Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M13a68r62t83i64n 47M13u42s88i26l 4540671653771

Jak píší níže Jan, pro příjezd do Žitavských je nejlepší vlak. Nevyužít jej je hřích. Euro-Nisa Ticket pro pět lidí za 3 stovky, který platí prakticky na všechnu dopravu v Libereckém kraji i německém příhraničí včetně parní trakce úzkokolejky je bezkonkurenční. Vystartovat vlakem můžete z Libe nebo využít jen úzkokolejku ze Žitavy. Ale úzkokolejka rozhodně stojí to za to. Výborné je, že na Euro-Nisa Ticket lze jezdit bez omezení celý den tam a zpátky.

Jako milovník chůze jedu ze Žitavy do Johnsdorfu (jedna větev kolejí) a odtud jdu do Oybina (druhá větev) a jedu zpátky. Popř. si cestu okořením výstupem na Hvozd nebo Töpfer.

Jako málo chodící si v Johnsdorfu prohlédnu Motýlí dům a pak vlakem (přestup) přejedu do sousedního Oybina, kde vidím kostelík a třeba i vystoupám na hrad. Možností spousta, ale doporučuji je spojit s parním vlakem.

+7/0
doporučit
14.9.2016 8:33

P40a71v23e91l 87M27a53t58o40u25š96e21k 5170667608164

Umějí se lidi ještě dopravovat jinak než auty? Když nejede autobus do Krompachu, není problém to vzít z německé strany třeba zrovna z Oybina, kam lze dojet na levnou (i skupinovou) jízdenku LibNet+ a člověk se dostane přímo do nejatraktivnější oblasti. Tahle neustálá propagace motorismu je už dost únavná.

+5/0
doporučit
14.9.2016 11:34

M66a87r19t22i41n 17P48o42l57á36k 8829855907810

Je tam opravdu hezky. Dostal jsem se tam poprvé v životě celkem náhodou před třemi týdny. Cyklostezky jsou tam srozumitelně značené, takže je to fajn i na kole. Dojel jsem z Žitavy do Oybinu, třikrát jsem se předjel s tím parním vláčkem nakonec jsem vyjel na Hvozd (vede tam pěkná, i když dost prudká, asfaltová cesta).

Žitava má pěkné historické centrum, které se teď ale dost opravuje. A u obchodu nás jako české bratry slušnou češtinou pozdravil nějaký místní pán :-)

+4/0
doporučit
14.9.2016 7:33


M25a30r33e26k 11H51l46a72v97n24i73č54k38a 3468853523

Pane Janosko, jen poznamka. Domy v Krompachu, o kterych pisete v uvodu, nejsou hrazdene, ale roubene...

+2/0
doporučit
14.9.2016 10:34

J39a45n 81Š81i58ř65i57n53a 5455335

Za vidění stojí i Krkavčí kameny přímo na hranici a nedaleko od nich pak i Nonnenfelsen, což se dá pěkně zkombinovat i s Luží. Pěkné jsou i skály na druhou stranu údolí od Topferu s další "ferratou" na Robertfelsen (ta se dá bez jištění, jen se vyleze po několika kramlích na vrchol skály s výhledem). Ideálním způsobem dopravy do oblasti Oybinu a okolí (Topfer, Scharfenstein) je vlak, dá se koupit síťovka Euro-Nisa Ticket, která platí i na ten parní vlak s Zittau do Oybinu a hodně výhodná je pro skupiny (např. rodina s dětmi).

+2/0
doporučit
14.9.2016 8:17

L32u79c44i60a44n 67P66a57p10a76z87i89a64n 5184697931895

Stále se tady opakuje slovo Oybin ač i toto místo má tradiční české pojmenování Ojvín.

+1/0
doporučit
14.9.2016 17:37

T93o47m86a77s 12A55u15g96u46s13t19y33n 6597716791790

U Oybinu je i skvělá ferratta...

+1/0
doporučit
14.9.2016 11:26

A77l28e65s 37P46r79o16c86h79a46z19k64a 8480793723210

Bez zajimavosti není ani to ze uzkorozchodna trat Oybin-Jonsdorf vedla před valkou az do Frydlantu. Na polske strane (drive nemecke) znicil trat hnedouhelny dul (opravdu apokalypticke misto) na české strane (drive zupa Sudety) byl provoz zastaven po roce 1975. Zbytky trate lze ještě nalezt v useku Hermanice - Detrichov - Frydlant. Cely zbytek lze projit. Mosty a prazce tam ještě jsou, koleje je mozne videt ve Frydlantu jako tycky u plotu. To by dnes byla turisticka atrakce. Parou z Frydlantu az na Oybin.

+1/0
doporučit
14.9.2016 8:51

O63n75d62ř15e58j 54Š30v34e39j63d96a 4631579347490

Letos jsme tam také byli a je to tam fakt hezký a zajímavý. Ve spojení s Lužickýma, které jsou také hezké, je to super dovolená na týden!

+1/0
doporučit
14.9.2016 8:23

P14a17v20e86l 88B14a65c52h24m41a98n97n 2646454501570

Škoda. Měl jsem to tam rád. A teď o tom někdo napíše na iDnes - polovina kouzla ztracena...

+1/−6
doporučit
14.9.2016 12:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.