Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Desatero na sjezdovky. Proč existuje a na co si dát na horách pozor

V krásných slunečných dnech přeplněné sjezdovky mnohdy zavání nebezpečím úrazu. Proto některé areály hlídají skipatroly. Dbají zejména na to, aby lyžaři dodržovali deset pravidel pro chování na sjezdových tratích, která doporučuje Mezinárodní lyžařská federace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H35o86n93z40a 98D10v89o93ř85á29k 1634405573875

NESTÁT UPROSTŘED SJEZDOVKY, HLAVNĚ V UŽŠÍCH MÍSTECH!!!! za to bych dotyčné vždycky nejradši lísknul hůlkou po hřbetě, jelita;-€ to je takovej problém zastavit na kraji??

+1/0
11.1.2017 14:03

L51i24n60d42a 29N27o94v89o74t74n61á 9801101290891

Tak nejčastěji se setkávám s tím, jak se v úzkých místech postaví doprostřed svahu rodinka a něco řeší. Ani je nenapadne se postavit na kraj.

Jinak prokázat se doklady na svahu.., to je dobrá věc. Obvykle doklady u sebe nevozím.

+2/0
10.1.2017 13:08

P58a32v71l29a 33K90v98a49p26i70l21o20v31á 7829588554227

S ohledem na někdy naprosto šílený provoz na českých sjezdovkách jsem s našima lyžařema nadmíru spokojená. Když si uvědomíme jak moc je v současnosti lyžování rizikový sport (upravené sjezdovky, rychlé lyže, množství lidí na svazích), je těch opravdu vážných nehod až neuvěřitelně málo. Z toho vyplývá, že lyžaři jsou vcelku ukázněná část populace.

Co se týče těch několika procent magorů, kteří tato pravidla nerespektují, ti jsou nepoučitelní a neochrání nás před nimi žádná regulace ani postihy. To je stejné jako na silnici, i sebepřísnější bodový systém ani pokuty nás neochrání před magorem předjíždějícím v nepřehledné zatáčce, nebo řídícím s 3 promilema. To je diagnóza a bohužel s nima musíme žít.

+1/0
10.1.2017 12:29

P89a50v16e73l 96Š47v59a69r62c39e95r 1290658462287

Mám svý pravidla a to:

- nikoho nesrazit

- nenechat se srazit, tzn.při prudších obloucích kontroluji i co je nade mnou atp.

Si může horská služba vydávat pravidla jaké chce, problém jsou přeplněné sjezdovky. Třeba Kouty nad Desnou - úzká, poměrně strmá sjezdovka a nahoru jede odpojitelná šestisedačka. Jsem proti zákazům a regulacím, ale když jde o bezpečnost..

+3/0
10.1.2017 10:02

M89a74r94t70i40n68a 37L64e60n25k21o26v57á 8152849670900

Pane Kovaříku a máte také nějaký názor? Já teda také mínusy dávám, ostatně od toho jsou, ale doplňuji o vysvětlení. Nejde ani tak o mé příspěvky, ale dát mínus za příspěvek, že děti na černé popadaly, je poněkud zvláštní.

0/−3
10.1.2017 9:29

R25o16m67a19n 78F83o83j35t33í69k 4621389688535

Bohužel mladým lyžařům pravidla nemá kdo vštípit,

neboť současní "insruktoři" jsou sami naprosto nepoučení !

Obávám se, že pedagogický dozor na školních lyžařských zájezdech jsou nekvalifikovaní učitelé, nemající základní znalosti pravidel chování na sjezdovce a většinou ani neumí moc lyžovat, tak kdo to má ty mladé vlastně naučit.

Zrovna včera jsem byl snad po 20-ti letech lyžovat v Krkonoších (léta jezdím už jen do Alp protože to je levnější), vybavení areálu docela na úrovni, nicméně přesto že bylo velmi málo lidí na sjezdovkách , tak především lyžařská družstva se chovala dost nebezpečně i pod dozorem.......

Bohužel v zahraničí je to lepší jen o trochu, ale postihy za způsobené nehody jsou značné, například v Rakousku se incident na sjezdovce řeší jako dopravní nehoda !

0/−2
10.1.2017 8:42

M96a14r73t90i41n17a 62L84e81n31k22o51v23á 8812369430220

jestliže jsou nepoučení, pak to nejsou instruktoři. Instruktor, cvičitel i učitel lyžování skládají po vzdělávacím kurzu zkoušky. Nikdo jiný, by v organizovaných kurzech a lyžařských školách děti učit neměl. Ale uznávám, i mezi instruktory, učiteli a cvičiteli se najdou tupci.

0/0
10.1.2017 9:12

K56a53r38e37l 49C40e59r80n95y 2215850149457

Kde to vsichni berou ze Alpy jsou levnejsi.Jezdim tam i tam a at delam co delam stejne dlouhy pobyt v Krkonosich mam za 55-60% alpskych nakladu.At mi to nekdo vysvetli v cem jsou ty Alpy levnejsi,fakt by mne to zajimalo od Skipasu az po ubytovani a cestovani-mozna mi jen neco nedochazi:-)

0/−1
10.1.2017 10:53

M67a11r31t55i66n29a 52L41e93n36k83o62v31á 8852879660420

Byly dělány studie, tzv. poměr cena/výkon ( prostě v Alpách zpravidla nestrávíte tolik hodin čekáním na lanovku. Je to ale samozřejmě hodně individuální, záleži na tom, zda lyžujete 6 hodin, zda jezdíte s dětmi a další a další věci...

+1/−1
10.1.2017 12:01

L69i53n95d36a 50N81o24v24o68t64n43á 9411591210511

A v Alpách kolikrát bývám sama na sjezdovce, za to v CZ nebo PL je to o ústa ...

+1/0
10.1.2017 13:12

M97a76r84t53i49n91a 35L68e23n68k25o59v11á 8522869190730

Je to tak. Ve Francii mívám za den nalyžováno 70km ( počítáno bez lanovek a vleků), v Rakousku 60km a v Čechách 40km. A tak nějak jezdím stejně rychle a 1-2x se zajdu ohřát na čaj. Prostě cesta nahoru je v Čechách časově náročnější.

0/0
10.1.2017 13:32

L92a39d78i25s60l48a41v 59T49r40i52s59k87a 4975627750

No, to jste dobrá. Mně se nikdy v Čechách 40 km za den na sjezdovce nepovedlo.

0/0
10.1.2017 13:45

M72a21r32t19i12n22a 91L77e27n36k22o81v66á 8642229260760

Ale jde to, ale je pravda, že mimo hlavní sezónu a nejvíc km odkroutím mezi 8.30 - 10 hod., pak 12-13. a 15-16.hod.

0/0
10.1.2017 14:11

L34a66d66i80s71l82a25v 45T21r88i52s94k26a 4635797260

No, levnější přijdou lyžařům, kteří toho hodně na sjezdovce najezdí a navíc se nespokojí s omezeným výběrem sjezdovek.

To "levnější" je skryto v ceně za ujetý kilometr na sjezdovce. Jinak samozřejmě pobyt v Čechách vyjde levněji, o tom žádná, ale asi těžko najezdíte na našich svazích za den 20, 30, 40 i víc km.

+1/0
10.1.2017 13:44

P96a35v79l75a 85K64v90a26p85i47l42o22v29á 7779818754397

No to si děláte legraci. Pokud máte zkušenosti s takovými instruktory je mi vás líto. Navíc jsou tato pravidla vyvěšena na každé boudě od vleku, na každé horské chatě, v každé kanceláři lyžařské školy. Barevně a s obrázkama. Já jsem dost slepá co týče kdejaký cedule, ale přehlédnout tato pravidla, to abyste ani nevycházel na ulici.

0/0
10.1.2017 12:23

P43a21v72e94l 19N90e48d49ě92l65a 5106120354321

Myslím, že by úplně stačilo, kdyby se lidé naučili:

- se rozhlídnout, když se rozjíždějí,

- snažit se nepřekážet a nikoho neohrožovat

- uvědomit si, že zastavíte-li pod hranou, nemusíte být vidět. Tedy zastavovat na místech, kde jste vidět.

- dávat pozor na děti a začátečníky a očekávat, že mohou vyvést něco nepředvídatelného.

Prostě podobně jako v silničním provozu.

+2/0
10.1.2017 8:33

J19i58ř11í 49S66m86a45z11a47l 2127752644842

Kéž by si to desatero přečetlo těch pár jedinců, kteří mají ve zvyku si na sjezdovce dělat z dětí pojízdné slalomové tyče...

+5/0
10.1.2017 7:09

P44a82v33e91l 21Z69a28j86í29č68e53k 8124250886360

souhlasim ale je zase I spatne kdyz rodice berou deti na sjezdovky treba cervene kde se snimi placaji a omezuji tak ostatni lyzare... kdyz ve stredisku maji modrou a mohou si tam s ostatnimi pomalu sjizdet

+8/−1
10.1.2017 7:16

P46a70v34e25l 82N22e20d12ě69l75a 5426180514961

A to já zase nesouhlasím. Opravdu vám děti na té červené tak strašně překážejí?

I ty malé děti se to musí někdy naučit. A podle Vaší logiky by nesměly zpočátku ani na tu modrou a navíc by se nikdy nenaučily lyžovat, když budou pořád jezdit jen na modré.

Chce to trochu tolerance.

+5/−2
10.1.2017 8:35

M19a35r91t43i36n62a 14L20e42n18k90o64v13á 8322389420950

Na učení jsou lepší mírnější sjezdovky. Vy si opravdu myslíte, že je vhodné brát dítě, které dělá první krůčky vzít na červenou? Mé zkušenosti jsou takové, že beru na červenou děti, které jsou schopny zatočit a zastavit tam, kde je třeba. O bezohlednosti těch, které mohou svou jízdou dítě srazit se zmiňovat nebudu, ty jsou jak na červené, tak na modré ( ale na té červené se zpravidla do nezvládnutelných situací dostávají častěji).

+1/−1
10.1.2017 8:57

P64a71v56e73l 11N41e50d48ě11l32a 5716310314451

Kdo tu píše o dětech, které dělají první krůčky?

Samozřejmě to musí jít postupně. Poté co zvládne modrou, jde na červenou.

Příspěvky vyzněly tak, že děcka tam nemají co dělat, aby si je pan Zajíček mohl užívat sám.

+2/0
10.1.2017 9:07

M36a20r44t31i58n27a 20L81e62n72k41o60v91á 8172919560160

Reagujete na pana Zajíčka, který píše o plácajících se dětech na svazích. Jestli myslíte všechny ostatní děti, kteří jezdí mnohdy líp než většina dospělých, tak máte mou omluvu. Ale v tom případě jste neměl reagovat na výše uvedený příspěvek. Předpokládám, že výraz plácajíci se dítě,není výraz pro dÍtě, které samostatně pod dohledem sjede červenou sjezdovku.

0/−1
10.1.2017 9:15

R78o41m42a46n 53F79o50j45t34í60k 4911869608815

No zažil jsem i v Itálii, že lyžařský instruktor zavezl družstvo šestiletých dětí na černou, ty se plošně rozptýlily po sjezdovce a strachy odmítli pokračovat dále ........

0/−1
10.1.2017 8:46

M47a20r85t54i38n92a 87L16e83n77k54o88v93á 8102689790580

Moc tomu nerozumím, rozhodně by takovýto člověk, neměl být lyžařským instruktorem.

0/0
10.1.2017 9:04

M40a19r74t65i51n89a 12L89e66n63k80o23v92á 8582889740220

Mně kolikrát přijde, že hlavně rodiče desatero nečetli, speciálně odstavec ohled na ostatní lyžaře a zastavení. Mám už děti velké, ale učili jsme je na modrých svazích. Díťeti nelze dávat za vinu, že zastaví v půlce sjezdovky a odpočívá nebo, že jede za rodičem po vrstevnici, když se sejdou takovéto děti dvě, jak jinak je chcete objet než ,,slalomem". Je to o tom, abysme pravidla dodržovali všichni.

+2/−1
10.1.2017 7:30

P59a23v80e31l 46N28e23d90ě34l58a 5676970894561

Viz výše.

Chcete toleranci od ostatních, ale sama tolerantní být nechcete?

Opravdu vám děti na sjezdovce tak strašně vadí? 8-o

+1/−4
10.1.2017 8:37

M44a64r79t43i56n51a 16L80e68n95k52o47v35á 8332359700840

Asi jste mě špatně pochopil. Chci aby pravidla dodržovali všichni. Rodič, který jede s dětmi přes celou sjezdovku, musí počítat s tím, že ho jiný rychlejší lyžař objede ( když je takovýchto rodičů s dětmi na sjezdovce víc, není jiná možnost, než to provést v takové vzdálenosti, která by v ideálním případě, měla být větší). Děti mi nevadí, dokonce spoustu dětí učím lyžovat a věřte, že desatero se jim pro ně přijatelným způsobem snažím přiblížit už od jejich prvních lyžařských krůčků.

+2/0
10.1.2017 8:50

P94a10v29e87l 18N65e76d18ě71l56a 5526600644531

Já Vám to věřím. Jen jsem se ještě nikdy nesetkal s takovou nutností "objíždět" děti na sjezdovce slalomem. To opravdu ne.

Pokud dítě nemohu bezpečně objet, zastavím a počkám, až to bude možné.

+3/−1
10.1.2017 9:11

M31a67r73t34i77n37a 78L54e27n69k53o41v22á 8352939790860

Vykládáte si mé příspěvky poněkud jinak, než je píši. O žádném slalomu nehovořím, hovořím pouze o vzdálenosti, která není ideální. Ano a taky zastavím a čekám, až tato neideální vzdálenost bude bezpečná.

0/0
10.1.2017 9:19

P67a98v87e82l 13N89e36d56ě55l24a 5666480794581

OK, vysvětlili jsme si to.

Já jen, že o dva příspěvky výše píšete:" ... jak jinak je chcete objet než ,,slalomem".

A v tom minulém zase: "...Rodič, který jede s dětmi přes celou sjezdovku, musí počítat s tím, že ho jiný rychlejší lyžař objede ( když je takovýchto rodičů s dětmi na sjezdovce víc, není jiná možnost, než to provést v takové vzdálenosti, která by v ideálním případě, měla být větší)"

0/0
10.1.2017 9:32

M38a18r40t98i25n67a 58L11e91n56k26o55v11á 8272649330630

Ano, slalom v uvozovkách, byla to reakce na příspěvek pana Smazala, který hovořil o dětech, z kterých si někteří dělají slalomové tyče. Myslím, že to také nemyslel doslova. A ani, rodič s dítětem musí počítat s tím, že ho rychlejší lyžař objede.....

Je to takové krkolomné ta diskuze tady. Ale když zrovna neučím, tak jsem svým známým pro smích, zvedám snowborďáky za horizontem, vysvětluji rodičům s dětmi, že fakt nemůžou svačit uprostřed svahu, těm co se řítí ve vejci 100km rychlostí dole na vleku říkám, jak moc je to nebezpečné, sama neustále přemýšlím, abych nikoho neomezovala a neohrožovala a vy mi napíšete, že jsem netolarentní a nesnášenlivá.

0/0
10.1.2017 9:43

K81a76r76e64l 91C64e64r48n64y 2835960309807

Nevadi deti jako takove ale deti ktere tam stupnem sve dovednosti nepatri.Jako dite,ktere ma na to zvladnout modrou a diky egu tatinka,ktery na tom neni o moc lepe se ocitne na cerne-suma sumarum nebezpeci pro okoli a co z toho vlastne ma,strach a rozklepane kolena

+3/0
10.1.2017 11:08

M64a86r78t89i93n13a 14L94e94n63k29o18v97á 8942359850430

Tak, tak.

0/0
10.1.2017 12:51

J35a38n90a 89E12š65n12e81r72o25v74á 7431769128749

S rodinami s dětmi nemám problém. Vadí mi kurzy, kde instruktor vede patnáct začátečníků na červené sjezdovce po vrstevnici, čímž krosí sjezdovku v celé šíři, a tohoto hada nelze míjet ani předjet. Děje se běžně, dnes v Harrachově několikrát

+1/−1
10.1.2017 14:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.