Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Všichni utíkejte! Elektrické výboje vyhnaly cestující z vlaku

Technická porucha zcela zastavila provoz na železniční trati poblíž průmyslového města Krivoj Rog na jižní Ukrajině. Cestující museli vlak urychleně opustit a bezmocně sledovat, zda jiskry od poškozené troleje nakonec vagony nezapálí. O škodách, které nehoda nakonec způsobila, se agentury nezmiňují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P33e32t25r 16O79t79ý87p69k51a 8342893168432

Ten kdo utíkal z vagonu byl sebevrah....Sám vagon je propojen zemí přes kolej...

0/0
1.12.2016 12:19

P43e36t73r 77S68p27o44r54e75r 6603983296482

Divoký východ - zasáhnou ochrany, tak to zase nahodíme. Co má shořet, to shoří. 8-o

0/0
28.11.2016 10:57

M70i62l37o76š 20S48a22l40o55š56e86k 7504953561743

Mistři zapoměli vypnout odpojovače v daném úseku a při zkratu a dalším zkratu už se řeší příčina a dál se nepouští šťáva do troleje............;-)

+2/0
27.11.2016 0:10

V74i55k91t95o97r 39S15v62o41b44o44d23a 8162618682876

Nevidím trolej spadlou na střechu, sběrač je dole. Proč to jiskří? 8-o

+3/0
26.11.2016 21:04

R38i68c41h74a38r95d 77B13a64r47t85o61š 4229125239341

Nějaký kus drátu se tam střechy dotýkal.

0/0
27.11.2016 4:28

J47a56n 45Č54e45k86a13l 7369495304254

No stejně by to mělo jednou vyšlusovat a dál už nic, ne?

0/0
29.11.2016 9:56

A51l59e83š 71L23i80s57o54v28s53k19ý 9239888932782

Sovětský svaz - náš vozor! Šlendrián, nedbalost, kašlání na bezpečnsotní předpisy, atd. Jako už tolikrát.

+1/−1
26.11.2016 20:43

R93i84c15h66a16r95d 89B97a35r12t34o28š 4679225279801

Nešaškuj. Prostě nehoda, ty se stávají všude po světě.

+1/0
27.11.2016 4:28

P89e66t81r 95V54a20j29c 8419517975235

To by se ve vaší jistě oblíbené USA nemohlo nikdy stát, tam funguje vždy vše na 100% že :D

0/0
28.11.2016 7:46

J28a54n 53Č71e40k86a39l 7909235384244

No troufám si tvrdit, že kontrola kvality a dodržování předpisů bude na úplně jiné úrovni...

0/0
29.11.2016 9:57

M27a89r32i91á70n 53B42e90d90n72á31r98i97k 9931561520808

Jo hezký ohňostroj8-o

0/0
26.11.2016 13:41

J79i65r59i 23P43e64c12h 7675434887952

A jestli pak si strojvedoucí před vystoupením oblékl oranžovou vestu?

0/0
26.11.2016 12:22

V14í49t 32M93r87h28a22l 1485159633470

Doufám, že toto myslíte ve srandě?

+1/0
26.11.2016 15:44

M96i42c52h14a65e75l 73C73h15a80r73v94á36t 9219698793382

Divoký východ.:-/

+2/0
25.11.2016 18:50

P92e28t52r 48K59o53l71á77ř 2338257444601

Co třeba vypnout do těch trolejí proud?

0/0
25.11.2016 16:28

M95i24c98h75a23l 89K84a48m38i83n37s72k17ý 7761368

Vypíná se napětí. Proud vznikne až důsledkem odebírání energie (práce)

+4/0
26.11.2016 12:26
Foto

P34a21v38e75l 45P79o61k94o43r84n24ý 2816964900172

Vypíná se vypínač, stykač, odpojovač, a tím přestane téci proud. Podle mě to bylo správně. Také můžeme zabloudit do pojmu elektrické pole, které dělá napětí, tedy vypnout ne napětí, ale odpojit elektrické pole.

+6/−1
26.11.2016 13:22

V51í75t 96M59r25h94a34l 1665529823960

Omlouvám se, mělo to být plus, přehmátl jsem se.

+1/−2
26.11.2016 15:43

M72i60c66h92a40l 19H83r17u90b25ý 7376816587462

Částečně máte pravdu. Předchozí čtenář však taky. Nebude-li na trati spotřebič/lokomotiva, je trolej jen pod napětím - neprotéká el. proud (není spotřebič). Bude-li lokomotiva činná - odebírá el. proud, bude-li spadlá trolej občas zkratovat, bude občas protékat el. proud. Proto bývala výstraha "Nedotýkejte se vodičů, ani na zem spadlých", vodič je-může být stále pod napětím, proud bude protékat, až když připojíte spotřebič=tělo, to pak přes člověka podle toho, jak je "odporný" :-) protéká el. proud.

0/0
27.11.2016 9:40
Foto

P27a17v68e71l 24P86o88k23o87r12n15ý 2636924380612

Změřil jsem se, jsem "odporný" tak 200 KB na hrotech měřících kabelů.

0/0
27.11.2016 15:38

M59i71c81h14a70l 77H87r51u69b85ý 7986476547912

Jsem na tom trochu lépe, jsem více "odporný", mám 0,56 Mohm. ;-)

0/0
27.11.2016 17:02

F33r67a38n86t10i17š45e53k 63M80i90c18h67a37l41i80c46a 8126128295476

Proboha, co jste to měřil? Kapacitu mozku v KB? Odpor se měří v Ohmech !

0/0
28.11.2016 8:26
Foto

P49a39v88e59l 25P78o62k75o47r55n58ý 2116224800652

Blbnu z počítačů...

+1/0
28.11.2016 13:42

F60r10a22n47t52i91š43e49k 33M34i75c84h32a31l46i68c57a 8936768545156

Když už chcete dělat chytrého, tak si to nastudujte. Ano, vypínač i stykač vypínají elektrický obvod po zátěží (za průchodu elektrického proudu). Odpojovač, protože nemá zhášecí komoru, není určen k vypínání ale pouze k rozpojení vedení pod napětím. Na lokomotivě vypínač a odpojovač pracují v součinnosti.

0/0
28.11.2016 8:32

J62i48ř54í 58H44a41j82z24l 6392185544890

Obecně vzato - pokud nedojde ke tvrdému zkratu mezi trolejí a kolejí nemusí ani napájecí stanice "poznat", že se děje něco mimořádného. Vždy však záleží jak na kvalitě infrastruktury tak i na nastavených či zažitých postupech a pravidlech.

0/0
26.11.2016 22:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.