Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tohle je 15 nejúžasnějších kol, která se dají sehnat v Česku

Krása, inovace, technologie a zajímavé materiály. I u nás jsou k sehnání kola, která rozhodně nejsou obyčejná. Do našeho výběru těch nejzajímavějších jsme se snažili zahrnout všechny hlavní kategorie kol, nikdy však dva stroje od stejné firmy. A přednost dostaly inovativní značky. Zde jsou kola, která iDNES.cz vybral s reprezentačním MTB mechanikem Pavlem Čábelickým i dalšími odborníky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T31o52m83a84s 29D92o66l57e23z16e43l 2746779332677

Detske kolo Belter je spice. Kupoval jsem dceri 16ku a ted budu kupovat 20ku. Cena je oproti jinym kolum vyssi, ale kvalita je uplne jinde.

Spravny vyder redakce.

Lepsi detske kolo v CR se sehnat neda. Navic je toto kolo minimalne o tridu (spis dve) lepsi nez nejlepsi konkurence.

Osobne bych, ale bral levnejsi variantu 20ky nebo variantu s kotoucovkama. Misto varianty s tlustejma plastema (Urban).

0/0
5.11.2016 19:27

J90a79n 97C90h98o76d71u62r50a 1902109873583

Tak jsem se těšil na kola, ale bohužel. U třetí fotky to už vypínám. Já vím, je to blbý klik, ale já si chci porovnat 1. s 4. kolem, v tomto zobrazení je to vopruz

0/0
2.11.2016 9:07

F98i19l15i26p 16S49o91k56o47l 2250751770

Na mě jsou ta kola malá. Potřebuji kolo na dospěláka, s výškou dva metry, prosím.

0/0
29.10.2016 19:30


A96l70e80š 12J65e72t80m39a75r 1239595203454

Nejúžasnější kolo je to na které vám zbyde čas na něm jezdit.

+4/0
27.10.2016 15:51

P43a32v53e79l 31N44e38d91ě77l98a 5236950384581

Když iž bych si musel z tohohle vybrat, tak jen to Colnago a to jen z melancholie ke značce.

+2/−2
25.10.2016 16:20

J71a83r75o44s42l81a25v 31K78a11d80l47e35c 5361179292331

Vypadá to spíše, že kolo se dostalo do slepé uličky a čeká se na revoluční řešení.

+1/−1
21.10.2016 9:25

M94a55r15t69i16n 68P12o67s93p40í48š15i91l 8815881686437

co? tak už i tady články na x pokračování, aby se zobrazilo více reklamy? Jedejn můj celkem oblíbený server s tím začal, občas jsem nahlédl, teď už tak půl roku tam nechodím.

+10/0
20.10.2016 20:18

M31a66r91t47i24n 77D62u27f10e73k 3772497958134

Jakoby už trekingovym kolům odzvonilo, či co?

0/−1
20.10.2016 19:56

V64o69j79t89ě10c82h 52M12a76r16h41o74u87l 8838822737193

Byla to slepá ulička. Pro důchodce jsou teď elektrokola.

+3/−2
21.10.2016 15:12

V98i58k65t92o84r 61J41a57n40e36b16a 4875688374885

Intense pěknej. V téhle kategorii ještě aspiruje na zástupce v tomto výběru Canyon Sender.

0/0
20.10.2016 18:03

M54a44r45t50i31n 11B97ř67e60z77i64n24a 8408825130742

Kola jsou to sice zajímavá,mají ale jednu zásadní vadu. Musí se na nich šlapat.;-)

+1/−2
20.10.2016 17:05

M42a27r10e68k 49T47u47r71n84o27v57e52c 7525262940886

No jestli jste si je prošel všechna, tak byste věděl, že u některých z těch kol už ani to ne. :-)

0/0
15.11.2016 6:52

P47e13t84r 42T49a46f33t 9863967594969

Neverim, ze ocelove kolo Author Ronin lip zajisti pohodli nez karbon.

Sam jezdim vetsinou na silnicce a mam doma jak karbonovou, tak ocelovou a to pohodli se neda srovnat, to je sto a jedna!

Zkratka tady nekdo hodne veri marketingovemu popisu kola, ktere uz z podstaty pouziteho materialnu musi byt tvrde. A pouziti sirsich plastu tu absenci treba jen karbonove sedlovky v zadnem pripade nenahradi!

Autor by si mel dane kolo i projet, aby nam pak jen slepe nepredkladal info vyrobce. Tim samozrejme nerikam, ze Ronin je spatne kolo. Jen ten popis moc neodpovida - zkusenosti viz napr. http://www.nakole.cz/clanky/1283-test-kola-author-ronin-2016.html

+3/−2
20.10.2016 16:36

M41i16c96h27a27l 57V33a41n54ž50u37r29a 7158963979774

Pane Taft, můžete prosím, zkusit trochu popsat rozdíl jízdy ocelové trubky a karbonové ?Pokud tedy nemyslíte pouze o asi znatelném rozdílu váhy. Děkuji

+1/−1
20.10.2016 16:57

P46e83t49r 25T18a61f69t 9353917784279

Tak ono neni karbonova trubka jako trubka, neb ten material se muze ruzne skladat, aby mel pozadovane vlastnosti v ruznych smerech - napr. v jednom smeru je pak pruzny, v druhem tuhy, v dalsim krehky. Zato ocel je ocel a hlinik hlinik, oboji ma stale vlastnosti ve vsech smerech a jsou vyrazne tuzsi (i kdyz casem lehce meknou).

Zkratka jsem jeste nejel na ocelovem ramu, ktery by byl jen vzdalene tak pruzny, jako pohodlny karbonovy (jsou samozrejme i tvrde karbony).

Nejlepe je to poznat, kdyz vyzkousite na stejnem kole hlinikovou sedlovku (jako ma napr. prave zminovany Ronin) a nasledne pruznou karbonovou. Ten rozdil je az neuveritelny, jako byste sedl na uplne jine kolo.

Obdobne ovlivnila jizdu i karbonova riditka (mam v jednom kuse s prestavcem), ktera jsou o dost pohodlnejsi nez hlinik.

Vse, o cem mluvim, se samozrejme tyka silnicek.

+5/−6
20.10.2016 17:11

M92i79c76h81a51l 86V49a39n77ž30u40r34a 7938913629434

Velmi vám děkuji, za skvěle popsaný rozdíl. Silničku znám právě jen z ocelových trubek, takže karbon je pro mě jen teorie. Moc děkuji, mějte se fajn.

+5/0
20.10.2016 20:07

M95i75r65o36s51l48a54v 49K23o20č80í 5331531372913

Vážená pane , děkujeme Vám za obsáhlý, ale jednoznačně mylný popis rozdílu mezi rámem...popisuji obecně ocel-karbon. Karbon se začal používat nejen pro svou nízkou hmotnost a tvárnost ( a není tomu tak vždy v porovnání s duralovými rámy vyrobenými HFS technologií ) ale především pro svou TUHOST !!!! ...tudíž svezení na kole s karbonovým rámem

( tužším a křehčím ) je MÉNĚ POHODLNÉ než na kole dural-ocel.

Pokud budete mít zájem, můžeme Vám zařídit exkurzi do výroby.

+9/0
20.10.2016 22:03

D34u77š15a98n 61M70a60s47á63r 3201571472675

Již dlouho uvažuji o koupi cyklokrosového kola, ale po přečtení názoru pana Tafta, a jeho názorového oponenta, pana Kočího, jsem lehce zneklidněn. Pravda bude uprostřed? Nejsem žádný odborník, spíše uživatel kola, jisté je, že budu míti při koupi nového Authora pěkně zamotanou šišku.

0/0
21.10.2016 14:35

P63e19t89r 23T68a16f90t 9953137614159

Ja psal o silnicnich kolech. U cyklokrosu, pokud je mi znamo, se celkem casto saha po kovovych ramech, ktere jsou celkove odolnejsi.

Ale jsou samozrejme i karbonove ramy na cyklokros, ovsem cenove o dost drazsi. Holt karbon je obecne krehci a hur se opravuje.

Zkratka tady bych se zeptal lidi, co cyklokros jezdi - nebo se podival na nejake cykloforum, napr. http://www.bike-forum.cz/forum/vyber-kola-cyklokros.html

+1/0
21.10.2016 15:04

V50i40t 31P41o37c76h68m16a33n 7923486105257

Karbon se neopravuje. Teda muze ho opravovat jen blazen.

0/−3
21.10.2016 20:17

P86e63t81r 35T24a27f72t 9413907164819

Budete se divit, ale karbon se opravuje a na opravy je spoleh - znam nekolik lidi, kteri oprav jiz vyuzili a rozhodne to nejsou blazni! Spise jde o vasi neznalost.

Vice viz napr. http://oprava-karbonu.cz/faq/co-vsechno-se-da-opravit/

+1/0
21.10.2016 20:49

V59o10j89t19ě84c30h 10M38a74r52h92o20u39l 8388152357423

V zásadě je to asi takhle:

Ocel je těžká, ale pevná, proto lze používat velmi tenké trubky, které jsou pak pružnější (pohodlnější).

Hliník je lehký, ale křehký, proto mají hliníkové trubky tlustší stěny a větší průměr, rám je tuhý a tvrdý (nepohodlný).

Výhoda karbonu spočívá v možnosti vrstvit materiál přesně tam, kam je třeba, co má být tuhé, tam je materiálu více, co má pružit, tam je ho třeba méně a v jiné struktuře. Proto jsou karbonová kola tuhá v záběru a přitom pohodlná.

Na tu krosku karbon, nebo špičkové ocelové trubky (vlastnosti s karbonem srovnatelné při mírně vyšší váze). Hliník bude vždycky koza...

+5/0
21.10.2016 15:09

J88a41k44u70b 69N89e96b81u51r19k70a 6875437410189

Se vším souhlas. Hliniku se vyhnout, pokud jde o pohodlí.

0/0
2.11.2016 17:39

J49a24k59u77b 75N77e95b48u71r48k70a 6505447700709

Z vlastní zkusenosti: dobrá volba na CX kolo, které není primárně na závody, je rám lepší ocel a vidlice karbon.

0/0
2.11.2016 17:36

P94e84t22r 47T97a11f74t 9473887404109

Vazeny pane Koci, pokud budete mit zajem, pujcim vam sve karbonove pohodlne kolo (nebo mych kamaradu, projel jsem jich vic nez dost) a soucasne i kolo ocelove. Mozna se nekdo prida i s hlinikem (duralem) nebo titanem.

Bych to zkratil, mluvim ze sve praxe a opravdu jsem jeste nikdy nesedel na pohodlnejsi silnicce nez karbonove. Tim nerikam, ze neexistuji extra tuhe zavodni specialy, ale i tady uz se zohlednuje pohodlnost.

Nejjednodussi je si projet karbonovou silnicku a nasledne sednout na hlinikovou, pak neni o cem mluvit. Ze je karbon pohodlnejsi, lip tlumici vibrace, vam potvrdi kazdy silnickar.

Jedna vec je zakladni teorie a druha, jak se karbonove ramy vyrabeji - je to celkem veda, rucni prace a proto taky dobry ram stoji hodne penez. Je pak soucasne rychly i pohodlny, zkratka v kazde casti kola je karbon jinak poskladany, se zamerenim na jine vlastnosti. A proc nejsou vsechna kola karbonova? Protoze je o dost drazsi a rozdily nejsou az tak vyrazne.

A pokud chcete i "tvrda data", neni nic jednodussiho nez si najit nejaky srovnavaci test at uz z nemeckych nebo anglickych zdroju na netu, jsou jich mraky a jsou v nich vedle srovnavani jidznich vlastnosti i presna laboratorni mereni.

Prakticky test napr. https://www.youtube.com/watch?v=h3RG5dztrXM

0/0
21.10.2016 14:53

V22i12t 78P90o67c85h18m60a11n 7893246555567

Amen R^

0/0
21.10.2016 20:11

V66á20c45l94a97v 31J28o56n46á80š 8472743122313

Ceny moc úžasný nejsou....

+1/0
20.10.2016 16:13

D93a19n47i48e22l 88K44o77r83o45u92s 9571134639350

Bojkot silniček Specialized?

+2/−1
20.10.2016 15:47

M19o69j14m70í65r 90S41k90á39l51a 2890192806

A co je na kolech ze supermarketu úžasného?;-D

+1/0
20.10.2016 16:04

D64a65n96i52e91l 83K85o66r90o51u74s 9431674319420

?

0/−1
20.10.2016 16:30

T60o58m15á73š 24Š92t20e70c 4778700415647

Teda, nemôžem si pomôcť, ale pripadá mi to málo pestré. Teda, keď na to pozerám poriadne, tak mi tam asi chýba hlavne nejaký ľahký závodný HT. Miesto toho sú tam 4 cesťáky (no hej, jeden je E, ďalší retro, ďalší Ti-karbón a ďalší čisto titán), dva gravel, ...

Urgestalt znie rozhodne ako dobrý tip na karbónový šperk.

+1/0
20.10.2016 14:45

M77o56j19m69í97r 35S95k28á79l94a 2140212786

"Frame my wheels";-)

0/0
20.10.2016 15:26

O49s52k77a62r 94K32o32v19a57ř77í92k 8847443656717

Od Treku nic? :-/

0/0
20.10.2016 13:50

M54o36j74m31í51r 30S63k23á94l65a 2730682956

;-D;-D

0/−3
20.10.2016 15:18

J46i42r77i 19B68e13c23v70a28r 7982179456

Jezdil jsem závodně před 35 lety (kdy byl vrcholem Favorit F1) -a i dnes se rád podívám na krásné kolo! A je mi jedno, zda se jedná o skutečně 15 těch NEJ -mně se výběr líbí ..ale nejvíc mne zaujal Electra Cruiser Lux 1 R^

+4/0
20.10.2016 11:44

V42l79a68d98i40m75í23r 89H39a56v35r68á38n88e36k 7286886640667

Pejsek a kočička uvařili dort, a nyní si zašli vybrat kolo...:-)

+2/0
20.10.2016 11:05

J39a58k63u23b 20N45e24b74u74r61k57a 6825177750239

Když už je v titulku to Česko, čekal bych víc českých kol: alespoň SingleBe a Favorit a případně další český rámaře. Jinak podle mě nemá smysl dělit kola podle toho, zda se dají sehnat u nás. A nakonec, každý cyklista má jiné měřítko toho, co je "nejúžasnější" kolo ;-)

+9/0
20.10.2016 11:00

P16e87t82r 53P95r34a96v54d15a 4173849523

Dva naše zástupce v patnáctce zahrnující výrobce z celého světa považuji za odpovídající. Ale možná je to dobrý tip pro příště - NEJ kola českých výrobců

+7/0
20.10.2016 11:22

J50i40r24i 85B52e39c44v50a15r 7822269556

Nebo spíše výběr rozdělit na "dostupná" a zbytek. Protože neznám žádného amatéra, který by si koupil kolo za čtvrt milionu! PS: pokud beru v úvahu skutečně pravidelně jezdící amatéry, ne zazobanec, který chce oslnit !

+7/−1
20.10.2016 11:52

M87a94r61e48k 24K76a97r52a60f62f75a 9306404152206

Kolo za čtvrtmilonu asi né ale jsou stovky jiných, kteří dají ochotně za kolo 90-110 tis. a o podnikatele rozhodně nejde.

+3/0
20.10.2016 12:10

P70e15t61r 18P18r13a59v71d34a 4443479713

Reaguji na dva predchozi prispevky: je prave problem jak to rozdelit na kola dostupna a nedostupna. P. Karaffa ma pravdu, uplne "obycejni" lide nezridka jezdi na kolech za 100 000. Kdybych to nevidel a neznal, tak tomu neverim

+2/0
20.10.2016 12:30

J40i77ř41í 72M10a14c66e97k 3175385444161

Typicky český přístup: „kolo“ = horské kolo. V cizině existují i jiná kola (např. kola vhodná na expedice a dlouhé cesty). Ta jsou úžasná i v tom, že mají nosič, blatníky, světla. Ale u nás se na taková kola všichni dívají spatra.

+17/0
20.10.2016 10:45

A89l39e85n98a 88V77e47s65e21l33á 3333781105318

Já myslím, že ani ne. Kola vhodná na expedice existují i u nás, ale je to přece jen taková kategorie "spolehlivého tahouna". I když je k danému účelu vhodný až ideální, na výstavu plnokrevníků ho nepošlete.

+3/−1
20.10.2016 11:11

M17a47r83e45k 88K24a79r38a36f21f82a 9316124292356

Tak zrovna ten Author Ronin je pro expedice s blatníky a hodně značek je nabízí Pravda je, že kola dnes nejsou univerzální jako dřív.

+3/0
20.10.2016 12:14

M47a22r63t76i26n 11D27u73f72e71k 3442667108164

Expedice s berany?

0/−1
20.10.2016 19:52

J28a53n 17S93t10o82d58o60l32a 7921550913190

Jasně. Co jiného by tam mělo být?

+2/0
20.10.2016 23:57

M10a59r87t16i56n 45D45u85f85e21k 3242327148154

Běžná sportovní řidítka

0/−1
20.10.2016 23:58

J29a20n 71S26t78o23d38o30l92a 7381230183290

Na těch nezměníte polohu. Expediční kolo má sloužit mnohadenní jízdě s nákladem. Berany se dají chytit tolika způsoby, a proto se právě na expediční kola běžně dávají.

+4/0
21.10.2016 0:02

M52a87r60t40i82n 70D19u17f72e23k 3832387208634

Aha. Děkuji za vysvětlení. Je však zajímavé, proč třeba vsf Fahrrad Manufaktur je na expediční kolo nedá?

0/0
21.10.2016 0:07

J69i42ř67í 95Č78e76r77m52á40k 4228311389220

Máte pravdu, ale přeci jen z drtivé většiny MTB expediční kolo uděláte (blatníky, nosič, slicky plaste, tenci ráfky cca 25ky) - zrovna letos v létě si kamarád takto upravil MTB na expediční cestu po Rakousku a musím říct, že to vůbec nebylo špatné. Naopak (z expedicniho kola udělat MTB) to ale nejde.

0/0
20.10.2016 19:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.