,« říká pracovník jedné z amerických leteckých společností. Elektronické letenky rovněž zrychlují odbavení na letištích, přestože si cestující zatím stále musejí vystát frontu na odbavení zavazadel a palubní vstupenku. l

Autor:


Témata: Letadlo


Nejčtenější

Specialized Turbo Vado 4.0
Jak se přilepit hobíkovi na záda. Test elektrokola do města i na výlet

I největší skeptici už vidí, že expanzi elektrokol nic nezastaví. Po velkém průlomu v Německu, Rakousku a Švýcarsku v uplynulých letech definitivně zasahují i...  celý článek

Provensalské Grasse je hlavní město francouzských parfémů
Kde nos potřebujete víc než oči. Výlet do města, kde voní každá ulice

Letní návštěva jihofrancouzské Provence se nemusí omezit jen na notoricky známá místa a přímořská letoviska. Vyrazte pár kilometrů do vnitrozemí, kde se mezi...  celý článek

Typický obrázek z německé Rujany: plážové „domečky“ jako ochrana před stálým...
Hrachovka z pytlíku, vlny studené. Jak se za Československa jezdilo k moři

Praotec Čech nás zavedl do středoevropské kotliny, rok 1918 nás v ní hranicemi uzavřel. Výsledek: nemáme moře. A přece jsme po jeho vlnách vždycky toužili....  celý článek

V červnu 2016 byly otevřeny nové turistické stezky v Adršpachu.
Jak vyzrát na Adršpach. Fronty a přeplněná místa přenechte nezkušeným

Adršpašské skalní město praská ve švech pod náporem turistů a fronty se stojí na vstup do skal i na parkoviště. Jak z toho ven a současně si bizarní pískovcové...  celý článek

Další z rubriky

Šílený přístav v Bangladéši
VIDEO: Nás nedostanou. Kurz přežití v šíleném přístavu v Bangladéši

Bangladéšský přístav v Dháce je stejný jako celá země. Přelidněný, přeplněný, plný odpadků a boje o přežití. Míchají se zde staré bárky s moderními loděmi,...  celý článek

Provensalské Grasse je hlavní město francouzských parfémů
Kde nos potřebujete víc než oči. Výlet do města, kde voní každá ulice

Letní návštěva jihofrancouzské Provence se nemusí omezit jen na notoricky známá místa a přímořská letoviska. Vyrazte pár kilometrů do vnitrozemí, kde se mezi...  celý článek

Tanečník ze Sepiku je připravený na kulturní show v Madangu.
My máme hodinky, oni mají čas. Co udělají mobily s Papuánci?

Martin Soukup letos dostal cenu Neuron, udělovanou nejlepším vědcům. Mimo jiné za to, že sleduje, jak žije asi patnáct set lidí v odlehlém údolí ostrova...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.