Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do Rumunska za párou. Lesní úzkokolejka vozí dělníky a baví turisty

Národní park Maramureš s nedotčenou přírodou a průzračnými potůčky je sám o sobě dostatečným důvodem vyrazit na sever Rumunska. Milovníci mašinek by ale neměli minout městečko Viseu de Sus, odkud se mohou svézt poslední karpatskou lesní dráhou, která dodnes slouží ke svážení dřeva z nepřístupných hor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P98a15v59e19l 97M95a31t86o98u98š61e25k 5750977638264

Pár jedincům, kteří to tam poznali počátkem 80. let minulého století, s atmosférou nádherného rumunského venkova, dřevorubců a hor, bez davů motorizovaných lufťáků, se z té dnešní komerčárny může chtít zvracet. Snad žádný kout Rumunska nedoznal za posledních cca 35 až 35 let tolik změn, jako právě tento. Ono to tam vypadá vlastně pořád skoro stejně, až na to (pro mne) nejpodstatnější, a tím je celková atmosféra. Jinak pokud by se tam někdo náhodou chtěl vypravit jinak než autem, lze vedle klasické trasy Budapest - Oradea - Cluj - Salva - Viseu de Jos doporučit i levnější a kratší trasu přes Košice, Čop, Teresvu, (Solotvino) a Sighetu Marmatiei.

0/0
20.3.2017 10:48

J41a83n 89Č35e10k13a59l 7389625874724

Můžete si vybrat, buď tohle, anebo zrušená bývalá trať, mizící v roští a sběrných surovinách. A takových máte těch zbylých 2980km po celých Karpatech...

0/0
20.3.2017 16:15

J78a74n 77W21a76c29l64a64v 7324565657118

... podivné automobily či dodávky na železničním podvozku ... se česky jmenují drezíny. Kupodivu, i u nás se používají (či používaly).

+2/0
19.3.2017 19:14

M15a46r18t95i34n 77K85o10ž60í93n 1695316521910

A stroj kterému je to fuk je Praga V3S.

+2/0
20.3.2017 2:14

J25a94n 31W92a82c88l43a41v 7984405427968

Československý nezmar

0/0
20.3.2017 7:45

J56a78n 67Č11e38k47a54l 7839385404404

Tohle bych maximálně nazval "improvizovanou drezínou", pravá drezína je už z výroby určená pro drobnou traťovou údržbu... :-)

0/0
20.3.2017 16:17

M81i16c46h46a92l 51S84t91e87h77l44í29k 9344311341109

V Rumunsku je spousta krásných míst.

+4/0
19.3.2017 14:45

P86e42t14r 17M69a50l50ý 7492557698787

Pokud by poničenou dráhu po povodních před necelými dvaceti lety nezachránili nadšenci převážně ze západní Evropy, kteří do její obnovy nasypali velké sumy peněz, zůstalo by tam do dneška jen pár pozůstatků staveb, které by naznačovaly, že tam kdysi byla lesní železnice.

+5/−1
19.3.2017 12:52

M86a33r84t58i50n 40S12k42á25l47a 8684187198748

Pěknej článeček, akorát škoda těch "fotek" z x let starého mobilu. Jet takovou dálku do Rumunska, tak si aspoň malej kompakt za pár tisíc s sebou vezmu.

+1/−3
19.3.2017 11:55
Foto

J39a54n 63D52o70č97e59k86a96l 1984236581525

1/ tak moc turistů tam zase není

2/ do Paltinu se dá dojet i autem (pokud ovšem nevadí, že pár km se jede korytem řeky nebo po kolejích)

3/ Další zajímavý výlet je komplex opuštěných dolů nad blízkým městečkem Borsa. Je tam i fajn bydlení - roubený hotel po levě straně, když se jede z Viseu (název už nevím)

0/−1
19.3.2017 2:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.