Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za dva roky bez pumpičky. Propracovaný cyklo koncept přijde v roce 2019

Už za dva roky by se měla na trhu objevit propracovaná koncepce bezvzduchových pneumatik pro jízdní kola, které nevyžadují žádné huštění. Projekt Air Free Concept od společnosti Bridgestone je výsledkem několikaletého vývoje, mnohem jednodušší konstrukci pneumatik už nyní používá půjčovna kol v Šanghaji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M16i15c11h40a65l 42K28u71c94h16t12a 6143954194192

Je to řešení pro cyklisty, kteří kolo používají jako občasný dopravní prostředek do hospody, do konzumu, s hráběma na pole, případně pro "kavárníky" kteří se demonstrativně projíždějí na kole v sáčku a výhradně po cyklopruzích, které všem ostatním (včetně normálních cyklistů, protože například pražské cyklopruhy jsou vyloženě životu nebezpečné) otravují život. Pro nás, kteří bereme cyklistiku jako sport a zábavu je to nepoužitelné, protože není možné (úpravou tlaku) měnit vlastnosti pneumatiky podle momentální potřeby. Doufám že jsem majorovi Zemanovi níže udělal radost.;-)

0/0
9.6.2017 11:34
Foto

P96a11t83r22i88k 63C85h77r75z 4668879862759

Bezvzduchové pneumatiky není nic nového, ani přelomového. Je zde voštinová konstrukce http://technet.idnes.cz/bezdusova-kola-armada-0t7-/vojenstvi.aspx?c=A131119_143258_veda_mla nebo plnění pěnou místo vzduchu https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/ruzova-kola-se-meni-z-aktivity-nadsencu-v-byznys-zdrazuji-a/r~a694c7b010b211e782e8002590604f2e/, ale zatím to vždy někde narazilo. Zejména cenou, jízdním komfortem, váhou, valivým odporem,...

0/0
19.5.2017 22:54

V97i75k10t69o66r 55Š24e94d16i61v31ý 8706281260966

A když se ojede vzorek, vyměním místo pláště rovnou celé kolo.

+1/0
18.5.2017 17:45

A14n55t76o76n79í81n 36H92r25b26e98k 9978481274235

Nevím kolik je tady pamětníků.

Za války byly četné pokusy s náhradou pneumatik a duší u kol. Nejjednodušší metodou bylo jezdit na ráfkách, což v terénu a na asfaltu celkem šlo. Druhou používanou metodou byla stará kropící hadice, jejiž konce se spojily menší hadicí a která se připevnila izolačkou na ráfek. Jenomže izolačka se brzy prodřela a bylo ji nutno často obnovovat.

Poměrně složitou metodou bylo použití řady skládaných gumových profilů, které se vyřezávaly ze starých pneumatik a měly výstupky pro uchycení na ráfek. Posledním výkřikem byly skládané dřevěné profily s výstupky na uchycení na ráfek, které se dokonce vyráběly továrně.

Nic nového pod sluncem.

0/0
18.5.2017 17:44

P63e66t65r 27S11v38o60b87o18d89a 3568869364

Já tedy do lesa hustím méně než na silnici.Měnit gumy,to by se mi asi nechtělo.:-)Na nějaké popojíždění po městě asi ok.

0/0
18.5.2017 17:18

O82n67d24ř83e17j 18Z11e95m84a61n 5930594808769

Až u toho půjdou měnit jízdní vlastnosti, jako klasické pneumatiky, potom to bude mít větší smysl.

0/0
18.5.2017 16:57

V11á31c48l41a59v 38S49v43o29b42o66d37a 3871249970880

mno a kolik taková pneumatika bude vážit?

0/0
18.5.2017 15:08

H50o95n24z21a 19Z18e17m97a11n 6628658282145

Kde jsou dneska všichni internetoví odborníci na všechno, kteří nám vysvětlí, že tohle je totální blbost, za kterou může EU a že jediná správná vývojová větev je protektor z Penny který mají už deset let na svém Bavoráku? Jsem zklamán, jak upadá úroveň diskuzí na iDnes, za to může určitě Kalousek.

+4/−2
18.5.2017 10:14

V85á87c26l79a88v 29H38o79s49c23h 8666928262391

nudnej.

+3/−1
18.5.2017 11:48
Foto

I35v68o 18C29h59u98d70o49b84a 9500726781104

no spíš Zeman;-D

0/0
20.5.2017 6:07
Foto

I67v82o 22C54h51u61d27o49b53a 9470976181744

spíš Zeman;-D

0/0
20.5.2017 6:07

J32a57r79o83s85l49a98v 87P47e12l91d25a

Uživatel požádal o vymazání
0/0
18.5.2017 9:19

E43r62i22k 19S25a22n15e16t83r37i87k 4948270490774

A k sade ešte bombičkovú pumpičku.

0/0
18.5.2017 9:46

J41i27n93d33ř96i12c28h 86M63i45t51t84e40r 6964745661786

Já jezdím i v terénu a duši prorazím několikrát za sezonu. Když to valíte z kopce 60 km/h po lesní cestě s kameny, dostane to ránu a je to hned. Vozím náhradní duši a pumpičku.

+4/0
18.5.2017 9:49

D39e51n11i37s 47H41u24m79l 4852885145176

Ja prorazim 1-2x za rok, hlavne u zadniho kola je to hrozne spinava prace

0/0
18.5.2017 9:54

V11á51c67l54a75v 90S44v82o15b61o96d21a 3361789280460

můj rekord je 4x proseknutá duše v jednom dni... asi každej nejezdí jen po silnici :-)

0/0
18.5.2017 15:11

V47l36a91d97i45m93í89r 11L46o26u47d17a 8437917936262

Spíš "Za dva roky bez pumpičkářů". To by bylo zajímavější. A zůstanou jen slušní cyklisté...

+1/−1
18.5.2017 8:30

P44a94v90e75l 92V94i23t69v15a80r 7792129726829

Kéž by, z pumpičkářů se stanou cyklofašisti :-)

0/0
18.5.2017 18:17

J89a10k14u31b 80Š50a94f24a16n64d34a 7305467411981

No nevím.

1. Na jednu stranu píší, že mají o 5% menší valivý odpor a na druhou stranu že se více zahřívají. Jak to vysvětlit? Snad jenom tím, že se hůře chladí. Ale to se mi vzhledem k mnohem většímu povrchu nezdá.

2. Co to bude dělat, až s tím zajedu do sněhu nebo bláta? Jak to kolo vyčistím, aby mi to neházelo?

+1/−1
18.5.2017 8:27

H50o66n70z65a 16Z44e43m83a14n 6768428542225

To si vážně myslíte, že ta pneumatika bude vypadat jak ta na obrázku? Vás nenapadlo, že by to mohl být jen řez aby demonstrovali vnitřní strukturu?8-o

0/0
18.5.2017 10:15

J94a72k21u98b 11Š42a94f65a66n48d76a 7875617191741

Na těch reálných fotografiích rozhodně jen řez není. Třeba na tom kole v Číně.

+1/0
18.5.2017 10:16

H53o44n93z54a 56Z98e48m73a44n 6688888772225

A pokud jste četl článek, tak jste si zajisté všiml, že to kolo z Číny je jen na kolenou vyrobený pokus s nalepenou děravou gumovou obručí a nemá to nic společného se seriozním vývojem pneumatikářů...

0/−1
18.5.2017 11:01

M67i58c19h85a76l 82F24r14ý32d39a 1642789913312

Vy jste asi hodiny fyziky vynechával

0/0
18.5.2017 11:16

J61a14k60u90b 62Š10a48f38a56n77d92a 7795767361831

Proč? Máte jiné vysvětlení?

+1/0
18.5.2017 13:46
Foto

O42n85d43r82e84j 78V88a65l61o82u39s78e19k 4740511717911

Nemá, jen pindá

0/0
18.5.2017 18:06

Z52d47e57n21ě44k 29W59e31r44n73h77a42r59t 6927505372708

Koncepty takových pneumatik se objevují už hrůzu let, vždycky s bombastickými titulky, jak je to úžasné a že už brzy na tom budeme všichni jezdit. No a furt nic...

+2/0
18.5.2017 7:30

J49a54r84o88s36l68a77v 74Š81m80e86j58d75a 8452139409440

To zase přibude plastového odpadu. Na planetě smetišť je ho totiž stále málo..........

+1/0
18.5.2017 7:20

B68o42h16u34m21i51l 68S14t52e29j95s24k34a22l 5893344341843

V článku píší: "Kromě pohodlnější údržby je motivem pro vývoj i ekologie." Ale v čem je spousta plastových lamel ekologičtější než dutá "hadice" se radši nerozepsali. ;-D

0/0
18.5.2017 13:55

J25a13r24o76s65l75a33v 85K52a23d27l14e39c 5191989522681

R^

0/0
18.5.2017 7:14

J39a85r11d44a 11Č64e92j21k44a 6658845564561

Loukoť a paprsek nejsou totéž.

+2/0
18.5.2017 2:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.