"Tato varianta by ale pro České dráhy znamenala více než sedmimiliónovou roční ztrátu," upozornil Kuttner. Podmínkou obnovy je podle něj tedy nalézt způsob, jak ztrátu vyrovnat. České dráhy by chtěly, aby alespoň část hradil Karlovarský kraj a
město Horní Slavkov, které jednání o obnově trati vyvolalo. "Jelikož dodnes není vyjasněna otázka financování krajů, nebude kraj zřejmě moci přispět žádnou částkou," upozornil Kuttner.
Kraj podle něj ale obnovení trati podporuje. Z jednání představitelů Českých drah a zástupců Karlovarského kraje vzešly čtyři varianty další budoucnosti trati. kromě úplné rekonstrukce jako další variantu České dráhy připouštějí provizorní opravu za přibližně 36 miliónů korun, která by si však v budoucnu vyžádala vyšší náklady kvůli ztrátám z nezbytného omezení rychlosti i hmotnosti vlaků.
Proti další variantě úplného zrušení trati jsou jak zástupci Karlovarského kraje, tak dotčených obcí, zejména Horního Slavkova. "Nedovedu si v praxi představit ani poslední možnost, předání trati za symbolickou cenu. Pochybuji, že by o to někdo
projevil zájem," dodal Kuttner. Na patnáctikilometrové trase v členitém terénu vlak projíždí čtyři tunely, čtyři kamenné viadukty a dva ocelové mosty, míjí nejstarší českou porcelánku v Údolí na Sokolovsku i vzácný gotický hrad v Lokti. Trať byla vybudována v letech 1895 až 1901.