Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česko má nový cyklistický hit. Poptávka po elektrokolech prudce roste

V letošním roce se podle odhadů prodá až 50 tisíc elektrokol, poptávka tak meziročně vzroste až o 50 procent. Nové modely si můžete prohlédnout v pražských Letňanech, kde dnes začíná cyklistický veletrh For Bikes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L89u92k83á64š 67R92í45d68l 7497655857817

Proč ne. Ebike si vás stejně jednou najde až bude ten správný čas :D hlavně se naučit včasně reagovat při té rychlosti :)

0/0
10.5.2017 22:10

J54a33n 30T45a47r20a77b89a 4406986339719

Elektrokola jsme si s manželkou pořídili pred 2 lety, její má baterii 11Ah, moje 15Ah a díky pomoci motoru v kopcích jezdíme ca 10x víc než předtím na klasice. Podotýkám že jde o kola, kde se musí šlapat a motor dle nastavení jen více či méně pomáhá, ne o čínské samojezdy. Výdrž baterie je kolem 100km.

0/0
3.4.2017 7:42

A72n92t76o30n15í15n 95S60e45b80e85r71a 7763358950269

Ja treba ujedu na jeden zatah na obyc kole 50 km. Ale do vetsiho kopce to moc nedavam. To vetsinou taham kolo. Takze motor na pomoc v kopci bych bral.

0/0
2.4.2017 9:04

R58o73b21e81r40t 27P61e73l30n86á56ř 3898231514

Na elektrokole jsem jezdil uz v roce 2009, tehdy na to kazdy koukal jako na UFO. Bohuzel baterie jsou stale nesmyslne drahe a cena 30tis je pro vetsinu lidi prilis vysoka. Elektrokolo se da pritom snadno udelat z jakehokoliv obycejneho kola a cena prestavby je vyrazne nizsi nez onech 30tis. Pripadnym zajemcum bych doporucil treba firmu i4Wifi kde se daji potrebne komponenty koupit za rozumne penize.

Pocitejte vsak s tim ze baterie vydrzi zhruba dva roky a je treba se o ni starat (nenechavat ji vybitou v mrazu a pod.). Pomerne slusne elektrokolo se da postavit i s pouzitim olovene baterie 7Ah/36V a motoru 250W s planetovou prevodovkou. Nejede to sice extra rychle ale vzhledem k nakladum je to idealni kompromis.

0/0
1.4.2017 11:16

J25a27n 10K16l43o62c 3867480179139

My jsme si s manzelkou poridili elektrokola z www.lovelec.cz a maximalni spokojenost. Kdo jeste elektrokolo nevyzkousel tak nepochopi ty nove moznosti.

+1/0
1.4.2017 9:59

L84u98k20á77š 97Š33m28a88h46e65l 2177984812704

Já používám místo kola koloběžku. :-) Nebolí z toho pozadí a díky tomu, že pohyb na ní víc odpovídá běhu, ujedu víc.

0/0
1.4.2017 8:29

J97á52n 15K29o39t90ú62č 2806434458746

ale zas je kolobežka výrazne pomalšia než kolo...

0/0
2.4.2017 5:39

J51a19r88o85s87l23a73v 73B11e13n42d92a 3420846821313

jednoduchy, protoze se nam nechce slapat :D nejen deti kynou, a nechteji telocviky:D

0/0
1.4.2017 7:47

E90l41i79š27k73a 94K86u13č70e34r67o73v66á 7199572113873

mně se to zdá furt moc drahé

+10/0
31.3.2017 21:09

M21i45r14e25k 71T63u14r65e88č37e23k 4683822790482

Prestoze se jedna sice o velmi slabe, jednoduche ale porad jakesi motorove vozidlo, ktere nepotrebuje: benzin, ridicsky prukaz, registraci, technickou kontrolu, SPZ, pojisteni. A v pripade slabych nebo vybitych baterek se furt dojede slapanim. Prece jenom tyto vyhody castecne ospravedlnuji jeho cenu...

+1/−1
31.3.2017 22:38

A59n81t62o68n49í87n 47S47e64b27e24r55a 7633268100259

Pivo si na tom stejne dat nesmis...

0/0
2.4.2017 9:31

J31i56ř38í 69T21o67m44e35š 5522520143152

S úplně vybitou baterií se na tom moc jet nedá, stav nabití se musí dost hlídat.

0/0
14.4.2017 22:55

J22a16n 64P21e51c14h 6147279316196

Na vesnici pro cloveka 70+ proc ne...

+1/0
31.3.2017 18:08

J33i93ř30í 58K60o55c62u87r44e41k 6985524575248

Takže do práce jedině na mopedu! :D

0/0
31.3.2017 19:33

J44o23s16e39f 58H63a37l80o 1815369228227

Koupil bych to rodičům v důchodu nebo babičce, ale nechápu, jak i to může koupit mladý zdravý člověk.

+10/−7
31.3.2017 17:53

E19l38i41š16k47a 90K37u36č78e18r64o14v56á 7909212523603

protože nežijete v krajině s výrazněji modelovaným terénem. místo 25 km bych tak v klidu najezdila svých dříve obvykllýcch 50-75. zvětšíte si akční rádius.

+4/0
31.3.2017 21:10

Z51u14z22a55n50a 88B50e36n35d21o80v21á 2296292483258

Já teda nevím, jak to přesně funguje, ale jak se znám, vozila bych si zadek co by motor dovolil. Takže radši ne

0/0
1.4.2017 9:28

R96o17b15e29r44t 92P20e87l31n94á86ř 3978171404

Pro mladyho zdravyho cloveka to ma taky vyznam. Jizda na elektrokole je zabavna, chce si to vyzkouset.

+1/0
1.4.2017 11:22

J19á40n 32K98o66t67ú49č 2896784228796

keby ste sa zamysleli, určite prídete na milión možností. Napríklad je to vhodné na cesty do práce, ak sa tam človek nemá možnosť osprchovať. Menšie náklady než cestovanie autom, žiadne problémy s parkovaním, žiadna tlačenica v MHD alebo čakanie na spoje...

0/0
2.4.2017 5:53

M40i95c12h21a23e52l 79R38a68d13a 4260607898696

Ve světě je hit jinde, kvůli pasivitě jízdy na elektrokolech přecházejí uživatelé na elektrické jednokolky, na kterých jízda připomíná lyžování a velmi aktivně pracuje celé tělo. V tuzemsku se zažil pojem E-MOTION a zmiňovaná ALZA má pěknou nabídku, i když například v Plzni je možné najít lepší podporu a někdy i ceny.

0/0
31.3.2017 17:53

J73o20z34e90f 59K82o20s67t42e70l79a58n55s84k42ý 8325252619676

Tiež uvažujem o horáku s elektromotorom. Okolo mesta sú samé kopce a ja už dávno nemám 20. Takže menšia či väčšia pomoc od elektromotorčeka by sa mi hodila.

Ale cena 3.000 € je pre mňa zatiaľ vysoká...

+6/0
31.3.2017 16:52

J63á54n 80K28o70t73ú89č 2136144848866

Ale kde, dá sa zohnať aj lacnejšie. Samozrejme, záleží na tom, aké má kto nároky. Niekto dokáže dať 3000e aj za normálny bicykel bez motora. :-)

0/0
2.4.2017 5:38

P47ř13e28m87y78s85l 91Č58u27l28í89k 8970313452940

..aby kolo dojelo co nejdále, proto musí zůstat dlouho nabité,“ uvedla Patricie Šedivá z e-shopu Alza.cz.

Lépe to opravdu říct nešlo?

+14/0
31.3.2017 15:18

J73a12k24u66b 88K80o38s 3946132450444

Hm, pred časem už vynalezli kolo bez šlapání, který jede podstatně líp a dojede mnohem dál. Říká se tomu motorka.

+8/−11
31.3.2017 15:07

J86á54n 96K32o30t39ú52č 2906784698916

Bože, to je perla. Tak si kúpte motorku, nikto vám nebráni.

0/0
2.4.2017 5:40

A83n14t95o71n69í64n 28S58e65b54e67r59a 7323248320569

No motorka v beznem provozu je o dost nebezpecnejsi nez kolo kolo na cyklozresce a v lese. Na motorce jsem jezdil 5 let ale ted uz bych do toho nesel. Tech mrtvych motorkaru je kazdy rok uz i beze mne dost.....

0/0
2.4.2017 9:37

J90i44ř66í 83E11n34g87l69i37š 1875759985281

No tak teď už na elektrokole vyrazí kdejaká lemra a bude třeba budovat kapacitnější cyklostezky.

+5/−2
31.3.2017 14:08

J60a52n21a 20N76ě40m53e12č70k32o72v50á 3443854211726

Sezóna elektrických kol a taky motorů na cyklostezkách. Bruslaři a běžci polykající zplodiny vám všem velmi děkují, přesně proto jezdit do přírody chodíme :-/

0/−9
31.3.2017 14:07

P31e50t40r 85H72o68r88á53k 1809323559264

Jaké myslíš motory? Z těch elektrokol?

+13/0
31.3.2017 14:24

V30á71c51l13a74v 46P55o77l37á15š29e52k 9106820501107

Z elektrokol jdou nějaké zplodiny?

+3/0
31.3.2017 16:15

N79o71r37b13e47r39t 51Š25t17ú19r 2736795301642

Rozvedte myšlenku prosím. To me fakt zajímá.

+6/0
31.3.2017 16:28

O93n55d67ř12e98j 94Č84a27p72k16a 6801901293304

Že se kromě elektromotorů ještě dělají přídavné benzínové motorky na kola a koloběžky, taková malá uřvaná mrcha jak z pily nebo křovinořezu... no a většinou je to dvoutakt, takže vůně trabanta zaručena :-)

+4/0
31.3.2017 21:18

J66á88n 85K91o95t61ú50č 2436914148116

To bol "hit" v 90. rokoch, ale naživo som to videl len jediný raz. Že by toto leto boli cyklostezky zaplavené bicyklami s pomocnými spaľovacími motormi, to pochybujem.

+1/0
2.4.2017 5:59

N23o62r76b32e54r81t 60Š31t69ú13r 2306565241652

Pro důchodce a invalidní to beru. Ale posadit se na to jako zdravý člověk? Za pár let snad budou mít lenoši v posilovne elektro přístroj na bench ;)

+21/−14
31.3.2017 13:24

P77ř92e98m80y17s81l 79Č49u65l32í20k 8570323462370

Jako zdravému člověku vám to umožní delší dojezd a zpřístupní oblasti, kam byste se nedostal. Například, když máte překonat dlouhé prudké stoupání, kopcovité trasy a pod. Já po rovině asistenci vypínám, vydám stejně energie jako dříve, jen jezdím delší a zajímavější trasy.

+15/−1
31.3.2017 15:28

N60o92r42b14e35r75t 50Š13t65ú50r 2456775701722

Kopce miluju. Vaše volba, já bych se styděl sám před sebou. Ještě že nejsem tak shnilej.

+3/−13
31.3.2017 16:24

P15ř10e21m91y92s25l 53Č68u62l52í48k 8770123152530

Klidně se styďte, vaše volba. A kolik že vám je? :-)

+5/0
31.3.2017 18:28

J85i26ř30í 67H88a64d77a53š 3151212103368

Jsou situace, kdy to smysl ma. Ja bych napriklad od jara do podzimu jezdil rad do prace na kole, 20km tam, 20 zpet, jenomze prvni usek z domova mam 6km s prevysenim cca 400m smerem dolu, coz se mi nahoru po celem dni v praci kazdy den slapat proste nechce, byt to jinak normalne davam...

+5/0
31.3.2017 18:45

J56i31ř19í 44V75o78r37l72í38č94e14k 9637824843226

Jseš, jako že ryba smrdí od hlavy.

0/0
6.4.2017 10:58

P24ř39e98m80y89s34l 81Č96u61l80í98k 8260663932100

Důchodce nemůže být zdravý��?

0/0
31.3.2017 18:32

L84u44k71á15š 18M92a83c24h 7743480170113

Do práce budu teď jezdit cyklostezkou. To se nám hned po ranní spíše zpotit? Elektrokolo je jasná volba.

+3/0
31.3.2017 22:28

J41á18n 53K58o65t95ú63č 2806394138736

Aj ja rád šlapem do kopcov, a čo má byť? Ekolo je omnoho zdravšie než sedieť v aute alebo doma na gauči. Dá sa na tom cestovať do práce, ak sa človek nechce spotiť a nemá možnosť sa osprchovať. Dá sa to kúpiť manželke, aby zvládala náročnejšie výlety. Atď. Milión možností. Stačí si nemyslieť, že všetci sú ako vy.

+1/0
2.4.2017 5:45

J75a31r91o76s81l78a52v 38H66l89a94d70í97k 6698478748328

Jsem celoroční cyklista ale slušná baterka od bosche co dává 500 wat stojí asi 22 000 kč a za 7 let ji odepíšu jelikož vydrží 1200 nabíjejících cyklu a pak ji mohu vyhodit , takže každý rok přijdu o 3 000 kč

+2/0
31.3.2017 13:10

J97i90ř86í 91K72o52h12o25u13t 3624851643955

To není moc ne za ten luxus...... ?

+7/0
31.3.2017 14:00

D20a67v50i22d 40V21á15v71r46a 3813260150289

Jsme lenoši co dodat víc

+9/−9
31.3.2017 13:06

T14o70m70á77š 36K66u14c76h87a65ř 3597711608271

Elektrokolo je nesrovnatelně lepším využitím eketrického pohonu, než například elektromobil, kde kvůli přepravě jedné osoby vláčíte 1200 kg železa a 350 kg baterií. Problém ale je, že tu pro něj není místo. Jako motorové vozidlo by mělo být provozováno pouze na odpovídajících komunikacích a řidič by měl mít ŘP a povinné ručení. Současně ale cpát se s kolem na frekventovanou silnici je prakticky sebevražda, smete vás první jouda, co nedává pozor. Zatím si zákonodárci eletrokola nevšímají, ale klidně by to časem z výše uvedeného důvodu s elektrokolem mohlo dopadnout jako se segway, nebude oficiálně moci skoro nikam.

+8/−2
31.3.2017 12:57

R39a90d27i81m 41P69o26l76á63š59e92k 9966113929159

Houby nevšímají. Do výkonu motoru 250 watt to je legislativně kolo, pokud motor ten výjkon překročí, je to legislativně už motorka. což znamená sakra rozdíly.

Proto taky legálně mají elektrokola omezen výkon na těch 250 watt. A nabízený pohon elektrokol o větším výkonu je nelegální.

+3/0
31.3.2017 15:15

M92i72l81d30a 12J74i75l57o97u85s 1969977468484

Jaký je rozdíl mezi nadupaným borcem co jede po rovině 40km/h a turistou na elekrokole ktery si setri aku, tak jede po rovine s tezkym kolem 20km/h

+1/0
31.3.2017 21:04

J17á32n 82K49o93t32ú40č 2756654498506

Mám dojem, že moc netušíte o čom píšete. V zákonoch je presne definované, aké parametre musí spĺňať ekolo, aby bolo považované za nemotorové vozidlo: výkon do 250 W, motor funguje len do rýchlosti 25 km/h a funguje len za stáleho točenia pedálmi. Pri prekročení týchto parametrov je to už motorka a vyžaduje všetko potrebné (RZ, poistka, TK...).

Mimochodom, vyše tonu železa má dnes každé auto, nie len elektromobil, takže tej vete príliš nerozumiem :)

+1/0
2.4.2017 5:36

L68i20b73o69r 84P30e73t41r93á66š 6625849948129

Ja mam elektrorotoped a absolutni spokojenost

+18/0
31.3.2017 12:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.