Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Všichni utíkejte! Elektrické výboje vyhnaly cestující z vlaku

Technická porucha zcela zastavila provoz na železniční trati poblíž průmyslového města Krivoj Rog na jižní Ukrajině. Cestující museli vlak urychleně opustit a bezmocně sledovat, zda jiskry od poškozené troleje nakonec vagony nezapálí. O škodách, které nehoda nakonec způsobila, se agentury nezmiňují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P13e59t45r 40O41t88ý36p91k39a 8132433108882

Ten kdo utíkal z vagonu byl sebevrah....Sám vagon je propojen zemí přes kolej...

0/0
1.12.2016 12:19

P77e93t16r 39S33p14o52r37e41r 6473613276712

Divoký východ - zasáhnou ochrany, tak to zase nahodíme. Co má shořet, to shoří. 8-o

0/0
28.11.2016 10:57

M39i45l96o34š 24S15a27l52o47š84e98k 7464883561603

Mistři zapoměli vypnout odpojovače v daném úseku a při zkratu a dalším zkratu už se řeší příčina a dál se nepouští šťáva do troleje............;-)

+2/0
27.11.2016 0:10


V13i64k28t66o69r 65S94v17o35b96o90d41a 8482918642966

Nevidím trolej spadlou na střechu, sběrač je dole. Proč to jiskří? 8-o

+3/0
26.11.2016 21:04

R28i67c12h53a38r66d 25B97a25r56t51o92š 4939695509751

Nějaký kus drátu se tam střechy dotýkal.

0/0
27.11.2016 4:28

J53a48n 71Č22e80k91a60l 7759315204104

No stejně by to mělo jednou vyšlusovat a dál už nic, ne?

0/0
29.11.2016 9:56

A42l81e66š 35L86i49s66o40v44s45k27ý 9929878662132

Sovětský svaz - náš vozor! Šlendrián, nedbalost, kašlání na bezpečnsotní předpisy, atd. Jako už tolikrát.

+1/−1
26.11.2016 20:43

R19i27c72h11a47r84d 30B47a91r75t78o83š 4159665909791

Nešaškuj. Prostě nehoda, ty se stávají všude po světě.

+1/0
27.11.2016 4:28

P42e38t33r 42V41a89j68c 8129357625345

To by se ve vaší jistě oblíbené USA nemohlo nikdy stát, tam funguje vždy vše na 100% že :D

0/0
28.11.2016 7:46

J15a57n 59Č60e14k19a70l 7739875744824

No troufám si tvrdit, že kontrola kvality a dodržování předpisů bude na úplně jiné úrovni...

0/0
29.11.2016 9:57

M35a78r94i89á89n 55B13e43d98n49á63r12i88k 9681541340228

Jo hezký ohňostroj8-o

0/0
26.11.2016 13:41

J50i25r46i 47P22e78c72h 7865404707692

A jestli pak si strojvedoucí před vystoupením oblékl oranžovou vestu?

0/0
26.11.2016 12:22

V23í41t 78M26r95h17a58l 1385529503440

Doufám, že toto myslíte ve srandě?

+1/0
26.11.2016 15:44

M65i67c36h23a70e12l 67C90h16a79r95v29á57t 9509368703552

Divoký východ.:-/

+2/0
25.11.2016 18:50

P16e17t58r 28K84o88l12á30ř 2328667934401

Co třeba vypnout do těch trolejí proud?

0/0
25.11.2016 16:28

M40i12c83h76a84l 57K20a34m51i76n15s95k34ý 7901728

Vypíná se napětí. Proud vznikne až důsledkem odebírání energie (práce)

+4/0
26.11.2016 12:26
Foto

P92a82v37e88l 35P61o52k30o92r32n59ý 2756654150892

Vypíná se vypínač, stykač, odpojovač, a tím přestane téci proud. Podle mě to bylo správně. Také můžeme zabloudit do pojmu elektrické pole, které dělá napětí, tedy vypnout ne napětí, ale odpojit elektrické pole.

+6/−1
26.11.2016 13:22

V13í18t 37M59r13h95a29l 1445109403120

Omlouvám se, mělo to být plus, přehmátl jsem se.

+1/−2
26.11.2016 15:43

M29i78c10h20a34l 37H21r94u28b92ý 7436416427862

Částečně máte pravdu. Předchozí čtenář však taky. Nebude-li na trati spotřebič/lokomotiva, je trolej jen pod napětím - neprotéká el. proud (není spotřebič). Bude-li lokomotiva činná - odebírá el. proud, bude-li spadlá trolej občas zkratovat, bude občas protékat el. proud. Proto bývala výstraha "Nedotýkejte se vodičů, ani na zem spadlých", vodič je-může být stále pod napětím, proud bude protékat, až když připojíte spotřebič=tělo, to pak přes člověka podle toho, jak je "odporný" :-) protéká el. proud.

0/0
27.11.2016 9:40
Foto

P19a18v60e27l 18P90o15k43o47r67n76ý 2466314940532

Změřil jsem se, jsem "odporný" tak 200 KB na hrotech měřících kabelů.

0/0
27.11.2016 15:38

M58i81c96h85a16l 81H51r19u68b93ý 7476796467222

Jsem na tom trochu lépe, jsem více "odporný", mám 0,56 Mohm. ;-)

0/0
27.11.2016 17:02

F56r71a75n49t49i93š44e11k 35M18i34c68h81a20l33i73c12a 8416668465466

Proboha, co jste to měřil? Kapacitu mozku v KB? Odpor se měří v Ohmech !

0/0
28.11.2016 8:26
Foto

P95a56v34e59l 45P10o49k65o78r37n54ý 2926864740912

Blbnu z počítačů...

+1/0
28.11.2016 13:42

F37r95a36n60t51i32š72e71k 27M33i71c28h44a65l62i80c43a 8106268105466

Když už chcete dělat chytrého, tak si to nastudujte. Ano, vypínač i stykač vypínají elektrický obvod po zátěží (za průchodu elektrického proudu). Odpojovač, protože nemá zhášecí komoru, není určen k vypínání ale pouze k rozpojení vedení pod napětím. Na lokomotivě vypínač a odpojovač pracují v součinnosti.

0/0
28.11.2016 8:32

J25i14ř49í 54H77a32j97z63l 6412815164280

Obecně vzato - pokud nedojde ke tvrdému zkratu mezi trolejí a kolejí nemusí ani napájecí stanice "poznat", že se děje něco mimořádného. Vždy však záleží jak na kvalitě infrastruktury tak i na nastavených či zažitých postupech a pravidlech.

0/0
26.11.2016 22:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.