Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tohle je 15 nejúžasnějších kol, která se dají sehnat v Česku

Krása, inovace, technologie a zajímavé materiály. I u nás jsou k sehnání kola, která rozhodně nejsou obyčejná. Do našeho výběru těch nejzajímavějších jsme se snažili zahrnout všechny hlavní kategorie kol, nikdy však dva stroje od stejné firmy. A přednost dostaly inovativní značky. Zde jsou kola, která iDNES.cz vybral s reprezentačním MTB mechanikem Pavlem Čábelickým i dalšími odborníky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T82o13m33a63s 45D72o44l51e42z65e32l 2456449372127

Detske kolo Belter je spice. Kupoval jsem dceri 16ku a ted budu kupovat 20ku. Cena je oproti jinym kolum vyssi, ale kvalita je uplne jinde.

Spravny vyder redakce.

Lepsi detske kolo v CR se sehnat neda. Navic je toto kolo minimalne o tridu (spis dve) lepsi nez nejlepsi konkurence.

Osobne bych, ale bral levnejsi variantu 20ky nebo variantu s kotoucovkama. Misto varianty s tlustejma plastema (Urban).

0/0
5.11.2016 19:27

J52a71n 90C75h35o28d85u16r92a 1122629373583

Tak jsem se těšil na kola, ale bohužel. U třetí fotky to už vypínám. Já vím, je to blbý klik, ale já si chci porovnat 1. s 4. kolem, v tomto zobrazení je to vopruz

0/0
2.11.2016 9:07

F91i53l78i84p 55S49o25k10o41l 2980181330

Na mě jsou ta kola malá. Potřebuji kolo na dospěláka, s výškou dva metry, prosím.

0/0
29.10.2016 19:30

A20l73e25š 83J68e29t56m50a98r 1739395333684

Nejúžasnější kolo je to na které vám zbyde čas na něm jezdit.

+4/0
27.10.2016 15:51

P41a97v36e63l 18N63e14d73ě36l28a 5326900174601

Když iž bych si musel z tohohle vybrat, tak jen to Colnago a to jen z melancholie ke značce.

+2/−2
25.10.2016 16:20

J74a18r54o11s71l26a45v 12K58a54d18l65e48c 5541739542271

Vypadá to spíše, že kolo se dostalo do slepé uličky a čeká se na revoluční řešení.

+1/−1
21.10.2016 9:25

M26a60r62t63i42n 63P35o33s53p16í60š92i37l 8225351246207

co? tak už i tady články na x pokračování, aby se zobrazilo více reklamy? Jedejn můj celkem oblíbený server s tím začal, občas jsem nahlédl, teď už tak půl roku tam nechodím.

+10/0
20.10.2016 20:18

M90a12r54t10i84n 15D51u79f44e72k 3312537378794

Jakoby už trekingovym kolům odzvonilo, či co?

0/−1
20.10.2016 19:56

V29o29j66t38ě63c93h 35M60a96r63h97o27u26l 8608962177743

Byla to slepá ulička. Pro důchodce jsou teď elektrokola.

+3/−2
21.10.2016 15:12

V72i91k27t10o45r 73J97a96n93e33b10a 4475388744365

Intense pěknej. V téhle kategorii ještě aspiruje na zástupce v tomto výběru Canyon Sender.

0/0
20.10.2016 18:03

M89a18r42t76i76n 25B27ř48e47z97i84n53a 8648205160532

Kola jsou to sice zajímavá,mají ale jednu zásadní vadu. Musí se na nich šlapat.;-)

+1/−2
20.10.2016 17:05

M85a21r72e82k 25T62u53r39n21o33v61e86c 7775182210586

No jestli jste si je prošel všechna, tak byste věděl, že u některých z těch kol už ani to ne. :-)

0/0
15.11.2016 6:52

P65e22t73r 60T50a89f62t 9873617294439

Neverim, ze ocelove kolo Author Ronin lip zajisti pohodli nez karbon.

Sam jezdim vetsinou na silnicce a mam doma jak karbonovou, tak ocelovou a to pohodli se neda srovnat, to je sto a jedna!

Zkratka tady nekdo hodne veri marketingovemu popisu kola, ktere uz z podstaty pouziteho materialnu musi byt tvrde. A pouziti sirsich plastu tu absenci treba jen karbonove sedlovky v zadnem pripade nenahradi!

Autor by si mel dane kolo i projet, aby nam pak jen slepe nepredkladal info vyrobce. Tim samozrejme nerikam, ze Ronin je spatne kolo. Jen ten popis moc neodpovida - zkusenosti viz napr. http://www.nakole.cz/clanky/1283-test-kola-author-ronin-2016.html

+3/−2
20.10.2016 16:36

M81i30c67h85a69l 71V23a68n30ž62u76r33a 7948683269354

Pane Taft, můžete prosím, zkusit trochu popsat rozdíl jízdy ocelové trubky a karbonové ?Pokud tedy nemyslíte pouze o asi znatelném rozdílu váhy. Děkuji

+1/−1
20.10.2016 16:57

P63e60t85r 77T50a68f82t 9883487674269

Tak ono neni karbonova trubka jako trubka, neb ten material se muze ruzne skladat, aby mel pozadovane vlastnosti v ruznych smerech - napr. v jednom smeru je pak pruzny, v druhem tuhy, v dalsim krehky. Zato ocel je ocel a hlinik hlinik, oboji ma stale vlastnosti ve vsech smerech a jsou vyrazne tuzsi (i kdyz casem lehce meknou).

Zkratka jsem jeste nejel na ocelovem ramu, ktery by byl jen vzdalene tak pruzny, jako pohodlny karbonovy (jsou samozrejme i tvrde karbony).

Nejlepe je to poznat, kdyz vyzkousite na stejnem kole hlinikovou sedlovku (jako ma napr. prave zminovany Ronin) a nasledne pruznou karbonovou. Ten rozdil je az neuveritelny, jako byste sedl na uplne jine kolo.

Obdobne ovlivnila jizdu i karbonova riditka (mam v jednom kuse s prestavcem), ktera jsou o dost pohodlnejsi nez hlinik.

Vse, o cem mluvim, se samozrejme tyka silnicek.

+5/−6
20.10.2016 17:11

M48i59c23h94a98l 75V15a25n63ž45u60r52a 7538603729864

Velmi vám děkuji, za skvěle popsaný rozdíl. Silničku znám právě jen z ocelových trubek, takže karbon je pro mě jen teorie. Moc děkuji, mějte se fajn.

+5/0
20.10.2016 20:07

M70i14r77o60s50l94a71v 22K69o30č89í 5811531612693

Vážená pane , děkujeme Vám za obsáhlý, ale jednoznačně mylný popis rozdílu mezi rámem...popisuji obecně ocel-karbon. Karbon se začal používat nejen pro svou nízkou hmotnost a tvárnost ( a není tomu tak vždy v porovnání s duralovými rámy vyrobenými HFS technologií ) ale především pro svou TUHOST !!!! ...tudíž svezení na kole s karbonovým rámem

( tužším a křehčím ) je MÉNĚ POHODLNÉ než na kole dural-ocel.

Pokud budete mít zájem, můžeme Vám zařídit exkurzi do výroby.

+9/0
20.10.2016 22:03

D15u36š62a26n 75M12a14s46á33r 3631471742845

Již dlouho uvažuji o koupi cyklokrosového kola, ale po přečtení názoru pana Tafta, a jeho názorového oponenta, pana Kočího, jsem lehce zneklidněn. Pravda bude uprostřed? Nejsem žádný odborník, spíše uživatel kola, jisté je, že budu míti při koupi nového Authora pěkně zamotanou šišku.

0/0
21.10.2016 14:35

P68e87t72r 17T30a77f10t 9453867964209

Ja psal o silnicnich kolech. U cyklokrosu, pokud je mi znamo, se celkem casto saha po kovovych ramech, ktere jsou celkove odolnejsi.

Ale jsou samozrejme i karbonove ramy na cyklokros, ovsem cenove o dost drazsi. Holt karbon je obecne krehci a hur se opravuje.

Zkratka tady bych se zeptal lidi, co cyklokros jezdi - nebo se podival na nejake cykloforum, napr. http://www.bike-forum.cz/forum/vyber-kola-cyklokros.html

+1/0
21.10.2016 15:04

V21i95t 96P28o96c71h68m90a10n 7963846675837

Karbon se neopravuje. Teda muze ho opravovat jen blazen.

0/−3
21.10.2016 20:17

P71e98t78r 50T35a77f24t 9633967604119

Budete se divit, ale karbon se opravuje a na opravy je spoleh - znam nekolik lidi, kteri oprav jiz vyuzili a rozhodne to nejsou blazni! Spise jde o vasi neznalost.

Vice viz napr. http://oprava-karbonu.cz/faq/co-vsechno-se-da-opravit/

+1/0
21.10.2016 20:49

V72o33j70t84ě81c91h 78M15a38r76h57o90u39l 8148662827373

V zásadě je to asi takhle:

Ocel je těžká, ale pevná, proto lze používat velmi tenké trubky, které jsou pak pružnější (pohodlnější).

Hliník je lehký, ale křehký, proto mají hliníkové trubky tlustší stěny a větší průměr, rám je tuhý a tvrdý (nepohodlný).

Výhoda karbonu spočívá v možnosti vrstvit materiál přesně tam, kam je třeba, co má být tuhé, tam je materiálu více, co má pružit, tam je ho třeba méně a v jiné struktuře. Proto jsou karbonová kola tuhá v záběru a přitom pohodlná.

Na tu krosku karbon, nebo špičkové ocelové trubky (vlastnosti s karbonem srovnatelné při mírně vyšší váze). Hliník bude vždycky koza...

+5/0
21.10.2016 15:09

J69a59k30u71b 36N71e44b96u17r24k63a 6935287150819

Se vším souhlas. Hliniku se vyhnout, pokud jde o pohodlí.

0/0
2.11.2016 17:39

J29a48k36u66b 67N12e18b71u37r34k46a 6225457370449

Z vlastní zkusenosti: dobrá volba na CX kolo, které není primárně na závody, je rám lepší ocel a vidlice karbon.

0/0
2.11.2016 17:36

P53e28t62r 60T68a78f55t 9283537844449

Vazeny pane Koci, pokud budete mit zajem, pujcim vam sve karbonove pohodlne kolo (nebo mych kamaradu, projel jsem jich vic nez dost) a soucasne i kolo ocelove. Mozna se nekdo prida i s hlinikem (duralem) nebo titanem.

Bych to zkratil, mluvim ze sve praxe a opravdu jsem jeste nikdy nesedel na pohodlnejsi silnicce nez karbonove. Tim nerikam, ze neexistuji extra tuhe zavodni specialy, ale i tady uz se zohlednuje pohodlnost.

Nejjednodussi je si projet karbonovou silnicku a nasledne sednout na hlinikovou, pak neni o cem mluvit. Ze je karbon pohodlnejsi, lip tlumici vibrace, vam potvrdi kazdy silnickar.

Jedna vec je zakladni teorie a druha, jak se karbonove ramy vyrabeji - je to celkem veda, rucni prace a proto taky dobry ram stoji hodne penez. Je pak soucasne rychly i pohodlny, zkratka v kazde casti kola je karbon jinak poskladany, se zamerenim na jine vlastnosti. A proc nejsou vsechna kola karbonova? Protoze je o dost drazsi a rozdily nejsou az tak vyrazne.

A pokud chcete i "tvrda data", neni nic jednodussiho nez si najit nejaky srovnavaci test at uz z nemeckych nebo anglickych zdroju na netu, jsou jich mraky a jsou v nich vedle srovnavani jidznich vlastnosti i presna laboratorni mereni.

Prakticky test napr. https://www.youtube.com/watch?v=h3RG5dztrXM

0/0
21.10.2016 14:53

V28i24t 88P70o43c11h52m21a78n 7933756315397

Amen R^

0/0
21.10.2016 20:11

V19á16c98l61a91v 79J52o89n22á71š 8952493152573

Ceny moc úžasný nejsou....

+1/0
20.10.2016 16:13

D70a80n75i36e57l 72K90o80r77o62u30s 9351844299640

Bojkot silniček Specialized?

+2/−1
20.10.2016 15:47

M84o54j40m55í66r 21S63k30á83l47a 2760572866

A co je na kolech ze supermarketu úžasného?;-D

+1/0
20.10.2016 16:04

D54a32n17i91e80l 80K27o35r58o38u90s 9751974629490

?

0/−1
20.10.2016 16:30

T87o96m71á95š 15Š22t64e84c 4508260965657

Teda, nemôžem si pomôcť, ale pripadá mi to málo pestré. Teda, keď na to pozerám poriadne, tak mi tam asi chýba hlavne nejaký ľahký závodný HT. Miesto toho sú tam 4 cesťáky (no hej, jeden je E, ďalší retro, ďalší Ti-karbón a ďalší čisto titán), dva gravel, ...

Urgestalt znie rozhodne ako dobrý tip na karbónový šperk.

+1/0
20.10.2016 14:45

M89o98j58m10í97r 43S98k14á79l10a 2790462866

"Frame my wheels";-)

0/0
20.10.2016 15:26

O57s68k78a41r 75K70o25v93a66ř64í92k 8477283566877

Od Treku nic? :-/

0/0
20.10.2016 13:50

M21o32j13m21í80r 10S79k48á10l69a 2210432326

;-D;-D

0/−3
20.10.2016 15:18

J91i34r92i 40B16e12c66v93a17r 7962399926

Jezdil jsem závodně před 35 lety (kdy byl vrcholem Favorit F1) -a i dnes se rád podívám na krásné kolo! A je mi jedno, zda se jedná o skutečně 15 těch NEJ -mně se výběr líbí ..ale nejvíc mne zaujal Electra Cruiser Lux 1 R^

+4/0
20.10.2016 11:44

V93l53a19d98i78m61í96r 73H86a70v57r17á55n53e55k 7516666210477

Pejsek a kočička uvařili dort, a nyní si zašli vybrat kolo...:-)

+2/0
20.10.2016 11:05

J67a72k85u11b 71N21e83b48u48r93k89a 6475447410639

Když už je v titulku to Česko, čekal bych víc českých kol: alespoň SingleBe a Favorit a případně další český rámaře. Jinak podle mě nemá smysl dělit kola podle toho, zda se dají sehnat u nás. A nakonec, každý cyklista má jiné měřítko toho, co je "nejúžasnější" kolo ;-)

+9/0
20.10.2016 11:00

P72e53t35r 91P58r12a10v95d63a 4283479903

Dva naše zástupce v patnáctce zahrnující výrobce z celého světa považuji za odpovídající. Ale možná je to dobrý tip pro příště - NEJ kola českých výrobců

+7/0
20.10.2016 11:22

J67i93r27i 28B54e23c16v90a57r 7612889466

Nebo spíše výběr rozdělit na "dostupná" a zbytek. Protože neznám žádného amatéra, který by si koupil kolo za čtvrt milionu! PS: pokud beru v úvahu skutečně pravidelně jezdící amatéry, ne zazobanec, který chce oslnit !

+7/−1
20.10.2016 11:52

M54a53r68e48k 70K86a74r92a88f18f61a 9866564482926

Kolo za čtvrtmilonu asi né ale jsou stovky jiných, kteří dají ochotně za kolo 90-110 tis. a o podnikatele rozhodně nejde.

+3/0
20.10.2016 12:10

P91e54t65r 93P52r20a31v46d92a 4943349513

Reaguji na dva predchozi prispevky: je prave problem jak to rozdelit na kola dostupna a nedostupna. P. Karaffa ma pravdu, uplne "obycejni" lide nezridka jezdi na kolech za 100 000. Kdybych to nevidel a neznal, tak tomu neverim

+2/0
20.10.2016 12:30

J75i57ř66í 69M82a45c72e15k 3125635174131

Typicky český přístup: „kolo“ = horské kolo. V cizině existují i jiná kola (např. kola vhodná na expedice a dlouhé cesty). Ta jsou úžasná i v tom, že mají nosič, blatníky, světla. Ale u nás se na taková kola všichni dívají spatra.

+17/0
20.10.2016 10:45

A18l61e53n48a 57V72e79s34e59l87á 3633251105938

Já myslím, že ani ne. Kola vhodná na expedice existují i u nás, ale je to přece jen taková kategorie "spolehlivého tahouna". I když je k danému účelu vhodný až ideální, na výstavu plnokrevníků ho nepošlete.

+3/−1
20.10.2016 11:11

M28a62r19e79k 63K45a17r79a70f84f36a 9646234392836

Tak zrovna ten Author Ronin je pro expedice s blatníky a hodně značek je nabízí Pravda je, že kola dnes nejsou univerzální jako dřív.

+3/0
20.10.2016 12:14

M67a67r42t66i11n 78D52u25f13e83k 3832257708164

Expedice s berany?

0/−1
20.10.2016 19:52

J68a76n 94S84t56o80d58o74l28a 7941490693500

Jasně. Co jiného by tam mělo být?

+2/0
20.10.2016 23:57

M59a73r94t41i68n 95D50u44f26e57k 3552327988434

Běžná sportovní řidítka

0/−1
20.10.2016 23:58

J16a37n 30S87t27o21d40o11l43a 7751890273960

Na těch nezměníte polohu. Expediční kolo má sloužit mnohadenní jízdě s nákladem. Berany se dají chytit tolika způsoby, a proto se právě na expediční kola běžně dávají.

+4/0
21.10.2016 0:02

M24a71r26t97i49n 53D32u30f26e68k 3772557938814

Aha. Děkuji za vysvětlení. Je však zajímavé, proč třeba vsf Fahrrad Manufaktur je na expediční kolo nedá?

0/0
21.10.2016 0:07

J87i56ř46í 93Č50e79r89m41á77k 4138331329710

Máte pravdu, ale přeci jen z drtivé většiny MTB expediční kolo uděláte (blatníky, nosič, slicky plaste, tenci ráfky cca 25ky) - zrovna letos v létě si kamarád takto upravil MTB na expediční cestu po Rakousku a musím říct, že to vůbec nebylo špatné. Naopak (z expedicniho kola udělat MTB) to ale nejde.

0/0
20.10.2016 19:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.