Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


VIDEO: Elektrokolo v testu porazilo celoodpruženého „horáka“

aktualizováno 
Pokusili jsme se o jednoduchý populární test. Postavili jsme proti sobě v jízdě do kopce elektrokolo se sportovní dívkou a pak jednou závodní horské kolo a podruhé kvalitní celoodpružené kolo vždy se závodním jezdcem v sedle. Výsledek nás docela překvapil. Elektrokolo jednou jen těsně prohrálo, podruhé zvítězilo na celé čáře.

Jsou elektrokola vůbec k něčemu, nebo je to jen módní vlna, která brzy opadne? Cykloveřejnost o tom vede nekonečné spory.

Fotogalerie

Rozhodli jsme se proto zkusit, jak elektrokolo (na kterém se ale musí šlapat, elektromotor pouze usnadňuje jízdu) pojede do dlouhého, relativně prudkého kopce. Proti němu jsme postavili jednou ryzí závodní mtb s karbonovým pevným rámem, podruhé velmi kvalitní celoodpružené mtb "do každého terénu".

Zatímco do sedla elektrokola jsme posadili českou reprezentantku ve fourcrossu Terezu Votavovou, na kolech s vlastním pohonem proti ní nastoupil český závodník v kategoriích crosscountry a maraton Jakub Šilar.

Použitá kola

Elektrokolo: Giant Aspiro Hybrid 1, cena: 47 999 korun

Závodní mtb s pevným rámem: Giant XTC Composite29er individuálně osazený, cena rámu: 29 999 korun (se závodním osazením je přibližná celková cena kola přes 100 000 korun)

Trailové celoodpružené mtb: Giant Trance X, cena přes 40 000 korun

Výsledek? Těžké městské elektrokolo i s podstatně slabším jezdcem v sedle se ukázalo víc než důstojným soupeřem. Tereza v souboji na kilometrovém kopci Mezivrší v pražském Braníku se zhruba až 15procentním stoupáním nejprve těsně podlehla Jakubovi, když sedlal své karbonové závodní kolo. Při druhém testu, když jel Jakub na kvalitním celoodpruženém biku, pak Tereza jasně vyhrála asi o 100 metrů.

Krátce po startu si Jakub vždy udělal relativně slušný náskok. Čím delší byl ale kopec a čím víc se oba blížili k cíli, tím získávala navrch Tereza se svým elektrokolem a jeho strojovým chodem.

Elektromotor ukázal své přednosti a také v prudkém kopci pomohl Tereze jet rychlostí kolem 20 km/h. To už bylo i na špičkového závodníka příliš.

Víme, že jsme tak trochu srovnávali nesrovnatelné. Přesto se nám myslím jasně potvrdilo, že elektrokolo není jen pouhou hračkou. Sprinter z něj nikdy nebude, ale tomu, kdo nemá kondici, je starší nebo třeba v rekonvalescenci, může výrazně pomoci a ulehčit pohyb zejména v kopcovitém terénu.

Autor:


Témata: Braník, hračky, Maraton


Nejčtenější

Turisty na Mallorce vyděsil žralok modrý (25. června 2017).
Dezorientovaný žralok vyděsil turisty na Mallorce, experti ho utratili

Paniku na španělském ostrově Mallorca způsobil o víkendu žralok modrý, který připlul velmi blízko k několika plážím plných turistů. Podle španělského listu El...  celý článek

V květnu letošního roku oslavil David Glasheen oficiálních 20 let svého pobytu...
Bývalý milionář žije 20 let na osamoceném ostrově

David Glasheen měl všechno, po čem moderní člověk většinou touží. Během propadu akcií na newyorské burze v roce 1987 ale přišel o vysokou sumu peněz a postupně...  celý článek

Horní stanice rotující lanovky na Monte Baldo
Jeskynní vodopád, elektrárna nebo dinosauří stopy. Nej místa u Gardy

V okolí jezera Garda najdete spousty pozoruhodných míst, Pokusili jsme se vybrat několik z nich, zejména v jeho severním cípu, která rozhodně stojí za...  celý článek

Velký bariérový útes, obrazem
Velký bariérový útes má hodnotu 996 miliard korun, tvrdí studie

Finanční hodnota Velkého bariérového útesu po započtení nejen ekonomických, ale i sociálních či ikonických hledisek činí 56 miliard australských dolarů (996...  celý článek

třesoucí se letadlo
VIDEO: Airbus se musel vrátit do Austrálie, třásl se jako stará pračka

Nedělní let společnosti AirAsia do Kuala Lumpur se musel kvůli technickým problémům vrátit zpět do Austrálie. Kapitán se rozhodl stroj otočit nad Indickým...  celý článek

Další z rubriky

S helmou nebo bez?
Test cyklistických helem od ADACU. Nejdražší neznamená nejvíce bezpečná

Cyklistická sezona je v plném proudu a s ní i pády, boule, odřená kolena. Helma je dnes nezbytným bezpečnostním prvkem pro jízdu na bicyklu. Pro mladší...  celý článek

„Prosím vstupte!“ - historická brána Plzeňského Prazdroje
Cyklotoulky: do Plzně za pivem, architekturou, Hurvínkem i vědou

Plzni se nejčastěji říká „město piva“ nebo „město čtyř řek“ . My vám ji však chceme představit coby město jako stvořené pro jízdu na kole. V následujících...  celý článek

Opravárenská sada s knoty Sahmurai Sword pro bezdušové pláště
Saganovo kolo, super zvonek, grafen... Zajímavosti veletrhu For Bikes

Na osmém ročníku největšího cyklistického veletrhu ve střední Evropě se letos sešla spousta novinek a zajímavostí. Vybrali jsme pro vás z pražské akce několik...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.