Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Všichni utíkejte! Elektrické výboje vyhnaly cestující z vlaku

Technická porucha zcela zastavila provoz na železniční trati poblíž průmyslového města Krivoj Rog na jižní Ukrajině. Cestující museli vlak urychleně opustit a bezmocně sledovat, zda jiskry od poškozené troleje nakonec vagony nezapálí. O škodách, které nehoda nakonec způsobila, se agentury nezmiňují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P45e91t91r 69O49t21ý16p80k63a 8942163418112

Ten kdo utíkal z vagonu byl sebevrah....Sám vagon je propojen zemí přes kolej...

0/0
1.12.2016 12:19

P34e35t52r 73S97p46o40r41e21r 6743113726872

Divoký východ - zasáhnou ochrany, tak to zase nahodíme. Co má shořet, to shoří. 8-o

0/0
28.11.2016 10:57

M59i94l49o67š 23S26a48l51o51š24e26k 7174413141483

Mistři zapoměli vypnout odpojovače v daném úseku a při zkratu a dalším zkratu už se řeší příčina a dál se nepouští šťáva do troleje............;-)

+2/0
27.11.2016 0:10

V18i16k64t85o90r 92S53v53o10b43o62d42a 8262128342266

Nevidím trolej spadlou na střechu, sběrač je dole. Proč to jiskří? 8-o

+3/0
26.11.2016 21:04

R89i95c61h60a21r41d 94B80a89r92t59o81š 4219365669651

Nějaký kus drátu se tam střechy dotýkal.

0/0
27.11.2016 4:28

J41a90n 32Č14e20k24a81l 7939165504494

No stejně by to mělo jednou vyšlusovat a dál už nic, ne?

0/0
29.11.2016 9:56

A60l82e31š 49L27i96s36o20v79s53k37ý 9769218832952

Sovětský svaz - náš vozor! Šlendrián, nedbalost, kašlání na bezpečnsotní předpisy, atd. Jako už tolikrát.

+1/−1
26.11.2016 20:43

R96i43c70h41a72r75d 95B11a34r78t30o16š 4749235669531

Nešaškuj. Prostě nehoda, ty se stávají všude po světě.

+1/0
27.11.2016 4:28

P69e91t70r 29V16a71j20c 8639247985555

To by se ve vaší jistě oblíbené USA nemohlo nikdy stát, tam funguje vždy vše na 100% že :D

0/0
28.11.2016 7:46

J85a87n 62Č55e91k35a28l 7849605454194

No troufám si tvrdit, že kontrola kvality a dodržování předpisů bude na úplně jiné úrovni...

0/0
29.11.2016 9:57

M75a57r64i81á95n 69B95e90d60n96á23r10i67k 9841491630888

Jo hezký ohňostroj8-o

0/0
26.11.2016 13:41

J35i33r16i 27P73e30c19h 7235714337372

A jestli pak si strojvedoucí před vystoupením oblékl oranžovou vestu?

0/0
26.11.2016 12:22

V79í55t 37M15r18h60a26l 1235649343740

Doufám, že toto myslíte ve srandě?

+1/0
26.11.2016 15:44

M49i67c32h47a58e71l 87C94h70a52r70v38á59t 9379388903122

Divoký východ.:-/

+2/0
25.11.2016 18:50

P37e54t68r 34K46o68l20á15ř 2688177904161

Co třeba vypnout do těch trolejí proud?

0/0
25.11.2016 16:28

M67i36c98h64a59l 82K48a94m35i70n46s34k75ý 7621848

Vypíná se napětí. Proud vznikne až důsledkem odebírání energie (práce)

+4/0
26.11.2016 12:26
Foto

P18a27v77e77l 79P69o24k85o19r64n50ý 2126984220422

Vypíná se vypínač, stykač, odpojovač, a tím přestane téci proud. Podle mě to bylo správně. Také můžeme zabloudit do pojmu elektrické pole, které dělá napětí, tedy vypnout ne napětí, ale odpojit elektrické pole.

+6/−1
26.11.2016 13:22

V89í64t 95M87r12h25a71l 1725109533880

Omlouvám se, mělo to být plus, přehmátl jsem se.

+1/−2
26.11.2016 15:43

M94i76c65h17a43l 58H83r82u11b86ý 7896396217462

Částečně máte pravdu. Předchozí čtenář však taky. Nebude-li na trati spotřebič/lokomotiva, je trolej jen pod napětím - neprotéká el. proud (není spotřebič). Bude-li lokomotiva činná - odebírá el. proud, bude-li spadlá trolej občas zkratovat, bude občas protékat el. proud. Proto bývala výstraha "Nedotýkejte se vodičů, ani na zem spadlých", vodič je-může být stále pod napětím, proud bude protékat, až když připojíte spotřebič=tělo, to pak přes člověka podle toho, jak je "odporný" :-) protéká el. proud.

0/0
27.11.2016 9:40
Foto

P53a49v89e98l 19P80o49k82o91r80n81ý 2386864590682

Změřil jsem se, jsem "odporný" tak 200 KB na hrotech měřících kabelů.

0/0
27.11.2016 15:38

M46i53c77h33a89l 73H46r29u11b31ý 7916276257202

Jsem na tom trochu lépe, jsem více "odporný", mám 0,56 Mohm. ;-)

0/0
27.11.2016 17:02

F55r98a35n83t51i57š75e80k 73M89i71c49h22a84l84i35c14a 8706338245636

Proboha, co jste to měřil? Kapacitu mozku v KB? Odpor se měří v Ohmech !

0/0
28.11.2016 8:26
Foto

P43a22v15e30l 72P16o30k87o77r27n62ý 2336714450802

Blbnu z počítačů...

+1/0
28.11.2016 13:42

F56r53a45n12t92i65š79e86k 61M50i60c61h44a75l26i30c92a 8116558215856

Když už chcete dělat chytrého, tak si to nastudujte. Ano, vypínač i stykač vypínají elektrický obvod po zátěží (za průchodu elektrického proudu). Odpojovač, protože nemá zhášecí komoru, není určen k vypínání ale pouze k rozpojení vedení pod napětím. Na lokomotivě vypínač a odpojovač pracují v součinnosti.

0/0
28.11.2016 8:32

J29i62ř78í 50H55a92j94z72l 6192255504480

Obecně vzato - pokud nedojde ke tvrdému zkratu mezi trolejí a kolejí nemusí ani napájecí stanice "poznat", že se děje něco mimořádného. Vždy však záleží jak na kvalitě infrastruktury tak i na nastavených či zažitých postupech a pravidlech.

0/0
26.11.2016 22:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.