Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


VIDEO: Elektrokolo v testu porazilo celoodpruženého „horáka“

aktualizováno 
Pokusili jsme se o jednoduchý populární test. Postavili jsme proti sobě v jízdě do kopce elektrokolo se sportovní dívkou a pak jednou závodní horské kolo a podruhé kvalitní celoodpružené kolo vždy se závodním jezdcem v sedle. Výsledek nás docela překvapil. Elektrokolo jednou jen těsně prohrálo, podruhé zvítězilo na celé čáře.

Jsou elektrokola vůbec k něčemu, nebo je to jen módní vlna, která brzy opadne? Cykloveřejnost o tom vede nekonečné spory.

Fotogalerie

Rozhodli jsme se proto zkusit, jak elektrokolo (na kterém se ale musí šlapat, elektromotor pouze usnadňuje jízdu) pojede do dlouhého, relativně prudkého kopce. Proti němu jsme postavili jednou ryzí závodní mtb s karbonovým pevným rámem, podruhé velmi kvalitní celoodpružené mtb "do každého terénu".

Zatímco do sedla elektrokola jsme posadili českou reprezentantku ve fourcrossu Terezu Votavovou, na kolech s vlastním pohonem proti ní nastoupil český závodník v kategoriích crosscountry a maraton Jakub Šilar.

Použitá kola

Elektrokolo: Giant Aspiro Hybrid 1, cena: 47 999 korun

Závodní mtb s pevným rámem: Giant XTC Composite29er individuálně osazený, cena rámu: 29 999 korun (se závodním osazením je přibližná celková cena kola přes 100 000 korun)

Trailové celoodpružené mtb: Giant Trance X, cena přes 40 000 korun

Výsledek? Těžké městské elektrokolo i s podstatně slabším jezdcem v sedle se ukázalo víc než důstojným soupeřem. Tereza v souboji na kilometrovém kopci Mezivrší v pražském Braníku se zhruba až 15procentním stoupáním nejprve těsně podlehla Jakubovi, když sedlal své karbonové závodní kolo. Při druhém testu, když jel Jakub na kvalitním celoodpruženém biku, pak Tereza jasně vyhrála asi o 100 metrů.

Krátce po startu si Jakub vždy udělal relativně slušný náskok. Čím delší byl ale kopec a čím víc se oba blížili k cíli, tím získávala navrch Tereza se svým elektrokolem a jeho strojovým chodem.

Elektromotor ukázal své přednosti a také v prudkém kopci pomohl Tereze jet rychlostí kolem 20 km/h. To už bylo i na špičkového závodníka příliš.

Víme, že jsme tak trochu srovnávali nesrovnatelné. Přesto se nám myslím jasně potvrdilo, že elektrokolo není jen pouhou hračkou. Sprinter z něj nikdy nebude, ale tomu, kdo nemá kondici, je starší nebo třeba v rekonvalescenci, může výrazně pomoci a ulehčit pohyb zejména v kopcovitém terénu.

Autor:


Témata: hračky, Maraton


Nejčtenější

Fotografie z přechodu Hillaryho schodu v roce 2009
Poslední překážka na Everestu je minulostí, Hillaryho schod zkolaboval

Výstup na Mount Everest už nikdy nebude stejný. Horolezci potvrdili, že těsně pod vrcholem se zhroutil takzvaný Hillaryho schod, masivní kus skály, který byl...  celý článek

Když bude pršet moc, zajeďte si na výlet do Volterry.
Když v Itálii leje, okoukněte výheň pekelníka, domky skřítků a auta

Apeninský poloostrov je mezi českými dovolenkáři klasikou. Itálie je hodně rozmanitá a podél pobřeží najdete bezpočet míst, kde strávit dovolenou u moře. Kam...  celý článek

Červený sníh způsobují sněžné řasy.
Žádné boží varování, barevný sníh způsobují v Krkonoších sněžné řasy

Barevné sněhy, specialita polárních oblastí, jsou i v Krkonoších. Červený či zelený sníh způsobuje intenzivní růst mikroorganismů - sněžných řas. Od dubna do...  celý článek

Hester Stanhope přispěla k archeologickému objevování Blízkého a Středního...
O statečné Růženě a pobavených kanibalech. Jak cestovaly ženy v minulosti

Vášní poznat svět i touhou po exotice trpěly už naše prabáby. V divočinách Afriky, Asie či Jižní Ameriky jim šlo mnohdy o život. Co všechno ženy na cestách...  celý článek

V pevnosti Boyard, dlouhé 61, široké 31 a vysoké 20 metrů, konalo službu 250...
Historickou pevnost Boyard vlastnil i zubař, zachránila ji televize

Pevnost Boyard, která se ve tvaru oválného prstence zvedá uprostřed moře naproti francouzskému atlantskému pobřeží, proslavila po celém světě televizní hra. A...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.