Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do Rumunska za párou. Lesní úzkokolejka vozí dělníky a baví turisty

Národní park Maramureš s nedotčenou přírodou a průzračnými potůčky je sám o sobě dostatečným důvodem vyrazit na sever Rumunska. Milovníci mašinek by ale neměli minout městečko Viseu de Sus, odkud se mohou svézt poslední karpatskou lesní dráhou, která dodnes slouží ke svážení dřeva z nepřístupných hor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P23a82v34e80l 11M51a97t94o78u97š80e65k 5820397378494

Pár jedincům, kteří to tam poznali počátkem 80. let minulého století, s atmosférou nádherného rumunského venkova, dřevorubců a hor, bez davů motorizovaných lufťáků, se z té dnešní komerčárny může chtít zvracet. Snad žádný kout Rumunska nedoznal za posledních cca 35 až 35 let tolik změn, jako právě tento. Ono to tam vypadá vlastně pořád skoro stejně, až na to (pro mne) nejpodstatnější, a tím je celková atmosféra. Jinak pokud by se tam někdo náhodou chtěl vypravit jinak než autem, lze vedle klasické trasy Budapest - Oradea - Cluj - Salva - Viseu de Jos doporučit i levnější a kratší trasu přes Košice, Čop, Teresvu, (Solotvino) a Sighetu Marmatiei.

0/0
20.3.2017 10:48

J67a31n 87Č18e70k29a25l 7679635844294

Můžete si vybrat, buď tohle, anebo zrušená bývalá trať, mizící v roští a sběrných surovinách. A takových máte těch zbylých 2980km po celých Karpatech...

0/0
20.3.2017 16:15

J23a26n 31W91a38c30l96a15v 7934615957928

... podivné automobily či dodávky na železničním podvozku ... se česky jmenují drezíny. Kupodivu, i u nás se používají (či používaly).

+2/0
19.3.2017 19:14

M52a96r25t70i45n 20K83o68ž84í57n 1145606571100

A stroj kterému je to fuk je Praga V3S.

+2/0
20.3.2017 2:14

J67a63n 14W21a14c64l42a86v 7234755657808

Československý nezmar

0/0
20.3.2017 7:45

J58a73n 53Č18e40k44a73l 7699915254284

Tohle bych maximálně nazval "improvizovanou drezínou", pravá drezína je už z výroby určená pro drobnou traťovou údržbu... :-)

0/0
20.3.2017 16:17

M31i98c96h27a73l 44S53t41e73h86l77í72k 9954461391569

V Rumunsku je spousta krásných míst.

+4/0
19.3.2017 14:45

P83e87t86r 64M38a57l69ý 7532137208217

Pokud by poničenou dráhu po povodních před necelými dvaceti lety nezachránili nadšenci převážně ze západní Evropy, kteří do její obnovy nasypali velké sumy peněz, zůstalo by tam do dneška jen pár pozůstatků staveb, které by naznačovaly, že tam kdysi byla lesní železnice.

+5/−1
19.3.2017 12:52

M14a94r30t23i35n 97S71k88á91l81a 8644457698488

Pěknej článeček, akorát škoda těch "fotek" z x let starého mobilu. Jet takovou dálku do Rumunska, tak si aspoň malej kompakt za pár tisíc s sebou vezmu.

+1/−3
19.3.2017 11:55
Foto

J41a21n 49D83o86č74e45k43a96l 1434226171365

1/ tak moc turistů tam zase není

2/ do Paltinu se dá dojet i autem (pokud ovšem nevadí, že pár km se jede korytem řeky nebo po kolejích)

3/ Další zajímavý výlet je komplex opuštěných dolů nad blízkým městečkem Borsa. Je tam i fajn bydlení - roubený hotel po levě straně, když se jede z Viseu (název už nevím)

0/−1
19.3.2017 2:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.