- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Souhlasim s tim, ze chorvati davaji prukazy skoro na pockani... je to o businessu: cim vice prukazu, tim vice pronajmu atd... ja si radeji udelal prukaz pekne v prilivovych proudech v Britanii a nemuzu na kurz dopustit. Britanie a konkretne RYA je fakt super, pripravi na ruzne situace, ktere v chorvatsku nezazijete
Když čtu takové články, jdemi mráz po zádech. Školení na jachtě v Polsku, na Baltském moři, které mámza sebou trvalo jeden týden – teorie i praxe, pak písemné zkoušky, manévry v přístavua na otevřeném moři manévry „člověk přes palubu“. Rádiotelegrafický operátor sedělá zvlášť jeden, nebo dva dny a pak se jde ke zkoušce a tak to mábýt. Potom praxe jako člen posádky a teprve potom si hrát na kapitána. Pozdravuji
Nesmysl. Ja delal kapitanske zkousky primo. Chorvatsku. Je to jak ridicak, mozna lehci. Calreg je strasne easy, vicemene pravidlo prave ruky a klid.....
Nutno dodat, že v Chorvatsku se průkaz dá získat za 2 dny,ale pokud neumíte chorvatsky, německy nebo anglicky, máte smůlu.
Není třeba. Byla jsem připravena skládat v angličtině, ale zkoušející mluvil jen chorvatsky. Chorvatsky neumím, ale v rámci přípravy na zkoušku se člověk stejne naučí všechny jejich pojmy (neb mapy jsou v chorvatstine), a je to slovanský jazyk, takže otázky jsem víceméně rozuměla. Svetionik crveny blieskavy rozumíte i bez slovníku. Navíc víte, na co se budou ptát, a pak radio je z povahy věci anglicky.
Pan Zindulka je urcite zkuseny moreplavec, ale to o tech zkouskach si mohl odpustit. Uz jenom tim, ze naznacuje, ze to nekoho nauci za 4h tu zkousku degraduje. Jiste je ale na odpovednosti kazdeho, jak s takto lehce nabytym prukazem nalozi. Ja jsem musel mit praxi, zkousky jsem delal z meteorologie, z techniky ovladani lodi(druhy lan, uzly, typy lodi, konstrukci lodi, trim plachet, kotveni), z navigace, ze zdravovedy a Colregu. Na kazdy predmet priprava a ustni zkouska, jak na vysoke. Take vetsina zkousejicich byla z rad VS profesoru. Techniku me zkousel Pepa Dvorsky (La Grace). A zvlast jsem na uradu v Praze delal prukaz radiooperatora. Skripta byla celkem tucna a latka nezazivna, za ctyri hodiny ani toto. Chorvatske papiry jsou asi lehci, ale i tak pristupuju k plavbe a k mori vzdy s respektem. Prece jen jsem zelenac, ktery je na mori tyden nebo dva v roce. A s tou melcinou neli stesti, jak nekomu hodite lano a prijmete pomoc, muze po Vas zadat cenu v hodnote lodi, o kterou byste treba jinak na utesech ci melcine prisli...
Jo a ta navigace vlastne byla i pisemna. Uz nevim presne, ale 20 min to bylo urcite. Navigacni priklad. Urcit polohu z nameru se zapoctenim deklinace, deviace atd. Samozrejme pisu o pobrezni plavbe, o terestricke navigaci...
Moc hezký článek - minulý rok jsem byli dvakrát . Jednou s rodinou, jednou s přáteli. Ne teda s p.Zindulkou, ale s Inspira Sailing, s kapitánem Lukášem. A taky to bylo dobrý, na podzim se chystáme na Seychely, už je to připravené a zatím to vypadá jako ráj na zemi :-) S rodinou s dvěma malými dětmi jsme byli přávě v Chorvatsku ve Střední Dalmácii a bylo to naprosto úchatné. Spoustu ostrůvků, příjemní lidé, zapomenuté zátoky a pláže. Zejména ostrov Lastovo nás totálně dostal svou rozmatinou přírodou a atmosférou. Pak jsme byli s kamarády na Elbě. Úplně neco jiného - oproti Chorvatsku jiná liga. Ten ostrov má snad všechno včetně úžasného potápění, písečných pláží a luxusního prosecca. A je to kousek n a kafe na Korsiku :-D Jen teda nevím...kapitán nás ve volných chvílích seznamoval s věcmi ohledně námořního jachtingu včetně právě navigace a pod. .. ale za 4 hodiny nalejvárny si fakt neumím předstvit, že bych byl schopný zkoušky fungovaně složit :-D
Znám ho osobně, zkoušky jsem jsem v Chorvatsku dělal, tohle mu věřím, zkouší se dokola jen pár otázek...
Třeba pokud jde o radiotelegrafii, tak stačí umět zopakovaz papa romeo echo mike uniform delta alfa :)
Souhlasím... za 4 hodiny nemůže naučit celou námořní navigaci plus pravidla pro potkávání a míjení včetně zdravovědy . mj. Pokud je součástí chorvatského průkazu i Operátor radiotelegrafické pohyblivé služby ( papíry na vysílačku - které se u nás skládají na Českém telekomunikačním úřadu ) tak je to nesmysl. V tomto případě pán naučí autoškolu za 1,5 h a můžete na Magistrát dělat sk. B a T