Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tohle je 15 nejúžasnějších kol, která se dají sehnat v Česku

Krása, inovace, technologie a zajímavé materiály. I u nás jsou k sehnání kola, která rozhodně nejsou obyčejná. Do našeho výběru těch nejzajímavějších jsme se snažili zahrnout všechny hlavní kategorie kol, nikdy však dva stroje od stejné firmy. A přednost dostaly inovativní značky. Zde jsou kola, která iDNES.cz vybral s reprezentačním MTB mechanikem Pavlem Čábelickým i dalšími odborníky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T56o49m75a11s 50D37o23l71e59z46e34l 2816689882697

Detske kolo Belter je spice. Kupoval jsem dceri 16ku a ted budu kupovat 20ku. Cena je oproti jinym kolum vyssi, ale kvalita je uplne jinde.

Spravny vyder redakce.

Lepsi detske kolo v CR se sehnat neda. Navic je toto kolo minimalne o tridu (spis dve) lepsi nez nejlepsi konkurence.

Osobne bych, ale bral levnejsi variantu 20ky nebo variantu s kotoucovkama. Misto varianty s tlustejma plastema (Urban).

0/0
5.11.2016 19:27

J85a56n 37C84h69o47d28u64r75a 1102769353713

Tak jsem se těšil na kola, ale bohužel. U třetí fotky to už vypínám. Já vím, je to blbý klik, ale já si chci porovnat 1. s 4. kolem, v tomto zobrazení je to vopruz

0/0
2.11.2016 9:07

F77i12l93i84p 68S19o16k51o46l 2370351590

Na mě jsou ta kola malá. Potřebuji kolo na dospěláka, s výškou dva metry, prosím.

0/0
29.10.2016 19:30

A21l47e47š 87J65e14t36m24a11r 1739945603854

Nejúžasnější kolo je to na které vám zbyde čas na něm jezdit.

+4/0
27.10.2016 15:51

P56a34v37e83l 98N11e73d12ě50l92a 5576520484231

Když iž bych si musel z tohohle vybrat, tak jen to Colnago a to jen z melancholie ke značce.

+2/−2
25.10.2016 16:20

J59a82r28o49s28l12a35v 58K98a80d75l20e94c 5501209702141

Vypadá to spíše, že kolo se dostalo do slepé uličky a čeká se na revoluční řešení.

+1/−1
21.10.2016 9:25

M17a42r97t21i84n 77P67o46s35p60í56š69i53l 8895451276907

co? tak už i tady články na x pokračování, aby se zobrazilo více reklamy? Jedejn můj celkem oblíbený server s tím začal, občas jsem nahlédl, teď už tak půl roku tam nechodím.

+10/0
20.10.2016 20:18

M75a41r82t33i75n 58D60u97f34e56k 3172877158334

Jakoby už trekingovym kolům odzvonilo, či co?

0/−1
20.10.2016 19:56

V90o79j88t49ě20c49h 11M74a15r60h12o92u50l 8778882557903

Byla to slepá ulička. Pro důchodce jsou teď elektrokola.

+3/−2
21.10.2016 15:12

V40i92k13t73o78r 87J80a40n82e47b23a 4595308594585

Intense pěknej. V téhle kategorii ještě aspiruje na zástupce v tomto výběru Canyon Sender.

0/0
20.10.2016 18:03

M29a37r65t88i64n 49B35ř76e89z11i36n31a 8308825180822

Kola jsou to sice zajímavá,mají ale jednu zásadní vadu. Musí se na nich šlapat.;-)

+1/−2
20.10.2016 17:05

M18a78r65e76k 93T12u59r21n91o17v19e36c 7125862240836

No jestli jste si je prošel všechna, tak byste věděl, že u některých z těch kol už ani to ne. :-)

0/0
15.11.2016 6:52

P10e53t72r 23T21a10f89t 9503147254229

Neverim, ze ocelove kolo Author Ronin lip zajisti pohodli nez karbon.

Sam jezdim vetsinou na silnicce a mam doma jak karbonovou, tak ocelovou a to pohodli se neda srovnat, to je sto a jedna!

Zkratka tady nekdo hodne veri marketingovemu popisu kola, ktere uz z podstaty pouziteho materialnu musi byt tvrde. A pouziti sirsich plastu tu absenci treba jen karbonove sedlovky v zadnem pripade nenahradi!

Autor by si mel dane kolo i projet, aby nam pak jen slepe nepredkladal info vyrobce. Tim samozrejme nerikam, ze Ronin je spatne kolo. Jen ten popis moc neodpovida - zkusenosti viz napr. http://www.nakole.cz/clanky/1283-test-kola-author-ronin-2016.html

+3/−2
20.10.2016 16:36

M71i52c65h59a57l 74V63a14n80ž64u82r63a 7278773539954

Pane Taft, můžete prosím, zkusit trochu popsat rozdíl jízdy ocelové trubky a karbonové ?Pokud tedy nemyslíte pouze o asi znatelném rozdílu váhy. Děkuji

+1/−1
20.10.2016 16:57

P56e40t98r 74T13a86f52t 9313757204949

Tak ono neni karbonova trubka jako trubka, neb ten material se muze ruzne skladat, aby mel pozadovane vlastnosti v ruznych smerech - napr. v jednom smeru je pak pruzny, v druhem tuhy, v dalsim krehky. Zato ocel je ocel a hlinik hlinik, oboji ma stale vlastnosti ve vsech smerech a jsou vyrazne tuzsi (i kdyz casem lehce meknou).

Zkratka jsem jeste nejel na ocelovem ramu, ktery by byl jen vzdalene tak pruzny, jako pohodlny karbonovy (jsou samozrejme i tvrde karbony).

Nejlepe je to poznat, kdyz vyzkousite na stejnem kole hlinikovou sedlovku (jako ma napr. prave zminovany Ronin) a nasledne pruznou karbonovou. Ten rozdil je az neuveritelny, jako byste sedl na uplne jine kolo.

Obdobne ovlivnila jizdu i karbonova riditka (mam v jednom kuse s prestavcem), ktera jsou o dost pohodlnejsi nez hlinik.

Vse, o cem mluvim, se samozrejme tyka silnicek.

+5/−6
20.10.2016 17:11

M71i18c87h24a71l 77V88a86n68ž36u57r60a 7608473819424

Velmi vám děkuji, za skvěle popsaný rozdíl. Silničku znám právě jen z ocelových trubek, takže karbon je pro mě jen teorie. Moc děkuji, mějte se fajn.

+5/0
20.10.2016 20:07

M28i27r88o54s44l66a13v 43K20o15č50í 5191841102443

Vážená pane , děkujeme Vám za obsáhlý, ale jednoznačně mylný popis rozdílu mezi rámem...popisuji obecně ocel-karbon. Karbon se začal používat nejen pro svou nízkou hmotnost a tvárnost ( a není tomu tak vždy v porovnání s duralovými rámy vyrobenými HFS technologií ) ale především pro svou TUHOST !!!! ...tudíž svezení na kole s karbonovým rámem

( tužším a křehčím ) je MÉNĚ POHODLNÉ než na kole dural-ocel.

Pokud budete mít zájem, můžeme Vám zařídit exkurzi do výroby.

+9/0
20.10.2016 22:03

D82u47š79a91n 95M92a50s21á85r 3371891842695

Již dlouho uvažuji o koupi cyklokrosového kola, ale po přečtení názoru pana Tafta, a jeho názorového oponenta, pana Kočího, jsem lehce zneklidněn. Pravda bude uprostřed? Nejsem žádný odborník, spíše uživatel kola, jisté je, že budu míti při koupi nového Authora pěkně zamotanou šišku.

0/0
21.10.2016 14:35

P78e47t36r 30T53a33f13t 9863647594149

Ja psal o silnicnich kolech. U cyklokrosu, pokud je mi znamo, se celkem casto saha po kovovych ramech, ktere jsou celkove odolnejsi.

Ale jsou samozrejme i karbonove ramy na cyklokros, ovsem cenove o dost drazsi. Holt karbon je obecne krehci a hur se opravuje.

Zkratka tady bych se zeptal lidi, co cyklokros jezdi - nebo se podival na nejake cykloforum, napr. http://www.bike-forum.cz/forum/vyber-kola-cyklokros.html

+1/0
21.10.2016 15:04

V15i54t 13P65o37c78h11m68a91n 7733236805557

Karbon se neopravuje. Teda muze ho opravovat jen blazen.

0/−3
21.10.2016 20:17

P85e49t77r 15T13a27f53t 9813437434419

Budete se divit, ale karbon se opravuje a na opravy je spoleh - znam nekolik lidi, kteri oprav jiz vyuzili a rozhodne to nejsou blazni! Spise jde o vasi neznalost.

Vice viz napr. http://oprava-karbonu.cz/faq/co-vsechno-se-da-opravit/

+1/0
21.10.2016 20:49

V67o23j88t40ě75c40h 95M82a30r86h89o47u47l 8558572577873

V zásadě je to asi takhle:

Ocel je těžká, ale pevná, proto lze používat velmi tenké trubky, které jsou pak pružnější (pohodlnější).

Hliník je lehký, ale křehký, proto mají hliníkové trubky tlustší stěny a větší průměr, rám je tuhý a tvrdý (nepohodlný).

Výhoda karbonu spočívá v možnosti vrstvit materiál přesně tam, kam je třeba, co má být tuhé, tam je materiálu více, co má pružit, tam je ho třeba méně a v jiné struktuře. Proto jsou karbonová kola tuhá v záběru a přitom pohodlná.

Na tu krosku karbon, nebo špičkové ocelové trubky (vlastnosti s karbonem srovnatelné při mírně vyšší váze). Hliník bude vždycky koza...

+5/0
21.10.2016 15:09

J25a77k34u64b 66N79e43b14u55r97k82a 6465157310719

Se vším souhlas. Hliniku se vyhnout, pokud jde o pohodlí.

0/0
2.11.2016 17:39

J20a70k96u23b 89N69e92b60u76r40k60a 6685947110399

Z vlastní zkusenosti: dobrá volba na CX kolo, které není primárně na závody, je rám lepší ocel a vidlice karbon.

0/0
2.11.2016 17:36

P59e54t68r 65T65a64f19t 9763117424549

Vazeny pane Koci, pokud budete mit zajem, pujcim vam sve karbonove pohodlne kolo (nebo mych kamaradu, projel jsem jich vic nez dost) a soucasne i kolo ocelove. Mozna se nekdo prida i s hlinikem (duralem) nebo titanem.

Bych to zkratil, mluvim ze sve praxe a opravdu jsem jeste nikdy nesedel na pohodlnejsi silnicce nez karbonove. Tim nerikam, ze neexistuji extra tuhe zavodni specialy, ale i tady uz se zohlednuje pohodlnost.

Nejjednodussi je si projet karbonovou silnicku a nasledne sednout na hlinikovou, pak neni o cem mluvit. Ze je karbon pohodlnejsi, lip tlumici vibrace, vam potvrdi kazdy silnickar.

Jedna vec je zakladni teorie a druha, jak se karbonove ramy vyrabeji - je to celkem veda, rucni prace a proto taky dobry ram stoji hodne penez. Je pak soucasne rychly i pohodlny, zkratka v kazde casti kola je karbon jinak poskladany, se zamerenim na jine vlastnosti. A proc nejsou vsechna kola karbonova? Protoze je o dost drazsi a rozdily nejsou az tak vyrazne.

A pokud chcete i "tvrda data", neni nic jednodussiho nez si najit nejaky srovnavaci test at uz z nemeckych nebo anglickych zdroju na netu, jsou jich mraky a jsou v nich vedle srovnavani jidznich vlastnosti i presna laboratorni mereni.

Prakticky test napr. https://www.youtube.com/watch?v=h3RG5dztrXM

0/0
21.10.2016 14:53

V36i29t 42P23o45c24h64m28a36n 7753576445677

Amen R^

0/0
21.10.2016 20:11

V27á32c26l56a34v 15J21o47n12á25š 8472373772493

Ceny moc úžasný nejsou....

+1/0
20.10.2016 16:13

D64a16n11i93e95l 79K44o43r72o28u63s 9931454139760

Bojkot silniček Specialized?

+2/−1
20.10.2016 15:47

M73o63j12m20í10r 47S43k48á61l51a 2940312176

A co je na kolech ze supermarketu úžasného?;-D

+1/0
20.10.2016 16:04

D34a13n93i84e66l 74K98o22r35o80u60s 9631334839580

?

0/−1
20.10.2016 16:30

T96o92m39á69š 18Š70t37e61c 4458270765127

Teda, nemôžem si pomôcť, ale pripadá mi to málo pestré. Teda, keď na to pozerám poriadne, tak mi tam asi chýba hlavne nejaký ľahký závodný HT. Miesto toho sú tam 4 cesťáky (no hej, jeden je E, ďalší retro, ďalší Ti-karbón a ďalší čisto titán), dva gravel, ...

Urgestalt znie rozhodne ako dobrý tip na karbónový šperk.

+1/0
20.10.2016 14:45

M31o67j49m51í11r 58S37k18á68l33a 2780372696

"Frame my wheels";-)

0/0
20.10.2016 15:26

O13s63k48a81r 50K55o76v62a84ř50í68k 8227343226457

Od Treku nic? :-/

0/0
20.10.2016 13:50

M95o51j58m67í89r 72S77k53á84l39a 2590152946

;-D;-D

0/−3
20.10.2016 15:18

J75i89r72i 24B12e98c14v16a88r 7782939706

Jezdil jsem závodně před 35 lety (kdy byl vrcholem Favorit F1) -a i dnes se rád podívám na krásné kolo! A je mi jedno, zda se jedná o skutečně 15 těch NEJ -mně se výběr líbí ..ale nejvíc mne zaujal Electra Cruiser Lux 1 R^

+4/0
20.10.2016 11:44

V98l48a46d26i80m39í75r 45H91a21v26r74á20n46e96k 7356196620527

Pejsek a kočička uvařili dort, a nyní si zašli vybrat kolo...:-)

+2/0
20.10.2016 11:05

J90a49k81u86b 93N76e53b19u35r17k38a 6175717630969

Když už je v titulku to Česko, čekal bych víc českých kol: alespoň SingleBe a Favorit a případně další český rámaře. Jinak podle mě nemá smysl dělit kola podle toho, zda se dají sehnat u nás. A nakonec, každý cyklista má jiné měřítko toho, co je "nejúžasnější" kolo ;-)

+9/0
20.10.2016 11:00

P33e41t37r 14P98r82a68v13d63a 4723979133

Dva naše zástupce v patnáctce zahrnující výrobce z celého světa považuji za odpovídající. Ale možná je to dobrý tip pro příště - NEJ kola českých výrobců

+7/0
20.10.2016 11:22

J78i95r35i 36B12e30c27v61a51r 7492369306

Nebo spíše výběr rozdělit na "dostupná" a zbytek. Protože neznám žádného amatéra, který by si koupil kolo za čtvrt milionu! PS: pokud beru v úvahu skutečně pravidelně jezdící amatéry, ne zazobanec, který chce oslnit !

+7/−1
20.10.2016 11:52

M50a38r62e14k 53K21a23r55a73f92f81a 9586534182806

Kolo za čtvrtmilonu asi né ale jsou stovky jiných, kteří dají ochotně za kolo 90-110 tis. a o podnikatele rozhodně nejde.

+3/0
20.10.2016 12:10

P49e59t28r 85P89r19a37v84d24a 4763829933

Reaguji na dva predchozi prispevky: je prave problem jak to rozdelit na kola dostupna a nedostupna. P. Karaffa ma pravdu, uplne "obycejni" lide nezridka jezdi na kolech za 100 000. Kdybych to nevidel a neznal, tak tomu neverim

+2/0
20.10.2016 12:30

J49i49ř38í 29M69a85c75e26k 3105315324181

Typicky český přístup: „kolo“ = horské kolo. V cizině existují i jiná kola (např. kola vhodná na expedice a dlouhé cesty). Ta jsou úžasná i v tom, že mají nosič, blatníky, světla. Ale u nás se na taková kola všichni dívají spatra.

+17/0
20.10.2016 10:45

A60l46e82n12a 14V93e80s73e74l50á 3373721135918

Já myslím, že ani ne. Kola vhodná na expedice existují i u nás, ale je to přece jen taková kategorie "spolehlivého tahouna". I když je k danému účelu vhodný až ideální, na výstavu plnokrevníků ho nepošlete.

+3/−1
20.10.2016 11:11

M59a44r94e52k 27K14a62r65a36f32f41a 9696264902136

Tak zrovna ten Author Ronin je pro expedice s blatníky a hodně značek je nabízí Pravda je, že kola dnes nejsou univerzální jako dřív.

+3/0
20.10.2016 12:14

M25a39r28t37i20n 35D52u35f35e80k 3292947188284

Expedice s berany?

0/−1
20.10.2016 19:52

J98a21n 64S25t76o35d40o31l57a 7131270543930

Jasně. Co jiného by tam mělo být?

+2/0
20.10.2016 23:57

M20a59r69t43i76n 88D70u59f20e18k 3452927668174

Běžná sportovní řidítka

0/−1
20.10.2016 23:58

J19a69n 70S97t19o54d47o36l20a 7761530483650

Na těch nezměníte polohu. Expediční kolo má sloužit mnohadenní jízdě s nákladem. Berany se dají chytit tolika způsoby, a proto se právě na expediční kola běžně dávají.

+4/0
21.10.2016 0:02

M71a93r80t25i19n 64D40u41f74e64k 3462517168464

Aha. Děkuji za vysvětlení. Je však zajímavé, proč třeba vsf Fahrrad Manufaktur je na expediční kolo nedá?

0/0
21.10.2016 0:07

J68i87ř13í 28Č32e20r28m31á60k 4868151179100

Máte pravdu, ale přeci jen z drtivé většiny MTB expediční kolo uděláte (blatníky, nosič, slicky plaste, tenci ráfky cca 25ky) - zrovna letos v létě si kamarád takto upravil MTB na expediční cestu po Rakousku a musím říct, že to vůbec nebylo špatné. Naopak (z expedicniho kola udělat MTB) to ale nejde.

0/0
20.10.2016 19:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.