Do Německa jezdí stále více Čechů

  • 3
Stále větší počet Čechů míří na svých zahraničních cestách do sousedního Německa. Většina z nich navštíví Bavorsko. Každým rokem také přibývá českých turistů, kteří v Německu přenocují. Tento potenciál se snaží mapovat Německá centrála pro turistiku (DZT), která působí v Česku už deset let.

1. února 1996 převzali spolupracovníci DZT své prostory v rámci Německo-české obchodní komory a zahájili činnost na českém trhu. Jeden z prvních výsledků spolupráce byla premiérová účast německého stánku na veletrhu Holiday World.

Další aktivity: 1997 seminář o Německu ve spolupráci s Goethe Institutem, 1998 prní účast na Německé cestovní burze (Deutschland-Reisebörse), na které se podílelo již 56 účastníků. V současné době se pravidelně konají v Praze roadshow DZT a Bavorsko. Tematické okruhy pro první desetiletí existence DZT v České republice byly EXPO a Bachův rok 2000: 20 cestovních kanceláří nabízelo zájezdy s tématem Bachův rok 2000 a konalo se sedm novinářských cest k tomuto tématu. Tento fakt snad dostatečně ilustruje úspěšnou práci DZT.

V roce 2001 změnila DZT svého partnera pro Českou republiku: od tohoto roku byla DZT začleněna do pražské kanceláře Lufthansa City Center. Od nového desetiletí vytvořila DZT silnější pouto k českému cestovnímu ruchu: Jestliže měla DZT v Praze v roce 2001 přibližně 300 kontaktů, v roce 2002 to bylo již přes 550 kontaktů.  Zároveň se podařilo oslovit mnoho důležitých koncových zákazníků z nejrůznějších skupin, (např. mládež s tématem "Cestování pro mladé" a účast na veletrhu pro volný čas "Sport Prague" v roce 2003).

Počet návštěvníků roste
Od 1. února 2004 působí DZT se sídlem v Praze také na slovenském trhu, kde má své zastoupení v Bratislavě. Oba trhy velmi získaly po vstupu obou zemí do Evropské unie a už v roce 2004 vzrostl počet přenocování českých hostů v Německu o čtyři procenta oproti roku 2003, což je o více než půl milionu. Tento vzrůstající trend se posílil také v roce 2005: v období leden až říjen vzrostl počet přenocování opět o 4,6 procent.

Také cesty Čechů do Německa vzrostly v roce 2004 o 3,8 procent na 1,1 milionu, ze Slovenska dokonce o 15,5 procent na 238 tisíc. Ještě silnější je pozitivní vývoj cest na dovolenou: Jejich počet vzrostl v roce 2004 z České republiky o 35,7 procent na 369 tisíc, ze Slovenské republiky o 11,3 procent na 69 tisíc.

Češi nejraději do Bavorska
Německo je již od samého počatku všech aktivit DZT na českém trhu nejdůležitějším cestovním cílem Čechů, v roce 2004 s celkovým podílem na trhu 19 procent. Nejoblíbenějším regionem českých cestovatelů v Německu je Bavorsko.

Také ze Slovenska směřuje většina zahraničních cest právě do Německa, celých deset procent z celkového počtu. Vedle Rakouska představuje Česká republika nejdůležitější trh v příjezdech do Německa.

DZT chystá web i e-book
K současným a nejaktuálnějším aktivitám DZT na českém a slovenském trhu patří vývoj vlastního e-booku o Německu a tvorba vlastních internetových stránek v češtině, které by měly být v provozu od konce roku 2006.

Dalšími prostředky informování o možnostech a nových nabídkách v rámci Německa jsou každé dva měsíce rozesílané cestovní typy, pořádání tiskových konferencí, rozhovorů, studijních cest pro novináře a agenty či vydávání vlastních publikací a brožur.